کامیون‌های الکتریکی

بی‌وای‌دی نخستین شرکت چینی است توانست به منظور تولید خودروهای الکتریکی در تمام بخش‌ها فعالیت خود را آغاز کند. این شرکت در سال‌های ابتدایی فعالیت خود موفق شده بخش بزرگی از بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد و به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی به‌ویژه در بخش تجاری تبدیل شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،بی‌وای‌دی نخستین شرکت چینی است توانست به منظور تولید خودروهای الکتریکی در تمام بخش‌ها فعالیت خود را آغاز کند. این شرکت در سال‌های ابتدایی فعالیت خود موفق شده بخش بزرگی از بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد و به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی به‌ویژه در بخش تجاری تبدیل شود. کامیون‌ها و اتوبوس‌های الکتریکی این خودروساز چینی، در بسیاری از بازارهای جهانی در آسیا، اروپا و آمریکا به کار گرفته شده‌ و بخشی از ناوگان مورد نیاز این کشورها در سگمنت‌های باری و مسافری را با محصول پاک خود تامین کرده، به تازگی نیز این شرکت موفق شده است بزرگ‌ترین سفارش خود را در خارج از آسیا به ثبت برساند و درصدد تامین آن باشد. این شرکت قرار است طی سال 2022، 200 دستگاه از کامیون‌های الکتریکی خود را به شرکت Einride تحویل دهد.

ثبت بزرگ‌ترین سفارش برای «بی‌وای‌دی»
بی‌وای‌دی موفق شد بزرگ‌ترین سفارش کامیون‌های تمام‌الکتریکی مربوط به خارج از آسیا را به ثبت برساند. این سفارش توسط یک شرکت فناوری حمل‌ونقل سوئدی به نام Einride در ایالات متحده انجام شده است. براساس این سفارش در مجموع 200 دستگاه کامیون الکتریکی کلاس 8 بی‌وای‌دی تا فوریه سال 2023 در ناوگان این شرکت مستقر خواهند شد. تمام این خودروها در لنکستر کالیفرنیا؛ جایی که اتوبوس‌های برقی بی‌وای‌دی نیز تولید می‌شوند، مونتاژ خواهند شد. اکثر این کامیون‌ها از نسخه نسل سوم خواهند بود که در پاییز 2021 رونمایی شد. حداکثر توان شارژ سریع این خودروها 185 کیلووات ساعت اعلام شده، این نوع سفارش یک برد بزرگ برای بی‌وای‌دی است که درحال‌حاضر بیش از 200 کامیون در ایالات متحده و بیش از 10 هزار کامیون در سراسر جهان به فروش رسانده که بیشتر این ارقام مربوط به کشور چین می‌شود. براساس اعلام بی‌وای‌دی، این کامیون‌ها به یک باتری 563 کیلووات ساعتی مجهز بوده و بردی تا 200 مایل را ارائه می‌دهند.

تامین ناوگان «Einride» با کمک کامیون‌های الکتریکی بی‌وای‌دی
شرکت Einride یک شرکت حمل‌ونقل سوئدی و در استکهلم مستقر بوده و در زمینه خودروهای برقی و خودران معروف به T-pod متخصص است. T-podها کامیون‌های برقی هستند که از راه دور توسط رانندگان کنترل می‌شوند و به دلیل نداشتن کابین راننده مشهور هستند.
این شرکت در زمینه توسعه خودروهای خودران T-pod (بدون کابین راننده) در سال‌های 2019 و 2020 آغاز به کار کرد. از آن زمان این شرکت تکامل یافته و اکنون به سایر وسایل نقلیه الکتریکی متکی است. این شرکت از این وسایل نقلیه برای رشد ناوگان جهانی خود با تکیه بر خودروهای الکتریکی متصل استفاده خواهد کرد تا به مشتریان ایالات متحده و کشورهای اروپایی خدمات حمل‌ونقلی ارائه دهد.
ساگا SAGA؛ پلت‌فرم فناوری این شرکت که نقش مهمی در تضمین کارآمد و بهینه حمل‌ونقل الکتریکی ایفا می‌کند، از خودروهای الکتریکی بی‌وای‌دی نیرو می‌گیرد. البته Einride در اروپا نیز گسترش یافته‌؛ جایی‌که در دسامبر 2021، این شرکت سفارش 120 کامیون الکتریکی مرسدس‌بنز الکتریکی اکتروس را به ثبت رساند. انتظار می‌رود نخستین اکتروس الکتریکی 300 و 400 (به ترتیب شامل 3 و 4 بسته باتری) در سال 2022 تحویل این شرکت شوند. هر پک باتری به‌کاررفته در ای‌اکتروس درمجموع 112 کیلووات ساعت قدرت تولید می‌کند که به معنی 448 کیلووات ساعت برای مدل 400 و 336 کیلووات برای مدل 300 است.

توسعه فعالیت «بی‌وای‌دی» در آمریکای‌شمالی
پیش از این نیز بی‌وای‌دی اعلام کرده بود که شرکت Antelope Valley در حال خرید 16 دستگاه اتوبوس تمام‌برقی از این خودروسازی است.
این سازنده چینی همچنین با یک مرکز خدامت جدید در ساحل شرقی آمریکای شمالی همکاری خود را آغاز کرده است. شرکت AVTA جزو نخستین آژانس‌های حمل‌ونقلی بود که تصمیم گرفت صددرصد ناوگان خود را از محصولات الکتریکی تامین کند.
از آن زمان 57دستگاه اتوبوس‌ بدون آلایندگی بی‌وای‌دی را به کار گرفته است. آوتا با سفارش‌گذاری 16 اتوبوس دیگر، سفارش خود را به 73دستگاه افزایش داد؛ آخرین سفارش این شرکت شامل 10دستگاه اتوبوس مفصلی و 6 اتوبوس 30فوت (10متری) می‌شود.
معاون ارشد بی‌وای‌دی در آمریکای‌شمالی اعلام کرد این شرکت مفتخر است با آوتا همکاری می‌کند و می‌تواند به آژانس‌های حمل‌ونقل در سراسر کالیفرنیا و سایر صنایع نشان دهد که چگونه از سوخت‌های فسیلی به فناوری آلاینده صفر بروند. فرآیند توسعه بازار بی‌وای‌دی در آمریکای‌شمالی ادامه یافته و این شرکت اعلام کرده است قراردادهای مشابهی برای کالیفرنیا و نیومکزیکو در نظر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

آخرین اخبار