باتری‌های حالت جامد

شرکت‌های بزرگ خودروسازی در شرکت‌های فناور حوزه باتری سرمایه‌گذاری چشمگیری کرده‌اند و در این زمینه شاهد رقابت خودروسازان برای دستیابی به‌فناوری‌های جدید باتری و عقب نماندن از سایرین هستیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت‌های بزرگ خودروسازی در شرکت‌های فناور حوزه باتری سرمایه‌گذاری چشمگیری کرده‌اند و در این زمینه شاهد رقابت خودروسازان برای دستیابی به‌فناوری‌های جدید باتری و عقب نماندن از سایرین هستیم. پیش‌بینی‌ها از افزایش حجم تولید خودروهای برقی از سال ۲۰۳۰ به‌بعد حکایت دارد و سرمایه‌گذاری خودروسازان بزرگ درحوزه باتری سنگین به‌نظر می‌رسد. هدف این خودروسازان نیز مشترک است: تولید باتری‌ ارزان، برد بالا و دوام پایدار. چراکه خودروسازان برای تغییر نسل خودروها از درون‌سوز به‌برقی چاره‌ای جز ارزان کردن این خودروها ندارند.
در یکی از جدیدترین سرمایه‌گذاری‌ها درحوزه خودروهای برقی، مرسدس‌بنز برای توسعه باتری‌های نسل جدید و حالت جامد درشرکت ProLogium سرمایه‌گذاری می‌کند. مرسدس‌بنز و پرولوژیوم برای توسعه نسل بعدی سلول‌های باتری حالت جامد قرارداد همکاری فناوری امضا کردند و این درواقع دومین سرمایه‌گذاری مرسدس‌بنز دراین بخش است. این شرکت اخیرا در «Factorial Energy» یکی دیگر از توسعه‌دهندگان باتری‌های حالت جامد نیز سرمایه‌گذاری کرده است. سرمایه‌گذاری‌های پی‌درپی مرسدس‌بنز درحوزه باتری‌های حالت جامد نشان از اهمیت این نوع باتری‌ها و تغییر تکنولوژی تولید باتری دارد. براساس بیانیه مطبوعاتی مرسدس‌بنز، این خودروساز برای حمایت از توسعه فناوری و طرح ProLogium برای ایجاد ظرفیت تولید در اروپا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. انتظار می‌رود نخستین خودروهای آزمایشی مرسدس‌بنز مجهز به‌باتری‌های حالت جامد، سال‌های آینده معرفی شوند. مرسدس‌بنز طی ماه‌های اخیر از خودرویی رونمایی کرد که مدعی است با هر بار شارژ بیش از ۹۰۰ کیلومتر پیمایش خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری‌های اخیر برای افزایش پیمایش خودروهای برقی و افزایش سرعت شارژ این خودروهاست. به‌گفته مدیران مرسدس‌بنز، هدف استراتژیک، عرضه نخستین مدل‌ها در نیمه دوم دهه است و این شرکت‌ها همچنین روی نقاط عطفی توافق کردند که امکان ادغام فناوری باتری حالت جامد را درطیف وسیعی از وسایل نقلیه مسافربری در نیمه دوم دهه جاری فراهم می‌کند. «Markus Schäfer» عضو هیات‌مدیره Daimler AG و مدیر ارشد و مسئول توسعه و تدارکات Mercedes-Benz AG می‌گوید: «ما معتقدیم برد و کارایی، معیارهای جدید صنعت برای خودروهای الکتریکی هستند و فناوری حالت جامد به‌کاهش وزن و اندازه باتری کمک می‌کند. به‌همین دلیل است که ما با شرکت‌هایی مانند ProLogium همکاری می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مرسدس‌بنز به‌پیشرفت‌های جدید ادامه می‌دهد. این روند دربخش خودرو به‌نفع مشتریان ما خواهد بود.» وینسنت یانگ، مدیرعامل و موسس ProLogium نیز می‌گوید: «ما از سال 2016 با مرسدس‌بنز روی آزمایش سلول‌های باتری EV کار می‌کنیم و مشتاقیم همکاری خود را تقویت کرده و گسترش دهیم. ما انتظار داریم با مرسدس‌بنز کار کنیم تا کاربرد موثر مواد جامد ایمن و با کارایی بالا را نشان دهیم. سلول‌های باتری را مطابق با استانداردهای کیفیت برتر مرسدس‌بنز توسعه می‌دهیم و در ProLogium معتقدیم فناوری نوآورانه باید توسط مقیاس‌پذیری تولید پشتیبانی شود. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا کارخانه جدید خود را تا پایان سال 2022 توسعه دهیم و با مشتریان خود همکاری کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =