سرقت خودرو

این روزها انتشار فیلمی از سرقت خودرویی در حال بنزین زدن در پمپ بنزین باعث شد صاحبان خودرو متوجه شوند تقریبا در هر شرایطی ممکن است خودرویشان به سرقت برود!

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها انتشار فیلمی از سرقت خودرویی در حال بنزین زدن در پمپ بنزین باعث شد صاحبان خودرو متوجه شوند تقریبا در هر شرایطی ممکن است خودرویشان به سرقت برود! از همین رو در این گزارش به برخی شگردها و ترفندهای سارقان خودرو اشاره می‌کنیم تا با روش های سرقت خودرو آشنا شوید و بتوانید از خودرویتان در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنید.

سرقت خودرو با بطری آب!
سارقان از روش‌های مختلفی برای دزدیدن خودرو استفاده می‌کنند. یکی از روش‌هایی که رواج کمتری دارد و از این‌رو ممکن است اطلاعات کمتری نیز درباره آن داشته باشید، قراردادن بطری روی تایر خودرو است. خودرویتان را پارک می‌کنید و به دنبال کارتان می‌روید. در این زمان سارق، یک بطری را روی چرخ سمت شاگرد قرار می‌دهد که عموما هم دیده نمی‌شود. بسیاری از افراد پیش از سوارشدن به خودرو اطراف را به طور کامل بررسی نمی‌کنند، به‌همین‌دلیل کار برای سارق آسان می‌شود. پس از اینکه خودرو را روشن و حرکت می‌کنید، متوجه می‌شوید صدای عجیبی از چرخ سمت دیگر خودرو می‌آید؛ می‌ایستید و درحالی‌که خودرو روشن است از آن خارج می‌شوید تا چرخ را کنترل کنید. در همین زمان سارق به سرعت پشت فرمان می‌نشیند و آن را به سرقت می‌برد. در برخی موارد ممکن است خودرو شما ربوده نشود اما اشیای قیمتی موجود در خودرو مانند گوشی همراهتان دزدیده شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می‌کنیم پیش از سوارشدن حتما اطراف خودرو را به‌دقت بررسی و قبل از پیاده‌شدن حتما خودرو را خاموش کنید.

سارقان بیمار!
در این شگرد سارق خود را بیمار نشان می‌دهد و از دلسوزی شما سوءاستفاده می‌کند و سوار خودرویتان می‌شود تا او را به بیمارستان برسانید. اما در میانه راه از شما می‌خواهد از داروخانه برایش دارویی خریداری کنید. به محض آنکه از خودرو پیاده می‌شوید؛ اقدام به سرقت خودرو شما می‌کند.

فعال کردن عمدی دزدگیر خودرو!
سارقان در این مورد به هر طریق وارد پارکینگ ساختمان‌های بزرگ می‌شوند و دزدگیر خودرو را فعال می‌کنند. مالکان خودرو برای اینکه مزاحم همسایگان نشوند به سرعت اقدام به خاموش کردن دزدگیر می‌کنند اما این دقیقا همان چیزی است که سارقان می‌خواهند و در ادامه اقدام به سرقت خودرو می‌کنند.

دعوای ساختگی!
از دیگر ترفندهای سارقان خودرو این است که یک تصادف ساختگی یا یک دعوا و نزاع بدون دلیل ایجاد می‌کنند. این نزاع و تصادف ساختگی، موجب پیاده‌شدن شما از خودرو می‌شود بنابراین بهترین فرصت را برای سرقت فراهم می‌کند. سارقان از این فرصت استفاده کرده و خودرو را به سرقت می‌برند. باید توجه داشته باشید خروج شما از خودرو در چنین مواقعی، بسیار خطرناک است. حتی‌المقدور با خاموش کردن خودرو و در دست گرفتن سوئیچ از خودرو خارج شوید تا فرصت را در اختیار سارقان قرار ندهید.

شکمو نباشید!
استفاده از مواد خوراکی مسموم روشی مرسوم برای دزدین خودرو است زیرا معمولا به کاهش هشیاری مالک منجر می‌شود و زمینه را برای یک سرقت بی‌دردسر فراهم می‌کند. ترجیحا سعی کنید از پذیرش خوراکی ازسوی افراد غریبه خودداری کنید و خودرویتان را پای یک خوراکی بسیار ناچیز از دست ندهید.

سرقت خودرو با پرتاب تخم‌مرغ!
فرض کنید درحال رانندگی هستید که ناگهان چیزی به شیشه جلو خودرو شما برخورد می‌کند. سعی می‌کنید شیشه را با برف پاک‌کن تمیز کنید، اما نکته اینجاست در برخی مواقع این جسم ممکن است یک تخم‌مرغ باشد و به این ترتیب کل شیشه را با زدن برف پاک‌کن آلوده کرده و میدان دید خود را کاملا از دست داده‌اید. بنابراین برای تمیز کردن شیشه مجبور هستید از خودرو خارج شوید. در این موقع ممکن است دزدانی که منتظر و در کمین هستند، اقدام به سرقت خودرو کنند.

سرقت خودرو با فرمان دادن نادرست!
ممکن است زمانی که می‌خواهید خودرویتان را پارک کنید شخصی سر برسد و شروع به فرمان دادن به شما کند تا بتوانید خودرو را پارک کنید. در این روش سارق به‌گونه‌ای به شما دستور می‌دهد که خودرویتان با خودرو عقبی برخورد می‌کند. در ادامه وقتی برای بررسی وضعیت از خودرو پیاده می‌شوید، سارق به سرعت پشت فرمان می‌نشیند و با خودرو شما فرار می‌کند.

شگرد سرقت خودرو با استخدام راننده شخصی!
یکی از شگردهای جدید و عجیب سارقان خودرو جا زدن خود به‌عنوان یک فرد پولدار و استخدام راننده است. سارقان طعمه‌هایشان را از بین افرادی که در سطح شهر مشغول مسافرکشی با خودروهای شخصی هستند، انتخاب می کنند. آنها به این افراد می‌گویند نیاز به یک راننده شخصی برای انجام امور روزانه خود با حقوق بالا دارند. بعد از جلب اعتماد راننده، در نخستین درخواست از راننده می‌خواهند تا خودرویش را در محلی پاک کند و با رفتن به سمت دیگر خیابان سوئیچ خودرو را تحویل بگیرد. زمانی که راننده خودرویش را ترک می‌کند، سارق به سادگی آن را به سرقت می‌برد. یکی از سارقان اعتراف کرد با این روش بیش‌از ۷۰ خودرو را دزدیده است.

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت
علاوه‌بر استفاده از تجهیزات و دزدگیرهای رایج، بدون‌شک نصب جی‌پی‌اس و ردیاب بهترین گزینه برای مقابله با شگردهای سارقان خواهد بود. با استفاده از ردیاب حتی در صورت دزدیده شدن خودرو می‌توانید بلافاصله محل دقیق آن را پیدا کنید و سارقان را به دام بیندازید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =