جک S3

جک S3 یکی از کراس‌اوورهای کمپانی JAC در ایران محسوب می‌شود که از سال گذشته توسط کرمان‌موتور به‌بازار ایران عرضه شده است. این روزها کراس‌اوورها پادشاهان بدون رقیب جهان هستند که به‌شدت سگمنت‌های دیگر را به‌حاشیه رانده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، جک S3 یکی از کراس‌اوورهای کمپانی JAC در ایران محسوب می‌شود که از سال گذشته توسط کرمان‌موتور به‌بازار ایران عرضه شده است. این روزها کراس‌اوورها پادشاهان بدون رقیب جهان هستند که به‌شدت سگمنت‌های دیگر را به‌حاشیه رانده‌اند. از همین رو خودروسازان کوچک و بزرگ جهان بیشتر به‌سمت تولید انواع کراس‌اوورها (از فول‌سایز تا ساب کامپکت) روی آورده‌اند. اما باید گفت کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت یا همان جمع‌وجور خودمان به‌دلیل کاربردی‌تر بودن و همچنین قیمت قابل دسترس بیشتر مورد توجه خریداران قرار گرفته‌اند. جک S3 کرمان‌موتور هم دقیقا درهمین بخش قرار گرفته و در بازار ایران و در بین چینی‌های دیگر قطعا یکی از گزینه‌های قابل اتکا و مناسب محسوب می‌شود. برای به‌کرسی نشاندن این ادعا «دنیای‌خودرو» 10 دلیل دارد که ثابت کند این محصول می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید در بازار ایران باشد.

معرفی اجمالی جک S3
محصولات جک سالهای متمادی است که توسط کرمان‌موتور در ایران حضور جدی و مستمری دارد. اما زمانی محصولات این برند چینی بر سر زبان‌ها افتاد که سدان جک J5 توسط کرمان‌موتور به‌بازار ایران راه یافت. جذابیت‌های ظاهری، توان مناسب پیشرانه و متریال با کیفیت داخلی سبب شد زمانی که واردات خودرو آزاد و نمونه‌های کره‌ای و ژاپنی زیادی در بازار حضور داشتند این خودرو به‌یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایران تبدیل شود. اما این تازه آغاز کار بود. چرا که وقتی کراس‌اوور جک S5 به‌عنوان سومین محصول جی‌ای‌سی وارد ایران شد دیگر کراس‌اوورهای چینی و غیرچینی به‌حاشیه رانده شدند. موتور دو لیتری توربو این خودرو رقیبان بزرگ خود نظیر هیوندای توسان را به‌زانو در آورد و موفقیت‌های پی‌درپی جک در ایران و متناسب با آن تقاضای خرید برای کراس‌اوورها، کرمان‌موتور را متقاعد کرد جک S3 دیگر مدل جک را به‌بازار ایران عرضه کند. S3 در نمای ظاهری خود از همان زبان طراحی دیگر بلندقامتان جک پیروی می‌کند که شاخصه اصلی آن جلوپنجره بزرگ چندضلعی در پیشانی خودرو است که توسط خطوط کروم به‌زیبایی تزیین شده است. در طرفین این جلوپنجره چراغ‌های زاویه‌داری تعبیه شده است و در ذیل آن چراغ‌های LED روزتاب جذابیت بصری نمای جلو خودرو را دوچندان کرده است. در نمای جانبی نیز پیش از هر چیز سقف شناور خودرو توجه مخاطب را به‌خود جلب می‌کند. همچنین پلاستیک‌های سیاه‌رنگ کارشده در سراسر قسمت پایین بدنه برخلاف دیگر کراس‌اوورهای چینی با ظرافتی خاص طراحی شده است و باربند موجود روی سقف سبب شده است ارتفاع خودرو بیش‌تر از آن‌چه هست به‌نظر برسد. وقتی به‌نمای عقب می‌رسیم چراغ‌های خوش‌فرم عقب می‌تواند رضایت هر بیننده‌ای را حاصل کند. از دیگر جذابیت‌های طراحی نمای پشت جک S3 باید به‌محل قرارگیری قاب پلاک و چراغ‌های مه‌شکن عقب اشاره کرد که توسط خطوط کرومی و نقره‌ای‌رنگ احاطه شده است. در کابین جک S3 همانند نمای ظاهری با طراحی به‌روز و مدرنی مواجهیم که در کنار استفاده از متریال با کیفیت نمره قابل قبولی را دریافت خواهد کرد. برای توصیف کابین این کراس‌اوور چینی باید گفت درمرکز داشبورد حضور صفحه‌نمایش لمسی کاملا با دیگر خودروهای روز دنیا مطابقت دارد. همچنین درپنل پشت فرمان برای ایجاد ظاهری اسپرت سیلندری طراحی شده است و درنهایت فرمان سه‌پره مدرن در کنار تریم دو رنگ و صندلی‌های چرمی حجت را بر مالکان جک S3 تمام می‌کند. از دیگر نکات مثبت در طراحی داخلی جک S3، می‌توان به‌خلاصه بودن کلیدها و پرهیز از شلوغی گیج‌کننده به‌خاطر وجود انبوه دکمه‌ها اشاره کرد. اما در بخش پیشرانه، جک S3 از یک موتور 1.6 لیتری تنفس‌طبیعی با قدرت 107 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتون‌متری بهره می‌برد. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه برعهده جعبه‌دنده پیشرفته CVT نهاده شده است و طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط سازنده، این پیشرانه توانسته استاندارد آلایندگی یورو 5 را دریافت کند. جک S3 با برخورداری از باک 45 لیتری از مصرف سوخت شش لیتر در هر 100 کیلومتر بهره می‌برد.

جک S3 یک کراس‌اوور واقعی
امروز مرسوم شده است کمپانی‌های چینی و بعضا غیرچینی خودروهای هاچ‌بک خود را با تغییرات بسیار جزیی که بیشتر در ظاهر خودرو اتفاق می‌افتد به‌یک کراس‌اوور تبدیل می‌کنند تا بتوانند به‌فروش خوبی دست یابند؛ مانند آن چیزی که در برلیانس کراس و رنو ساندرو استپ‌وی دیده بودیم. جک S3 از ابتدای طراحی خود به‌عنوان یک کراس‌اوور مدنظر قرار گرفته و ارتفاع مناسب این خودرو نیز گویای همین مساله است. ارتفاع این خودرو کاملا از محصولاتی نظیر لیفان X50 و ساندرو استپ‌وی و حتی ام‌وی‌ام X22 بلندتر است. بنابراین جک S3 مطمئنا یک کراس‌اوور محسوب می‌شود.

چرا باید جک S3 بخریم؟

فضای مناسب داخلی
قطعا کراس‌اوورها محبوب خانواده‌هایی هستند که به‌دلیل کثرت نفرات به‌فضای داخلی بزرگ‌تری نیاز دارند. به‌عبارتی همین فضای زیاد داخلی یکی از دلایل محبوبیت کراس‌اوورهاست. جک S3 با برخورداری از ابعادی برابر با 4325 میلی‌متر در طول، 1765 میلی‌متر در عرض و 1660 میلی‌متر ارتفاع یکی از بزرگ‌ترین کراس‌اوورهای ساب کامپکت بازار است. با این اوصاف در قسمت جلوی زانو و هم بالای سر، فضای مناسبی فراهم می‌کند؛ اما صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که از عرض لازم برای سرنشینان سنگین‌وزن برخوردار نیستند. در صندوق بار ۶۰۰ لیتر فضای مفید وجود دارد که برای خودرویی در این کلاس بدنه، رضایت‌بخش است.

جعبه‌دنده پیشرفته و سازگار
امروزه مزایای زیاد جبعه‌دنده‌های CVT سبب شده است بسیاری از خودروسازان به‌نام جهانی از مرسدس‌بنز گرفته تا چینی‌های تازه‌کار از این نوع جععه‌دنده‌ها روی محصولات خود بهره ببرند. مصرف سوخت کم، تعویض هوشمندانه ضریب دنده، عدم‌نیاز به‌تعمیر و نگهداری خاص از جمله مزایای این جعبه‌دنده‌ها به‌شمار می‌رود. جک S3 نیز با استفاده از این جعبه‌دنده CVT ضمن بهره‌مند شدن از تمام این مزایا، دارای عملکرد نرم و مناسبی است. قابل ذکر است جعبه‌دنده جک S3 به‌صورت استاندارد روی حالت اکونومی یا اقتصادی قرار دارد که کمترین مصرف سوخت و بیشترین راندمان را دراختیار راننده قرار می‌دهد. برای جذابیت‌ بیشتر، حالت اسپرت و تیپ ترونیک هم برای آن در نظر گرفته شده است.

مصرف سوخت مناسب
جک S3 با پیشرانه اقتصادی خود از مصرف سوخت شش لیتری در 100 کیلومتر برخوردار است که قطعا برای یک کراس‌اوور عدد امیدوارکننده‌ای است. به‌عبارتی این خودرو با یک باک می‌تواند 750 کیلومتر را طی کند.

طراحی به‌روز
قطعا یکی از فاکتور مهم برای انتخاب خودرو در نزد ایرانیان ظاهر خوب و مدرن خودرو است و جک S3 از طراحی مدرن و جذابی برخوردار است که هم در بیرون و هم در ظاهر می‌تواند مالکش را برای مدت‌های طولانی راضی نگه دارد. نزدیکی طراحی محصولات جک به‌هیوندای یکی از جذابیت‌های این خودروساز چینی محسوب می‌شود.

امکانات رفاهی فراوان
دیگر فاکتور مهم برای خریداران ایرانی تعداد آپشن‌های رفاهی موجود در خودرو است. چینی‌ها هم از مدت‌ها پیش به‌این مساله واقف بوده و محصولات خود را به‌امکاناتی مجهز می‌کنند که پیش از این تنها در محصولات گران‌قیت کره‌ای و ژاپنی دیده بودیم. جک S3 هم به‌عنوان یک کراس‌اوور نه‌چندان گران‌قیمت به‌تجهیزاتی از قبیل نمایشگر هفت‌اینچی لمسی، سیستم صوتی با شش بلندگو با درگاه‌های USB و AUX، امکان ارتباط تلفن‌همراه از طریق بلوتوث، شارژر 12 ولت و سیستم ناوبری ماهواره‌ای مجهز است که در همه مدل‌ها وجود دارند. از جمله آپشن‌های ثابت این خودرو می‌توانیم به‌آینه‌هایی با تنظیم برقی به‌همراه راهنمای LED، فرمان برقی، چراغ‌های اتوماتیک جلو، روشنایی روز (DAYLIGHT) با LED، کامپیوتر سفری، قابلیت مات شدن آینه وسط به‌صورت دستی، چراغ‌های جلو مجهز به‌سیستم مشایعت تا درِ منزل، تهویه‌مطبوع اتوماتیک، یخ‌زدای شیشه عقب، رینگ‌های 16 اینچی و چهار شیشه برقی اشاره کنیم که برای قانع شدن خریدار کافی خواهد بود.

ایمنی
چینی‌ها دیگر همانند گذشته محصولاتی غیر ایمن را روانه خیابانها نمی‌کنند. جک هم به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان چین طی سالیان متمادی توانسته با استفاده از توان مهندسی خود محصولاتی ایمن را روانه بازار کنید. جک S3 مصداق همین پیشرفت کمپانی جک است. چراکه این خودرو توانست در تست موسسه C-NCAP به‌راحتی پنج ستاره ایمنی را دریافت کند. کمپانی جک در مشخصات این خودرو عنوان داشته که به‌دلیل برخورداری از ایمنی بهتر، در ساخت پنل‌های بدنه از 46 درصد ورق‌ فولادی مستحکم و 33 درصد هم ورق گالوانیزه استفاده شده است. از دیگر امکانات ایمنی این کراس‌اوور باید به‌ایربگ راننده و سرنشین جلو، تکنولوژی جلوگیری از حرکت رو به‌عقب خودرو در شیب HSA، ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی ترمز BA، توزیع متعادل الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کشش TCS و ترمزهای جلو و عقب دیسکی اشاره کرد.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
پایداری در کراس‌اوورها به‌دلیل ارتفاع بیشترشان به‌یک چالش اساس تبدیل شده است؛ اما جک S3 به‌دلیل مجهز بودن به‌سیستم کنترل پایداری الکترونیکی از ثبات و چسبندگی لازم روی جاده بهره می‌برد. قابل ذکر است رقبای این خودرو در بازار ایران کمتر به‌این آپشن ایمنی مجهز شده‌اند.

سابقه خوب تولیدکننده و عرضه‌کننده
جک یکی از پرسابقه‌ترین خودروسازان چینی است و بالطبع دارای تجربیات بسیاری در عرضه تولید کراس‌اوورهاست. شاهد این امر محبوبیت بیش از حد شاسی‌بلند جک S5 است که توانست در طول سال‌ها استفاده و عرضه همچنان محبوب باشد. همچنین کرمان‌موتور که این روزها به‌عنوان قطب سوم خودروسازی کشوری معرفی می‌شود دارای شبکه خدمات پس از فروش گسترده‌ای است که می‌تواند خیال مشتریان خود را راحت کند که در هر جای ایران که باشند کرمان‌موتور همراهشان خواهد بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 1
    10 دلیل برای خرید کراس‌اوور محبوب در بازار ایران چرا باید جک S3 بخریم؟ ..................111111111111؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زیرا لکسوس NX‌و لامبورگینی اوروس Evo Spiedونیسان جوک هیبریدوتویوتا لندکروزر مدل 2022و رولزرویس گوست وکیا EV۶وبوگاتی شیرون و مرسدس بنز و ..............نمی توانیم ونباید بخریم!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ افتاد یا نه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =