لاماری ایما EAMA 

مراسم امروز هلدینگ آرین به غیر از رونمایی برند جدید این مجموعه، فرصتی برای وعده عرضه کراس‌ اووری جدید برای بازار بود که پتانسیل بالایی در سخت‌تر کردن فضای رقابت در بازار را دارد.

هلدینگ آرین همیشه نشان داده که برای حضورش در بازار دلیل موجهی دارد، از عرضه تنها خودرو پلاگین هیبرید گرفته تا نخستین وارد کننده محصولات پریمیوم فرانسوی؛ در شرایط تحریم طبیعی بود که کار برای آنها به عنوان عرضه کننده لبه فناوری‌ها به بازار ایران سخت شود. به این ترتیب شرکتی که آماده شده بود که اقدام به تولید محصول روز میتسوبیشی در ایران کند، برنامه خود را تغییر داده و برای استفاده از ظرفیت خط تولید خود اقدام به تولید محصولی کند که نیاز به معرفی برندی جدید داشت. به این ترتیب شاهد رونمایی از برند لاماری به عنوان محصولات سواری هلدینگ آرین که خارج از قرارداد معتبر آرین با میتسوبیشی عرضه می‌شود خواهد کرد. اما معیار اصلی آنها برای تعیین محصولات قابل عرضه برای این برند پیشرو و به‌روز بودن است، تصمیمی که باعث خواهد شد روند انتخاب محصول برای آنها سخت و برای مشتری آسان‌تر خواهد کرد. با این دیدگاه لاماری در بازار محدودشده ایران که به دلایل فراوان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده، می‌تواند به عنوان نمونه‌ای برای سخت‌کوشی و اسرار بر اولویت‌ها و اهداف باشد.

ایما بازار شب عید را داغ‌ تر می‌ کند 

لاماری آماده برای خلق بهترین‌ها

در یک کلام لاماری را می‌توان فعلا به عنوان برند عرضه محصولات خط تولید خمین دانست که قرار بود برای تولید میتسوبیشی اکلیپس تجهیز شود. در همینجا لازم به ذکر است که باتوجه به نگرانی‌های میتسوبیشی از بابت کیفیت محصولات مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ، اقدام به استخدام شرکتی فرانسوی برای نظارت کیفی تولیدات کرد. روندی که باعث شد محصولات تجاری تولید شده از اسفند ۹۹ که چند تیپ کامیونت و ۲ تیپ ون بودند با همین سطح کیفی وارد بازار شوند. نام لاماری را می‌توان ترکیبی از عبارت خلاصه شده خودروسازی پیشرو «Leading Auto Maker» و مجتمع صنعتی آرین پارس موتور دانست.

نماد گوزن نیز با درنظر گرفتن مفاهیم حرکت و زیبایی و فراست این جاندار نسبت به محیط پیرامون خود دارد. از سوی دیگر رنگ سبز تیره به نشانه از قدرت طبیعی و آینده سبز صنعت خودرو است و در واقع نشانه‌ای از نقش آفرینی لاماری در الگوهای توسعه پایدار دانست.

ایما بازار شب عید را داغ‌ تر می‌ کند 

خط تولیدی که آماده تولید محصول است

ظرفیت اصلی خط تولید خمین چیزی در حدود ۶۰ هزار دستگاه است ولی امکان رساندن این ظرفیت تا ۲۰۰ هزار دستگاه نیز وجود دارد. اما از کل این ظرفیت لاماری برای سال آینده فقط ۳ هزار دستگاه از مدل کراس‌اوور سگمنت کامپکت یا جمع‌جور اِیما «EAMA» را تولید خواهد کرد که نیمی از آن برای عرضه تا خرداد ۱۴۰۱ و صرفا با سطح آپشن‌های پایه برنامه‌ریزی شده ولی در نیمه دوم سال قرار است نسخه‌هایی با سطوح آپشن بالاتر عرضه شوند. ضمن اینکه این خط تولید در سال آینده میلادی از تک محصولی خارج خواهد شد.

این دو محصول یکی سدان در ابعاد متوسط و دیگری کراس‌اووری با ابعاد کوچکتر از محصول فعلی خواهد بود. در بخش تجاری نیز هلدینگ آرین قصد عرضه نخستین کشنده خود به بازار را دارد.

ضمنا درنظر داشته باشید که طبق وعده مدیرعامل لاماری این برند درصورت حذف تحریم‌ها یا تمدید آنها حضور خواهد داشت. این خط تا پایان سال ۱۴۰۱ به ظرفیت ۴۳۰ دستگاه در ماه خواهد رسید و نهایتا در سال ۱۴۰۲ ظرفیت به ۵ هزار دستگاه می‌رسد. اگر به دنبال دلیل برای رونمایی از این محصول در چنین روزی هستید، باید گفت که از ۱۰ روز گذشته موکاپ شاپ «Mockups shop» این انجام شده و باتوجه به سه هفته روند آموزش برای خط تولید، به زودی این خط فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد. اما باتوجه به مراحل قانونی قیمت‌گذاری، معرفی در حال حاضر انجام شده تا پس از مشخص شدن روند قیمت‌گذاری در روزهای پایانی سال، مشتریان با دید بازتری نسبت به انتخاب این محصول اقدام کنند. ضمنا روند داخلی‌سازی این محصول با اضافه شدن واحدهای رنگ و بدنه طی ۱۸ الی ۲۴ ماه آینده از سرگرفته خواهد شد.

ایما بازار شب عید را داغ‌ تر می‌ کند 

طراحی EAMA

باتوجه به یکسان بودن بخش‌های فنی این محصول با برخی از رقبای خود در بازار ایران، نکته مشخص و بارزی که برای اما وجود دارد این است که برگ برنده آن سبک طراحی اصولی و چند وجهی آن است. به نحوی که علیرضا محمدزاده مسئول روابط‌عمومی مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ، سبک طراحی و فرم‌پردازی این محصول را ترکیب از کلاسیک و مدرن می‌داند. در نمای جلو بیشترین الگوهای طراحی مدرن یعنی جلوپنجره بزرگ برای القای حس تهاجمی به کار رفته و در نمای عقب چراغ‌های نواری شکل به عریض‌تر نشان دادن این خودرو نسبت به آنچه که هست اشاره دارد. در نمای جانبی بیشترین تلفیق دو سبک کلاسیک مدرن دیده می‌شود؛ جایی که دو گلگیر پف کرده به عظلانی بوده شخصیت این خودرو افزوده و از سوی دیگر خط شانه مواج در کنار خط سقف شیب‌دار تاکید زیادی به بیشتر بودن سطح شیشه نسبت به بدنه داشته است.

در نمای داخلی برخلاف نمونه‌های رایج در بازار کابین ایما ساده و مینیمال طراحی شده و ابدا حجم پردازی‌های اضافی را درون این کابین مشاهده نمی‌کنیم. از سوی دیگر حضور صفحه نمایش یکپارچه ۱۰ اینچی (۱۰.۲۵ اینچ) و سبک دوار دریچه‌های تهویه هوا نیم‌نگاهی به کابین خودروهای روز دنیا داشته است. از سوی دیگر برخلاف خط شیب‌دار سقف که نمایی کوپه ماننده به خودرو داده، در فضای داخلی هیچ کمبودی برای سرنشین ایجاد نشده و سه سرنشین ردیف عقب با قد یک متر و ۸۹ کاملا احساس راحتی خواهند داشت.

ایما بازار شب عید را داغ‌ تر می‌ کند 

یک مرحله فنی‌ تر

محصولی که لاماری قصد دارد به عنوان نخستین محصولش در بازار معرفی کند، دارنده یکی از به‌روزترین پیشرانه‌های متیسوبیشی در دنیا که توسط یکی از شرکای رسمی میتسوبیشی تولید می‌شود (نه یک شرکت ثالث) این موتور با کد 4A95TD حجم یک و نیم لیتری داشته و حداکثر امکان ارائه ۱۹۵ اسب‌بخار در دور ۵۶۰۰ و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۱۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دور بردقیقه را دارد. این توان از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به رینگ‌های ۱۹ اینچی می‌رسد.

از لحاظ ایمنی این خودرو مجهز به نسل نهم از فناوری ABS شده که فعلا در خودروهای اروپایی رایج است. بدنه این خودرو نیز بخش زیادی از آن (۸۶ درصد) فولاد با استحام بالا (با مقاومت ۱۲۰۰ مگاپاسکال) تولید شده که عمدا در محصولاتی همچون زیردریایی‌ها استفاده می‌شود.

گزینه‌ای موفق

بادرنظر گرفتن لیست تجهیزات کاملی که به غیر از آپشن‌های متعارف می‌توان گزینه‌هایی همچون فرمان دی‌کات، دوربین قبت وقایع، تیقعه‌های برف‌پاک‌کن ژله‌ای، سیستم تصفیه هوای کابین، پرده برقی، کول باکس، قابلیت اتصال به Wifi و فرمان برقی سه حالته «اسپرت، آسایش و استاندارد» را در اختیار می‌گذارد، در مجموع می‌توان آینده روشنی را برای نخستین محصول از برندی دانست که سودای در اختیار گرفتن بخش Premium بازار را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =