T5

پس از حضور موفق محصول SX6 از فردا موتور به‌عنوان نماینده کراس‌اوور در خانواده محصولات این برند، حال شاهد گسترش خانواده این محصول هستیم. درواقع فردا از آخرین فرصت در سال جاری استفاده کرده تا چهار محصول را رونمایی کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از حضور موفق محصول SX6 از فردا موتور به‌عنوان نماینده کراس‌اوور در خانواده محصولات این برند، حال شاهد گسترش خانواده این محصول هستیم. درواقع فردا از آخرین فرصت در سال جاری استفاده کرده تا چهار محصول را رونمایی کند و این محصول با هدف رقابت با محصولات رایج سگمنت کامپکت کراس‌اووها تا محصولات با ابعاد متوسط درنظر گرفته شده است. بنابراین این گروه خودروسازی قصد دارد این مدل را درسال آینده به‌عنوان یکی از محصولات اصلی خود عرضه کند. محصول فوق زاده سال ۲۰۱۸ میلادی بوده، اما بررسی طراحی و سطح آپشن‌های آن مشخص می‌کند که همچون نام این خودرو برای فرداها درنظر گرفته شده بوده؛ بنابراین شاهد خودرویی کاملا به‌روز برای بازار داخلی هستیم که باعث سخت‌تر شدن رقابت بین سایرین می‌شود.

طراحی کاربری با درنظر گرفتن اِلِمان‌ها اروپایی
طراحی جذاب این خودرو را می‌توان وام‌دار محصولات قبلی خودروسازی فردا دانست که دلیل آن نیز مشارکتی است که با تامین‌کننده چینی این محصول انجام گرفته و باعث شده از میان گزینه‌های مطرح، محصولی از فرداموتور راهی بازار شود. آریانژاد، مسئول روابط‌عمومی خودروسازی فردا طراحی این محصول را مطابق معیارهای روز اروپا می‌داند و در نمای روبه‌رو شاهد جلوپنجره‌ای تهاجمی هستیم که به‌رقبای خود هشدار می‌دهد. درنمای جانبی سعی شده است با استفاده از خطوط مستقیم ساده به‌ایجاد نمای تنومند و طویل کمک شود و طراحی اروپایی در این نما بیشتر از سایر قسمت‌ها به‌چشم می‌خورد. اما نمای پشتی با طراحی خطی چراغ‌های عقب (تیلایت‌ها) سبب شده‌ است محصول جذابیت بیشتر داشته باشد و انتظارات از آن بالا برود.

کراس‌اوور جدید T5 رونمایی شد

فضای داخلی، جزئیات همراه با شخصی‌سازی فراوان
مانیتور ۱۲ اینچی را می‌توان شاخص‌ترین اِلِمان در طراحی کابین این خودرو دانست که همه‌چیز حول ‌محور طراحی این قاب عمودی قرار گرفته است. از جمله شیفتر خلبانی که در کناره‌های آن از دکمه‌هایی استفاده شده که کاملا با قاب این دسته‌دنده هماهنگ است. اما ویژگی دیگر طراحی این کابین تنوع آپشن‌ها در آن است؛ جایی که تریم دو رنگ چرم در کنار غربیلک‌فرمان دی-کات بسیار زیبا و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد. اما اوج این شخصی‌سازی را می‌توان درتنظیم نورپردازی کابین برای هر سرنشین به‌صورت جداگانه یافت. به‌این ترتیب که هر دو سرنشین جلو امکان تنظیم نورپردازی شخصی خود را دارند. آپشنی که در رقبا کمتر یافت می‌شود و در کنار مانیتور عظیم سبب شخصیت بخشیدن به‌طراحی این خودرو خواهد شد.

همراهی پیشرانه تنومند
استفاده از موتور میتسوبیشی با کد ۴۱۵ تی که با فناوری MEVBC همراه شده، این اطمینان را به‌ما می‌دهد که در آن از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده تا امکان حرکت درهمه مسیرها را داشته باشد. انتخاب صحیح گیربکس آیسی از نوع DAE در این خودرو سبب شده است هنگام تست درایو این محصول نگرانی خاصی نداشته باشیم. همچنین امکان اعمال دو حالت اسپرت و برفی نیز این اطمینان را ایجاد می‌کند که در سناریوهای مختلفی شاهد عملکرد صحیح این خودرو درسطح جاده باشیم.

فهرست تجهیزات پربار
در این بخش به‌صورت فهرست‌وار به‌امکانات متنوع این خودرو اشاره خواهیم داشت که شامل سقف پانوراما با قابلیت تنظیم برقی، رینگ اسپرت آلومینیومی، آینه‌های جانبی برقی، مجهز به‌چراغ‌های LED خطی دی‌لایت و اتولایت، مجهز به‌شش‌ایربگ (جلو + جانبی+ پرده‌ای)، سیستم کنترل سرعت در شیب، سیستم کنترل کشش، ترمز اتوماتیک در زمان ترافیک، سیستم حفظ تعادل، هشدار رانندگی بین خطوط، فاصله ایمنی از جلو، کروزکنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم مولتی‌مدیا کار پلی، قابلیت اتصال به‌شبکه WI-FI و دوربین ثبت وقایع می‌شود. به‌گفته آریانژاد انتخاب آپشن‌ها برای این خودرو براساس روال رایج در دنیا و نیاز مشتری ایرانی انجام شده است.

کراس‌اوور جدید T5 رونمایی شد

رقیبی سرسخت
براساس گفته‌های آریانژاد غیر از طراحی هجومی جلوپنجره T5 با تجهیزات ویژه، با درنظر گرفتن قیمتی در بازه ۹۹۰ الی یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان، این خودرو شانس زیادی برای رقابت با چری تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو، دو شاسی‌بلند گروه‌بهمن یعنی دیگنیتی و فیدلیتی و همچنین محصول جدید مرتفع کرمان‌موتور یعنی جی‌ای‌سی k7 خواهد داشت. این محصول از یک ماه آینده پیش‌فروش خواهد شد و سال آینده عرضه می‌شود. تیراژ درنظرگرفته‌شده برای سال آینده حدود چهار تا شش‌هزار دستگاه است و ۳۳ مرکز ارائه خدمات محصولات فرداموتور از زمان اعلام فروش این محصول، برای ثبت‌نام و تحویل آن اقدام خواهند کرد و همچنین تا سال آینده تعداد این مراکز به ۷۰ شعبه افزایش خواهد یافت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا علينقيان US ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    لطفا موقع فروش به شماره من اطلاع دهيد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =