کد خبر: 239274
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
تارا

قیمت تارا اتوماتیک در روزهای اخیر در بازار تغییر خاصی نداشته است. ایران‌خودرو نیز چندی پیش قیمت برخی محصولات خود را افزایش داد؛ اما تغییری در قیمت تارا اتوماتیک ایجاد نکرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،قیمت تارا اتوماتیک در روزهای اخیر در بازار تغییر خاصی نداشته است. ایران‌خودرو نیز چندی پیش قیمت برخی محصولات خود را افزایش داد؛ اما تغییری در قیمت تارا اتوماتیک ایجاد نکرد. ایران‌خودرو اواسط بهمن سال جاری بار دیگر قیمت محصولات خود را افزایش داد. اما قیمت تارا اتوماتیک بدون تغییر، ۴۱۵ میلیون‌تومان اعلام شد و این درحالی است که تارای اتوماتیک در بازار حدود ۵۳۳ میلیون‌تومان به‌فروش می‌رسد. این به‌معنای اختلاف ۱۱۸‌میلیون‌تومانی بین قیمت کارخانه‌ای و بازار این محصول است. تارا یک سدان خانوادگی اقتصادی است که برپایه یک خودرو اکونومیک به‌نام پژو 301 توسعه یافته است. البته در سال‌های اخیر به‌دلیل نوسانات نرخ ارز و کمبود عرضه خودرو قیمت تمام خودروها به‌قدری بالا رفته‌ که ما عملا خودرو اقتصادی نداریم؛ اما به‌هر حال تارا درمیان خودروهای نیمه‌لوکس و گران‌قیمت بازار، محصولی میان‌رده محسوب می‌شود که به‌نسبت قیمت، امتیازات مناسبی دراختیار مالکش قرار می‌دهد. با گشودن درِ کاپوت تارا با پیشرانه بهینه‌سازی‌شده TU5 مواجه می‌شویم و این موتور که در ابتدا EC5 و سپس TU5 پلاس نام گرفت، قادر است 113 اسب‌بخار قدرت و 144 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند که اندکی بهتر از نسخه قدیمی است.
پیشرانه اصلاح‌شده در بحث مصرف سوخت و آلایندگی نیز بهبود نسبی را تجربه کرده است. از دیگر مشخصات این پیشرانه می‌توان به‌مواردی نظیر سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ (CVVT)، پیستون ضد سایش و پمپ روغن با دبی متغیر اشاره کرد. جعبه‌دنده تارا اتوماتیک نیز از نوع شش‌سرعته است و در قیاس با نمونه‌های چهارسرعته (AL4) قبلی که روی محصولات ایران‌خودرو استفاده می‌شد، از ضرایب متنوع‌تری برخوردار است و انتخاب‌های بیشتری در اختیار موتور قرار می‌دهد. تارا به‌رغم تمام اصلاحات نتوانسته از نظر پرفورمنس و مصرف سوخت به‌برادر ناتنی فرانسوی خود برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

آخرین اخبار