کسری قطعه

موسسه کاکس گزارش داده این پیش‌بینی نتیجه کاهش سرعت فروش نسبت به‌رقم 15 میلیون‌واحدی ژانویه است و همچنین نسبت به‌آمار 15.9 میلیون‌دستگاهی فوریه گذشته نیز با افت محسوسی مواجه است.

به گزارش «اخبار خودرو»،فروش خودروهای نوپلاک آمریکایی در ماه فوریه کماکان رکورد می‌زند که عمده‌دلیل آن کمبود موجودی در پارکینگ‌های تعداد زیادی از فروشندگان ایالتی است. جالب اینجاست که به‌رغم اقبال چشمگیر مشتری‌ها به‌خودروهای کارکرده اما درعین حال در برخی موارد با توجه به‌مشکلات موجود در بازار خودروهای دست‌دوم و طبق پیش‌بینی «Cox Automotive» انتظار می‌رود فروش خودروهای نوپلاک در ماه فوریه به 1.08 میلیون دستگاه برسد که براساس آن می‌توان گفت با کاهش 11 درصدی نسبت به‌فوریه 2021 مواجه خواهد شد. سرعت فروش خودرو در ایالات‌متحده در ماه فوریه با نرخ سالانه تعدیل‌شده فصلی (SAAR) می‌تواند بیانگر آن باشد که عرضه خودروهای نوپلاک به‌رقم کاملا محدودشده 14.4 میلیون‌دستگاه رسیده است.
موسسه کاکس گزارش داده این پیش‌بینی نتیجه کاهش سرعت فروش نسبت به‌رقم 15 میلیون‌واحدی ژانویه است و همچنین نسبت به‌آمار 15.9 میلیون‌دستگاهی فوریه گذشته نیز با افت محسوسی مواجه است. گزارش کاکس بیان می‌کند کاهش سرعت فروش به‌دلیل تعدیل‌های فصلی نیست؛ بلکه به‌دلیل وضعیت عرضه محدود به‌بازار است که همچنان به‌فشار موجود در این بخش دامن می‌زند.

مشکل در موجودی انبارها
کاکس خاطرنشان کرد که حجم فروش خودروهای جدید از آگوست گذشته به‌طور میانگین هر ماه کمی بیش از 1.05 میلیون‌دستگاه بوده است و انتظار نمی‌رود در فوریه امسال این روند کاهش یابد یا سطح موجودی بهبودی قابل توجهی داشته باشد.
درمجموع موجودی وسایل نقلیه نوپلاک اکنون 62 درصد کمتر از سال گذشته است و داده‌های موجود نشان می‌دهد میزان عرضه طی هفته‌های گذشته پس از چندین هفته افزایش، بار دیگر کاهش یافته است.
دو موسسه مهم آمریکایی جی‌دی‌پاور (J.D. Power) و ال‌سی‌ام اتوموتیو (LMC Automotive) پیش‌بینی کرده‌اند حجــــم خرده‌فروشی خودروهای نوپلاک در این ماه به 922 هزار دستگاه برسد؛ بنابراین باید انتظار کاهش ۵.۷ درصدی فروش نسبت به‌فوریه ۲۰۲۱ را داشته باشیم.

ادامه فروش غیرتهاجمی تا فصل بهار
توماس کینگ، رئیس بخش تجزیه و تحلیل داده‌ها در JD Power خاطرنشان کرد که با سرعت فعلی، موجودی خرده‌فروشی درپایان چهارمین‌ماه متوالی زیر 900 هزار دستگاه و نهمین‌ماه متوالی زیر یک میلیون‌دستگاه بوده که از عدم‌بهبود وضعیت عرضه خودروهای جدید حکایت دارد.
کینگ گفت: «فروش در ماه فوریه براساس تعداد وسایل نقلیه تحویل داده شده به‌نمایندگی‌ها تعیین می‌شود تا منعکس کننده تقاضای واقعی مصرف‌کننده باشد.» چارلی چسبرو، اقتصاددان ارشد شرکت خودروسازی کاکس بیان کرده که وضعیت فعلی ممکن است طی بهار نیز ادامه یابد.
او گفت: «با ادامه عرضه کم و حجم فروش پایین نمی‌توان انتظار هیچ تغییر محسوسی در بازار را داشت و این روند یک کاهش بزرگ درسرعت فروش و کاهش قابل توجهی در آمار تحویل به‌شمار می‌رود.
احتمالا در ماه آینده نیز با چنین شرایطی مواجهیم. در زمستان (زمانی که پیش‌بینی می‌شود حجم فروش اندک باشد) تعدیل‌های فصلی می‌تواند ‌نرخ سالانه تنظیم فصلی یا «SAAR» را نسبتا بالا نگه دارد؛ همان‌طور که در ماه‌های ژانویه و فوریه نیز چنین شرایطی را داشتیم. اما دربهار که انتظار می‌رود فروش بسیار بالاتر باشد، معیار SAAR ضعیف به‌نظر می‌رسد و بدون جهش بزرگ در موجودی، این شاخص در ماه مارس کاهش قابل توجهی را نشان خواهد داد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =