تویوتا لندکروزر

مجموعه تخصصی فیس‌لیفت ایران «دیزاینوکیت» با سابقه طولانی در این راستا و با ارائه بالاترین کیفیت توانسته تا به‌امروز بیش از صدها دستگاه تویوتا لندکروزر، لکسوس LX و تویوتا هایلوکس و سایر محصولات خودروسازان مانند مرسدس‌بنز S کلاس را به‌صورت تخصصی و فابریک فیس‌لیفت کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،حدود پنج سال است با ممنوعیت واردات خودرو، مالکان خودروهای موجود علاقه‌مند به به‌روزرسانی خودرویشان هستند. مجموعه تخصصی فیس‌لیفت ایران «دیزاینوکیت» با سابقه طولانی در این راستا و با ارائه بالاترین کیفیت توانسته تا به‌امروز بیش از صدها دستگاه تویوتا لندکروزر، لکسوس LX و تویوتا هایلوکس و سایر محصولات خودروسازان مانند مرسدس‌بنز S کلاس را به‌صورت تخصصی و فابریک فیس‌لیفت کند.

این مجموعه که با مدیریت احسان فیضی که با نام احسان دیزاینو معرفی می‌شود فعالیت می‌کند، تاکید فراوانی بر کیفیت بالای کار و استفاده از قطعات باکیفیت و نصب اصولی آن‌ها دارد. بر این اساس و باتوجه به‌این‌که کمپانی تویوتا نسل جدید لندکروزر (سری300) را در ماه مارس سال 2021 معرفی کرد، بسیاری از مالکان این خودرو در سری200 علاقه‌مند به‌فیس‌لیفت جدید سری300 شدند. در این مطلب به‌فیس‌لیفت تویوتا لندکروزر 2022 می‌پردازیم که نخستین لندکروزر با فیس‌لیفت 2022 با پلاک ملی در کشور است که توسط دیزاینوکیت انجام شده است.

فیس‌لیفت نمای جلو

خودرو مورد بررسی ما در این مطلب تویوتا لندکروزر مدل 2010 است. تیونر در نخستین مرحله کاپوت و گلگیرها و سپر جلو خودرو را باز می‌کند تا قطعات جدید مدل 2022 آماده نصب شوند. در مدل 2022 تویوتا لندکروزر استایل خودرو کاملا دستخوش تغییراتی قرار گرفته و این تغییرات شامل کاپوت، گلگیرها، چراغ‌های جلو و عقب، سپرهای جلو و عقب و سایز تایرها می‌شود. بر این اساس تنها تفاوت لندکروزر مطلب ما که توسط مجموعه «دیزاینوکیت» فیس‌لیفت ‌شده با نسخه فابریک 2022 آن لچکی و گلگیرهای عقب این خودرو است که فرم خود را حفظ کرده است.

قطعاتی که در تویوتا لندکروزر 2010 ما را به‌مدل 2022 بدل می‌کند عبارتند از کاپوت جلو، گلگیرهای جلو، سپر جلو، چراغ‌های جلو، جلوپنجره، صندوق‌عقب، سپر و چراغ‌های عقب. از سوی دیگر برای استایل جذاب‌تر، رینگ‌های خودرو نیز به‌برند Method مدل K2 OFF-ROAD تغییر یافته است. براین اساس قطعات بدنه مدل 2010 از روی خودرو باز شده و تمام قطعات مدل 2022 روی خودرو نصب می‌شود. پیش از نصب قطعات بدنه، قطعات رنگ می‌شوند که برای این کار، رنگ فابریک خودرو توسط مجموعه دیزاینوکیت شناسایی و تکنسین فوق مجرب این مجموعه با به‌روزترین و هوشمندترین دستگاه‌های رنگ‌سازی، رنگ فابریک خودرو را با دقت بالا به‌اصطلاح کوره‌ای روی بدنه می‌پاشد تا تمام قطعات رنگ فابریک داشته باشند. زیرا تمام قطعات بدنه مدل 2010 از روی بدنه باز شده و قطعات مدل 2022 روی بدنه نصب می‌شود.

احسان فیضی (احسان دیزاینو) دراین‌باره می‌گوید: «برای نصب قطعات مدل 2022 نیازی به‌شاسی بریدن یا تغییر در شاسی خودرو نیست و این مساله به‌لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد؛ زیرا در شاسی و شماره شاسی تغییری ایجاد نمی‌شود.» بنابراین مالکان تویوتا لندکروزرهای کشور این نکته را در نظر داشته باشند که تنها مرکز تخصصی فیس‌لیفت ایران، مجموعه «دیزاینوکیت» است.

طبق گفته تیونر (احسان دیزانیو) برای افزایش کیفیت کار و رضایت بیشتر مشتریان اصطلاحا تمام قطعات بدنه پیچ به‌پیچ بسته می‌شود تا کوچک‌ترین گپ یا فاصله‌ای میان قطعات وجود نداشته باشد. همچنین با اتمام هر بخش، تیونر تمام قطعات نصب‌شده را با جزئیات بررسی می‌کند.

ابتدا تیونر گلگیرها را روی خودرو می‌بندد و سپس نوبت به‌نصب کاپوت خودرو می‌رسد. از آنجا که این قطعه در آیرودینامیک خودرو تاثیرگذار است، ‌نصب آن نسبت به‌گلگیرها دقت بیشتری را طلب می‌کند. این نکته را نباید فراموش کرد که پس از رگلاژ، تنظیم کاپوت و تست باز و بسته شدن آن، حال نوبت به‌بسته شدن سپر می‌رسد.

بر این اساس جلوپنجره و سپر به‌طور کامل نصب می‌َشود و پس از آن چراغ‌های مدل 2022 روی خودرو قرار می‌گیرند. چراغ‌های مدل 2022 به‌خوبی کالیبره شده و جلوه زیبایی به‌خودرو می‌بخشد. همچنین این نکته را باید در نظر داشت که این قطعات بدنه تغییرات کمی نسبت به‌نسخه فابریک تویوتا لندکروزر2022 دارند و به‌اصطلاح فرم قطعات کمی متفاوت است. به‌عنوان مثال چراغ‌های جلو کمی باریک‌تر است. اما درمجموع ظاهر خودرو را به‌روز و جذاب کرده است.

فیس‌لیفت نمای عقب و تغییرات دیگر

برای تبدیل شدن استایل خودرو به‌مدل 2022، در نخستین‌مرحله تیونر درِ صندوق‌عقب فابریک را باز و درِ صندوق 2022 را روی خودرو نصب می‌کند. همچنین در این مرحله چراغ‌های عقب 2022 نیز در جای خود نصب شده و قرار می‌گیرند تا نما و جلوه شیک و زیبایی به‌خودرو بدهند. البته این به‌معنای اتمام روند فیس‌لیفت نیست. در ادامه سپر جدید عقب روی خودرو بسته می‌شود و علاوه‌بر این قاب آینه‌های مشکی پیانویی نیز روی خودرو قرار می‌گیرند تا چاشنی اسپرت بودن آن را دوچندان کنند.

صرف‌نظر از ظاهر خودرو نوبت به، به‌روزرسانی بخش مهم خودرو می‌رسد و آن هم کابین است. برای ایجاد حس بهتر هنگام رانندگی و تجسم خودرویی جدید، به‌روز و همچنین هماهنگی با ظاهر و نمای داخلی، فرآیند تغییرات در داخل نیز دنبال می‌شود. زیرا کابین مدل 2022 همچون نمای بیرونی آن به‌روز شده و با تغییرات گسترده‌ای مواجه شده است.

برای این منظور 17 قطعه از داشبورد دستخوش تغییرات شده که این قطعات عبارتند از نمایشگر میانی، دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع، غربیلک‌فرمان و دسته‌دنده جدید، کنسول، جالیوانی، صندلی‌های به‌روز و جدید با سیستم سردکن و گرم‌کن و قطعات دیگر تشکیل‌دهنده داشبورد که همگی با نسخه 2022 تعویض می‌َشوند.

قلبی که بدون تغییر قدرتمند می‌تپد!

یکی از بخش‌های خواندنی این مطلب، بررسی قلب تپنده لندکروزر مورد بررسی ماست. لندکروزرهای موجود در بازار کشور ایران سه‌نسخه متفاوت دارند و قوی‌ترین قوای محرکه این بلندقامت با وقار تویوتا یک موتور هشت‌سیلندر وی‌شکل 5.7 لیتری است.

بر این اساس قلب تپنده لندکروزر مورد بررسی ما در این مطلب را یک موتور شش‌سیلندر با آرایش وی‌شکل 3956 سی‌سی موسوم به 1GR-FE تشکیل می‌دهد که حداکثر 240 اسب‌بخار قدرت را در 5200 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 378 نیوتون‌متر گشتاور را در 3800 آرپی‌ام به‌ارمغان می‌آورد.

این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس پنج‌سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چهارچرخ منتقل می‌شود. باتوجه به‌پیشنهاد تیونر به‌مالک خودرو، در پیشرانه لندکروزر 2022 فیس‌لیفت‌شده مطلب ما تغییراتی داده نشده است.

خودرویی مانند تویوتا لندکروزر با حساسیت زیاد در بخش ظاهری و به‌ویژه بخش داخلی (به‌دلیل سیستم مالتی‌پلکس فوق هوشمند نسل چهارم VAN) فیس‌لیفت می‌شود. بنابراین نیاز به‌نصب قطعات با دقت بالا وجود دارد. احسان فیضی (احسان دیزاینو) به‌عنوان یک تیونر مجرب تمام پروسه فیس‌لیفت بدنه را با دقت بالا بررسی می‌کند. درادامه مراحل نصب قطعات الکترونیکی داخل کابین مانند نمایشگر، سیستم گرم‌کن ‌و سردکن صندلی در مدار الکتریکی و متصل شدن آن به‌صورت صحیح بررسی شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر باتوجه به‌سلیقه مالک خودرو و احسان فیضی (احسان دیزاینو) رینگ‌های 20 اینچی برند Method مدل K2 OFF-ROAD روی خودرو نصب شده که این رینگ باتوجه به‌فرم طراحی پره‌ها و متریالی که دارد، کمترین ارتعاش ممکن را به‌سیستم تعلیق و درنهایت به اتاق وارد می‌کند. بنابراین برای فیس‌لیفت خودرو با نهایت اطمینان و طیب خاطر به‌مجموعه «دیزاینوکیت» مراجعه کنید تا از نصب قطعات فابریک و اورجینال و باکیفیت لذت ببرید. همچنین احسان دایزینو تایرهای دانلوپ را از خارج کشور به‌همراه رینگ‌های برند Method فراهم کرده تا بر هیبت لندکروزر بیافزاید.

کیفیت بالای قطعات، دقت در نصب قطعات و استفاده از قطعات اورجینال و فابریک، مجموعه «دیزاینوکیت» را به‌بهترین مرکز تخصصی فیس‌لیفت ایران بدل کرده است. از پروژه‌های خاص انجام‌شده در این مجموعه می‌توان به‌فیس‌لیفت مرسدس‌بنز S550 به‌میباخ، لکسوس LX570 مدل 2013 به 2020 و پنج دستگاه تویوتا لندکروزر با کاورهای مات در رنگ‌های سبز، زرد، سفید ساتن، قرمز و طوسی اشاره کرد. درحال حاضر خودروهای ذکرشده جزو بهترین‌ پروژه‌های فیس‌لیفت ایران هستند.

باتوجه به‌گفته‌های احسان فیضی، مدیریت مجموعه «دیزاینوکیت» تنها سه روز برای واردات و سفارش‌گذاری قطعات کافی است و برای فیس‌لیفت کامل ظاهر و کابین پنج روز زمان نیاز است. هزینه صرف‌شده برای تویوتا لندکروزر 2022 فیس‌لیفت‌شده مطلب ما 400 میلیون‌تومان است. همچنین حدود 70 میلیون‌تومان هزینه صرف رینگ‌های با کیفیت و اسپرت Method این خودرو شده است.

در پایان از آقای احسان فیضی، مدیریت مجموعه «دیزاینوکیت» که ما را در تهیه این گزارش یاری کردند، کمال تشکر را داریم. مجموعه دیزاینوکیت واقع در تهران، خیابان سهروردی، خیابان سورنا پلاک 11 است. در راستای هماهنگی‌های لازم برای فیس‌لیفت خودرو می‌توانید با شماره 09128880858 در تماس باشید و برای بازدید از پروژه‌های تخصصی این مرکز می‌توانید به صفحه اینستاگرام با آدرس ehsan_designo در فضای مجازی مراجعه کنید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی تهرانی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    آقا ما ی لکسوس LX داریم، این مرکز خیلی تعریفش رو شنیدم مرسی از دنیای خودرو که معرفی کردید تا الان تردید داشتم اما الان دیگه با خیال راحت میبرم پیششون که ماشینم رو بروز کنه دمتون گرم خدایی
  • امیرزداه IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    حاج احسان فیضی جاش رو سرماست ی پرادو داشتم بهش دادم خدایش خیلی قشنگ در آورد دمش گرم که انقدر سلطان تا روزنامه دنیای خودرو هم اومده
  • تالشی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    خیلی دمتون گرم من خودم ی بی ام و 328 داشتم بردم پیش داش احسان ی کیت اگزوز برام بسته رو دستش نیس خلاصه میخوام بهتون بگم برید پیشش کارش حرف نداره مخصل همتون
  • فرید از تهران IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    آقا ما ی ماشین تویوتا لندکروز داریم که بردیم پیشش ناموسا خیلی کارشون باکیفیت حالا نمیخوام بگم چون خودم رفتم دارم میگم چن نفر دیگه هم بودن که خدایش از کار خوبش تعریف میکردن هر کی میخواد فیس لیفت کنه بره پیش دیزاینوکیت صاحبش همین آقا احسان خیلی مرد خوبیه
  • اهوازی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    به به به داش احسان همه جا هست آقا ما از اهواز کوبیدم رفتیم تهران پیششون کارش به حدی تر و تمیز که بعد از فیس لیفت برگشتیم بیتمون همه چشاشون داشت از حلقه در می اومدم هی می گفتن ماشین رو تازه وارد کردی؟ ناموسا اگه ماشین تویوتا اینا دارین برین پیش داش احسان هم منصف هم کیفیت کارش خوبه حالا خودتون پاشید برید پیشش میبنین چی میگم
  • Erfan Jamali IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    اول ی سلام و خسته نباشید ویژه به شما روزنامه دنیای خودرو که همیشه روزنامه هاتون رو میخونم، بعدش میخواستم همین جا ی کامنت خوب بنویسم چون جدیدا خوندم این مطلب درست واردات ممنوع و نمیذارن ماشین های جدید بیاد ولی خدایش آقا احسان فیضی احسان دایزینو خودمون خیلی خیلی پروفشنال یعنی از صد بهش هزار میدم بی ام و بنز تویوتا لکسوس ماشین های این تیپی داشتید حتما ی سر برید پیشش
  • مرام و معرفت IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    از قدیم گفتن که هرکی کارش خوب باشه جاش رو سر مردم حال حکایت احسان فیضی خدا خیرش بده من ی بنز سی ال اس داشتم بردم پیشش انقدر کارش اوکیه و تاپ هر وقت ماشینم کار داشته باشه میرم پیشش بی تعارف کسی که کارش خوبه خوبم برخورد میکنه احسان فیضی اینطور ادمیه
  • تویوتا باز IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    ماشالا ماشالا خدایش رخ رو داری آدم کیف میکنه بابا دستش درد نکنه شیر مادرش حلالش باشه ماشالا به اون دستی که این ماشین رو عروسک کرده
  • حرفیم IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    هر کی میخواد فقط بره ی سر به پیج اینستاش بزنه اون وقت متوجه میشن که احسان دیزاینو کیه
  • عمو علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    الکی نیست بهش میگن سلطان فیس لیفت ایران برید جلو در مغازه اش کلک و پرتون میریزه بهتون قول میدم که ماشینای که حتی گذر موقت ندیدید برید جلو در مغازهش میبینید
  • ماشین فقط جاپنی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    خدایش خوب چیزی هم نوشتید که به کار داش احسان میاد واقعا تخصصی ترین مرکز فیس لیفت ایران رو دستش نیومده و نمیاد دلش صاف و قلبش بزرگه خیلی آدم درست و حسابی تو این دوره زمونه آدم درست و حسابی کم گیر میاد احسان فیضی همون آدم درست و حسابیه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =