هایپرکار

روز گذشته بزرگ‌ترین فروشگاه خرید قطعات در ایران میزبان مقامات کشوری و لشگری برای آغاز فصل جدیدی در ارائه خدمات به مشتریان بود. هدف اصلی از برگزاری این مراسم، اجرای طرح فروش شفاف لوازم یدکی خودرو در این فروشگاه بود که براساس درج قیمت تولیدکننده به همراه ۵درصد کارمزد خدمات اجرا خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته بزرگ‌ترین فروشگاه خرید قطعات در ایران میزبان مقامات کشوری و لشگری برای آغاز فصل جدیدی در ارائه خدمات به مشتریان بود. هدف اصلی از برگزاری این مراسم، اجرای طرح فروش شفاف لوازم یدکی خودرو در این فروشگاه بود که براساس درج قیمت تولیدکننده به همراه ۵درصد کارمزد خدمات اجرا خواهد شد؛ طرحی که اصالت و کیفیت کالاهای عرضه‌شده در هایپرکار را تضمین می‌کند. چندسال است سود حاصل از دلالی قطعات به یکی از نگرانی‌های مالکان خودروها بدل شده؛ موضوعی که علاوه‌بر ایجاد هزینه‌های سربار هنگام تعمیرات دوره‌ای و لحظه‌ای باعث کاهش شفافیت در بازار شده بود. حال قرار است براساس قوانینی چون درج قیمت تولیدکننده و شناسه‌گذاری نظم تازه‌ای به سیستم فروش قطعات در کشور داده شود. در مراسمی که هایپرکار میزبان سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان تهران، علیرضا شاه‌میرزایی معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن‌وتجارت و همچنین مهدی اسماعیل‌بیگی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران بود، برنامه‌های جدید این مجموعه برای سال ‍۱۴۰۱ معرفی و رونمایی شد.

سود قطعه‌فروشی زیر ۲۰درصد می‌شود
علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت در مراسم افتتاح طرح فروش شفاف لوازم یدکی خودرو در هایپرکار با بیان اینکه از جهات مختلف این طرح در حوزه ارائه خدمات به خودرو رویکرد قابل‌قبولی است و من پیام قدردانی وزیر صنعت را در این باره ابلاغ می‌کنم، اظهار کرد: «فروش شفاف، درصد سود و نصب برچسب قیمت مصرف‌کننده از ویژگی‌های برتر مجموعه هایپرکار است.» وی با بیان اینکه طبق پروژه ثبت قیمت مصرف‌کننده در حوزه لوازم خودرو نباید بیش‌از ۲۰درصد سود داشته باشیم، افزود: «باید اصول خود را در زمینه خدمات صحیحی که به مردم ارائه دهیم، حفظ کنیم. رویکردی که با حذف واسطه در هایپرکار رخ داده است، ‌این فروشگاه رقیب مغازه‌داران کوچک نیست.» شاه‌میرزایی با بیان اینکه در حوزه فروش قطعات خودرو هر فرآیندی را که نیاز به مجوز داشته باشد مورد حمایت قرار خواهیم داد، ادامه داد: «وزارت صنعت تولیدکنندگان را برای حمایت از این طرح همراهی خواهد کرد. در تمام حوزه‌ها اگر شرکتی مثل هایپرکار اقدام مشابهی انجام دهد از آن شرکت حمایت خواهیم کرد.» وی اظهار کرد: «از تلاش مجموعه هایپرکار، نیروی انتظامی و سازمان تاکسیرانی تهران برای حمایت از این مجموعه قدردانی می‌کنیم و امیدواریم مجموعه‌های این چنینی در سراسر کشور افتتاح و راه‌اندازی شوند.»

اهدای کارت خرید اقساطی به مشتریان هایپرکار
در ابتدای این مراسم فرهاد رمضانی، رئیس هیات‌مدیره مجموعه هایپرکار به تجربیات ۶۰ساله خانواده رمضانی در تولید قطعات اشاره کرد و به این نکته اذعان داشت همیشه عرضه محصولات به مشتری نهایی با حذف واسطه‌ها چراغ راه آنها بوده، قرار است پروژه سه‌ساله هایپرکار به‌عنوان بستری برای عرضه مستقیم و بدون‌واسطه محصولات خودرویی باشد.
این روند باعث شده بود تا ۳۸درصد افزایش رسمی را در روال تحویل کالا به مشتری نهایی رخ می‌داد، کنار زده و سود منصفانه را جایگزین آن کند. براساس گفته‌های رمضانی در سال ۱۴۰۱ قرار است به غیر از مکان فعلی، سه مرکز دیگر در تهران نیز اقدام به ارائه خدمات هایپرکار کنند، همچنین ۱۰ شعبه هایپرکار در سایر نقاط ایران همچون مازندران، مشهد و... راه‌اندازی خواهند شد.
براساس دیگر برنامه‌های هایپرکار قرار است در کنار فروشگاه‌ها به شعاع ۵‌کیلومتر ۲۰ تا ۳۰ تعمیرگاه سرویس‌سریع براساس استانداردهای کیفی هایپرکار خدمات موردنیاز را به متقاضیان ارائه دهند. نوید دیگر آنکه این مجموعه قصد دارد در سال ۱۴۰۱ اقدام به راه‌اندازی بخشی با ناوگان ۱۰۱ دستگاهی کند که خدمات «هوم‌سرویس» نام دارد. این بخش خدمات رایج تعمیراتی را در منزل سفارش‌دهنده ارائه می‌کند. البته هایپرکار برای اصلاح نظام ارائه خدمات سامانه‌ای را درنظر گرفته است تا تعمیرکاران به جای سودآوری از افزایش قیمت قطعه، به فکر کسب درآمد از کیفیت خدمات ارائه‌شده باشند. در این راستا قرار است تعمیرکاران دارای گرید شوند. در نهایت رمضانی به طرح کنترل نقدینگی اشاره کرد که براساس آن و طی همکاری‌های بین‌بانکی؛ کارت‌هایی در اختیار افراد قرار می‌گیرد بنابراین امکان خرید قسطی را فراهم می‌کند.
کشف ۳۸۰هزار قلم کالای تقلبی در تهران
سردار رحیمی در جریان برگزاری این مراسم به فرهنگ عرضه اجناس استاندارد در کشور اشاره کرد و گفت این موضوع به‌عنوان یکی از دغدغه‌های نیروی انتظامی شناخته می‌شود. رحیمی قیمت نامناسب و بی‌ضابطه بودن گرانی‌ها را از مشکلات جدی جامعه دانست. به‌باور وی وجود چنین فروشگاه‌هایی که اجناس را از منابع رسمی تهیه می‌کنند، می‌تواند راهکاری برای رفع این معضل باشد. او به برخی مشکلات در سیستم مالیاتی اشاره کرد و گفت در برخی مراکز برای کسب سود بیشتر درصدی مالیات از مشتری اخذ می‌شود اما به سیستم مالیاتی واریز نمی‌شود. سردار رحیمی به جرم‌نگاری اجناس قاچاق و قلابی اشاره‌ای داشت و اعلام کرد طی سال گذشته ۳۸۰ هزار قلم کالا در دسته لوازم یدکی خودرو و الکتروموتورها کشف و ضبط شده است. در همین مدت نیروی انتظامی اعضای ۱۲ باند را دستگیری کرد. آنها محصولاتی را در بازار عرضه کرده‌اند که به‌هیچ‌عنوان قابلیت تشخیص این قطعات از نمونه اصلی وجود نداشت. به‌طور قطع قطعات معیوب با جان و سلامت مردم سروکار دارد.

هایپرکار پیش از دولت اقدام به اجرای طرح شناسه‌گذاری کرد
شاه‌میرزایی، معاون وزیر صمت در این مراسم اعلام کرد از اقدامات شفاف در حوزه فروش حمایت می‌شود. همچنین او به طرح فرانچایزینگ که در معاونت او برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی کوچک در حال پیگیری است، اشاره کرد. البته هایپرکار نیز این موضوع را در برنامه‌های خود قرار داده است. به باور شاه‌میرزایی حوزه خدمات باید سامانه‌ای داشته باشد که در آن صلاحیت مراکز ارائه خدمات براساس نظرات مشتریان و سوابق ارائه خدمات بررسی شود. او طرح خرید اعتباری هایپرکار را تحسین و اعلام کرد ۲۰۰همت (هزارمیلیارد تومان) برای پشتیبانی از چنین طرح‌هایی در نظر گرفته شده است.

اهدای وام ۵۰میلیون‌تومانی به تاکسی‌داران
اسماعیل‌بیگی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در این مراسم، رانندگان تاکسی را حرفه‌ای‌ترین مصرف‌کنندگان قطعات خودرو دانست. وی در پایان مراسم طرح ارائه خدمات اعتباری ۵۰میلیون‌تومانی به تاکسی‌داران را امضا کرد. براساس این طرح اطلاعات تاکسی‌داران در اختیار مجموعه هایپرکار قرار می‌گیرد تا هنگام خرید تا سقف ۵۰میلیون‌تومان امکان بازپرداخت هزینه قطعات به صورت اقساطی طی ۱۰ تا ۱۲ ماه برای آنها فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =