سایت بلندینگ محصولات هوایی «شِل» در سنگاپور

شل اعلام کرد به اولین تامین‌کننده سوخت پایدار هوانوردی (SAF) برای مشتریان در سنگاپور تبدیل شده است.

شل همچنین ارتقای تاسیسات خود را در سنگاپور تکمیل کرده است که بلندینگ سوخت SAF را در سنگاپور امکان‌پذیر می‌کند. سوخت SAF در شکل منظم خود می‌تواند چرخه عمر را تا 80درصد درمقایسه با سوخت معمولی کاهش دهد.

با این حال، سوخت پایدار هوانوردی برای استفاده در هواپیماهایی که تا 50درصد با سوخت جت معمولی ترکیب شوند، تایید شده است. وجود یک مرکز بلندینگ در منطقه آسیای جنوب‌غربی سبب می‌شود توزیع عمده( فله‌ای) از منابع تولید به مرکز این کشور، ترکیب و سپس تحویل بسته‌های SAF به محل موردنیاز، کارآمدتر باشد.

این اطلاعیه نقطه عطف مهمی برای صنعت هوانوردی در آسیاست، زیرا قابلیت‌های زنجیره تامین سوخت SAF باعث افزایش دسترسی مشتری به این محصول می‌شود. با انتخاب ExxonMobil برای تامین SAF ترکیبی، حالا در یک پروژه آزمایشی، به فرودگاه چانگی سنگاپور نفوذ کرده است.

لی سئو هیانگ، مدیر عامل گروه فرودگاه چانگی (CAG) گفت: «ما متعهد به همکاری فعال با خطوط هوایی، بازیگران صنعت و آژانس‌های دولتی برای پذیرش SAF با هدف پیشرفت فرودگاه چانگی به‌عنوان یک مرکز هوانوردی پایدار هستیم.»

اولین بسته شل SAF، ساخته شده از ضایعات و مواداولیه پایدار است. ترکیب این نوع با سوخت جت معمولی در اروپا با هدف آزمایش و تایید زنجیره تامین SAF بوده که شل در آسیا ایجاد کرده است.

شل به‌دنبال ساخت بلندینگ در تاسیسات سنگاپور خود برای بسته‌های بعدی است. ایجاد قابلیت‌های بیشتر در زنجیره تامین برای بلندینگ، مدیریت و توزیع سوخت پایدار هوانوردی برای دسترسی بیشتر مشتریان به SAF موضوعی حیاتی برای شل به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: «این خبر نمونه‌ای از چگونگی ایجاد قابلیت‌ها برای تسریع استفاده از SAF در آسیاست. ما می‌خواهیم در این بازار مهم به یک پیشرو تبدیل شویم. این تصمیم علاوه‌بر سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده توانایی‌های ما برای تولید SAF است. همچنین بر توسعه زیرساخت‌های منطقه‌ای موردنیاز برای رساندن سوخت به مشتریان خود در مکان‌های کلیدی متمرکز شده است.»

یان توشکا، رئیس جهانی هوانوردی شل گفت: «با استفاده از شبکه گسترده سوخت‌گیری این فرودگاه‌ها به مشتریان خود کمک می‌کنیم با تبدیل شدن به اولین تامین‌کننده SAF در سنگاپور، کربن‌زدایی را انجام دهند. شل هدف جاه‌طلبانه خود در زمینه تولید با حجمی حدود 2 میلیون تن SAF در سال تا سال 2025 را اعلام کرده است.»

برای حمایت از این موضوع، این کمپانی طرح‌هایی را برای تاسیسات سوخت‌های سبز منوط‌بر تصمیم نهایی برای سرمایه‌گذاری در پارک انرژی و مواد شیمیایی شل سنگاپور را ارائه کرده است.

این تاسیسات توانایی تولید 550 هزار تن سوخت کم کربن در سال را دارد که شامل SAF نیز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =