ایران‌خودرو

براساس تصمیم مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، شرکت لیزینگ ایران‌خودرو به‌عنوان شرکت هلدینگ لیزینگ در گروه صنعتی ایران‌خودرو تعیین شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در هفته‌های اخیر اخبار متعددی از یکپارچه‌سازی فعالیت شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو در زمینه لیزینگ، ورزش و... منتشر شده که نویدبخش پایان دوباره‌کاری‌ها و فعالیت‌های موازی هزینه‌زا است. ازسوی‌دیگر، خبرهای اخیر حاکی از تسریع در تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای ناقص در سایت‌های استانی ایران‌خودرو به‌موازات سایت مرکزی و دیگر توفیقات در این سایت‌هاست. این اقدامات گروه صنعتی ایران‌خودرو، گام دیگری در راستای سودآوری و تامین منافع سهام‌داران خواهد بود.

یکپارچه‌سازی فعالیت‌های لیزینگ
براساس تصمیم مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، شرکت لیزینگ ایران‌خودرو به‌عنوان شرکت هلدینگ لیزینگ در گروه صنعتی ایران‌خودرو تعیین شد. بدین‌ترتیب تمامی لیزینگ‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، به‌صورت مجموعه شرکت‌های لیزینگ ایران‌خودرو فعالیت می‌کنند و شرکت لیزینگ ایران‌خودرو به‌صورت هلدینگ لیزینگ به فعالیت خود ادامه می‌دهد. پیش از این شرکت‌های لیزینگ ایرانیان، لیزینگ غدیر، لیزینگ سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و لیزینگ خودرو به‌صورت مستقل عمل می‌کردند که با تصمیم مدیرعامل ایران‌خودرو، این فعالیت‌ها به‌صورت هلدینگ تجمیع شدند. همچنین براساس تصمیم مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، حوزه فعالیت لیزینگ ایران‌خودرو به فروش و واگذاری خودروهای دست‌دوم توسعه می‌یابد. بر این اساس و به‌منظور ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم و مشتریان، مجموعه لیزینگ ایران‌خودرو فعالیت‌های خود را در زمینه خرید و فروش خودروهای دست‌دوم افزایش می‌دهند. بر همین اساس مجموعه مذکور، دست‌کم ۱۰هزار خودرو دست‌دوم را در سال آینده جمع‌آوری خواهد کرد و به فروش خواهد رساند. خودروهای دست‌دوم با قیمت کارشناسی و منصفانه توسط لیزینگ ایران‌خودرو خریداری، با همکاری شرکت ایساکو تعمیر، بازسازی و احتمالا گارانتی می‌شوند و سپس با ارائه تسهیلات به فروش خواهد رسید.

یکپارچه‌سازی فعالیت‌های ورزشی
همچنین با رویکرد اعمال مدیریت واحد بر فعالیت‌ها، تجهیزات و اماکن ورزشی، موسسه فرهنگی، ورزشی ایران‌خودرو، متولی ورزش کارگری این گروه صنعتی شد. براساس تصمیم مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، موسسه فرهنگی، ورزشی ایران‌خودرو به‌عنوان متولی ورزش حرفه‌ای و کارگری در سطح این گروه صنعتی تعیین شد. از این پس، تمامی فعالیت‌های ورزشی گروه صنعتی ایران‌خودرو در سطح حرفه‌ای و کارگری توسط موسسه فرهنگی، ورزشی ایران‌خودرو سیاست‌گذاری و عملیاتی خواهد شد. این موسسه که با انتصاب امیر عطابخش در سمت مدیرعاملی و بازگشت محمود شیعی به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره، رویکردها و برنامه‌های نوینی در مسیر توسعه ورزش حرفه‌ای و کارگری در پیش گرفته است، از این پس تمامی تجهیزات و اماکن ورزشی گروه صنعتی ایران‌خودرو را مدیریت خواهد کرد تا در آینده تبدیل به یکی از باشگاه‌های بزرگ و برتر در سطح کشور شود.
استقرار راهبرد تحول‌گرایانه در شرکت گسترش سرمایه‌گذاری
به‌موازات این اقدامات، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو نیز راهبرد ارتقای کمی‌وکیفی شرکت‌های زیرمجموعه خود را در دستور کار قرار داده است. غلامرضا خلیل‌ارجمندی، مدیرعامل مجموعه سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در این باره گفت: «بازنگری در رویه‌های جاری و عملیاتی، پرهیز از دخالت در امور شرکت‌ها و بسنده‌کردن به وظایف نظارتی، تعیین معیارهای سنجش موفقیت به‌صورت علمی، توسعه مطالعات راهبردی، تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد جذابیت‌های تازه برای ترغیب علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری‌های تازه، از محورهای کاری تحول‌گرایانه این مجموعه است.» وی افزود: «در آغاز کار با هدف درک واقعی از توانمندی‌ها و تنگناهای شرکت‌های تابعه و وابسته، بازدید از زیرمجموعه‌ها آغاز شده و این روند برای به‌دست آوردن تصویری شفاف از عملکرد مجموعه ادامه خواهد داشت.» مدیرعامل ایکیدو گفت: «مدیریت این مجموعه، قائل به اصول حاکمیت شرکتی، توسعه ظرفیت‌ها به‌منظور افزایش سهم بازار و افزایش تولید با حفظ اصل مهم رعایت استانداردها و کیفیت است و در این زمینه از هرنوع همکاری دریغ نخواهد ورزید.» خلیل‌ارجمندی از مدیران شرکت‌های تحت پوشش ایکیدو خواست با قانون‌مداری، توجه به منابع انسانی، برنامه محوری و افزایش بهره‌وری را با هدف رضایت مشتریان و سهامداران و سربلندی روز افزون ایران خودرو دنبال کنند.

تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای ناقص در سایت فارس
در همین حال، به‌موازات تسریع در تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای ناقص در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران‌خودرو، با تامین قطعات مورد نیاز، خودروهای دارای کسری قطعه در ایران‌خودرو فارس نیز تکمیل و تجاری‌سازی شد. مدیرعامل ایران‌خودرو فارس با اشاره به تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه، گفت: «تنها در یک روز کاری تعداد ۹۳۸ دستگاه خودرو پارس که دارای کسری قطعه بوده تکمیل و آماده تحویل به مشتریان شده است که به این ترتیب رکورد تجاری‌سازی خودرو در سایت تولیدی فارس در هفته گذشته به ۲۱۵۷ دستگاه رسیده است.» عبدالرضا ملاکی ادامه داد: «با ادامه روند تکمیل خودروهای دارای کسری قطعه در سایت ایران‌خودرو فارس، فقط سه دستگاه به علت نبود قطعه خاص الکترونیک تجاری‌سازی نشده است.» ملاکی گفت: «برنامه ایران‌خودرو فارس تولید ۱۹هزار دستگاه بود که تاکنون ۱۹هزار و ۱۸۶ دستگاه در این شرکت تولید و تحویل مشتریان شده است و تا پایان سال، تیراژ تولید به ۱۹هزار و ۴۶۲ دستگاه خودرو خواهد رسید.» بنابراین گزارش، در سایت ایران‌خودرو فارس، محصول پژوپارس در مدل‌های سال، پژوپارس با موتورهای TU5 و XUP در رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی تولید می‌شود. از دیگر توفیقات سایت‌های استانی ایران‌خودرو در هفته‌های اخیر می‌توان به کسب تندیس سیمین و لوح تقدیر واحدهای صنعتی سبز توسط ایران‌خودرو خراسان در بیست‌وسومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز کشور اشاره کرد. گفتنی است این همایش ملی با حضور برخط معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و جمعی از مسئولان، در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برگزار شد. مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان در این همایش ضمن ارایه گزارشی از اقدامات این شرکت در حوزه حفاظت از محیط‌زیست، مسئولیت‌های اجتماعی را پس از تولید مهم‌ترین وظیفه هر شرکت دانست و گفت: «یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، حفاظت از محیط‌زیست است. خوش‌بختانه در این سال‌ها توانسته‌ایم براساس استراتژی‌های کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو در مقوله محیط‌زیست موفق ظاهر شویم و امسال نیز برای سومین‌بار تندیس سیمین واحد صنعتی سبز کشور را دریافت کردیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =