نخستین پارامتری که منجر به‌عدم کشش مناسب در خودروهای انژکتوری می‌شود، معیوب شدن یا حتی نیم‌سوز شدن کوئل است.

خودرو پژو 206 تیپ 3 دارم و بیش از 10 روز است هنگام فشار دادن پدال گاز، بخصوص حین حرکت در سربالایی خودرویم مانند قبل کشش خوبی ندارد. از سوی دیگر مصرف سوخت خودرویم نیز نسبت به‌گذشته بیشتر شده است. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،این نکته را در نظر داشته باشید که عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح و دقیق نبوده و نیاز به‌بررسی‌های بسیاری وجود دارد تا عیب‌یابی به‌صورت صحیح و دقیق باشد. اما ‌کشش نامناسب خودروهای انژکتوری می‌تواند سه‌علت عمده داشته باشد. (فراموش نکنید که بسته به‌نوع کویل و سیستم جرقه‌زنی این عیب‌یابی نیز متفاوت خواهد بود.) 1- نخستین پارامتری که منجر به‌عدم کشش مناسب در خودروهای انژکتوری می‌شود، معیوب شدن یا حتی نیم‌سوز شدن کوئل است. به‌عبارت دیگر اگر کویل خودرو شما با روغن‌موتور در تماس باشد، منجر به‌خرابی آن می‌شود و درنهایت زمانی که دور موتور افزایش می‌یابد، این قطعه به‌راحتی نمی‌تواند جرقه‌زنی را انجام دهد. در این حالت دستگاه عیب‌یاب باید به ECU متصل شود و درصورت وجود خطا، باید کویل را تعویض کرد تا مشکل برطرف شود.
2- کشش و شتاب نامطلوب خودرو می‌تواند به‌سیستم انتقال قدرت نیز مربوط باشد. به‌بیان ساده‌تر باید گفت باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید در زمان حرکت در سربالایی‌ها کشش نامطلوب خودرو به‌وضوح احساس می‌شود، باید دیسک‌وصفحه‌کلاچ مورد بررسی قرار گیرد. اگر دیسک‌وصفحه‌کلاچ خودرو شما معیوب شده باشد یا به‌اصطلاح تمام شده باشد، قدرت و گشتاور را به‌خوبی به‌سیستم انتقال قدرت منتقل نمی‌کند و چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد. برای برطرف شدن مشکل باید دیسک‌وصفحه‌کلاچ تعویض شوند.
3- همچنین عدم‌کشش مناسب می‌تواند به‌معیوب بودن متعلقات سیستم جرقه‌زنی مربوط شود که باید این قطعات را نیز تعویض کرد تا اشکال رفع شود. اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما درمورد افزایش مصرف سوخت باید گفت عدم‌توجه به‌میزان کارکرد و زمان تعویض فیلتر هوا و شمع‌های موتور چنین مساله‌ای را به‌وجود می‌آورد. بنابراین در مرحله اول باید فیلتر هوا و پس از آن شمع‌های موتور را با نمونه توصیه‌شده توسط کمپانی سازنده تعویض کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =