میتسوبیشی ASX مدل 2018

سه نسل از اس‌یووی ساب‌کامپکت کراس‌اوور میتسوبیشی ASX یا همان اوتلندر اسپرت تا به‌امروز به‌بازار جهان معرفی شده و نسخه فیس‌لیفت آن نیز در اواخر سال گذشته میلادی به‌بازار عرضه شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،سه نسل از اس‌یووی ساب‌کامپکت کراس‌اوور میتسوبیشی ASX یا همان اوتلندر اسپرت تا به‌امروز به‌بازار جهان معرفی شده و نسخه فیس‌لیفت آن نیز در اواخر سال گذشته میلادی به‌بازار عرضه شد. ASX نسل سوم برپایه و اساس GS پلت‌فرم میتسوبیشی شکل گرفته و استایل این خودرو مشابه سدان محبوب این کمپانی ژاپنی یعنی لنسر است. پروفیل خودرو با خط برجسته شخصیتی افقی و سطوح و فرم‌های تخت و حجم خاص روی گلگیرهای خودرو با رینگ‌های 17 اینچی استایل اسپرتی دارد و چهره خودرو با چراغ‌های مشابه لنسر و خطوط تیز روی کاپوت و جلوپنجره افقی و دهانه باز و دی‌لایت‌های عمودی کاملا تهاجمی به‌نظر می‌رسد.
ناگفته نماند که نسخه مدنظر ما در این مطلب، مدل 2018 ASX است که اواخر سال 2016 توسط طراحان این کمپانی مطرح دستخوش تغییراتی قرار گرفته است. این تغییرات موسوم به‌فیس‌لیفت، تنها به‌تغییر در سپرهای جلو و عقب، گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و رینگ‌های خودرو محدود می‌شود.
در نمای عقب، چراغ L شکل زاویه‌دار با خط تیز و خط کروم روی درِ صندوق‌عقب، نمایی شیک و زیبا به ASX بخشیده است. از سوی دیگر در زمان ورود به‌کابین میتسوبیشی ASX با کابین اسپرت و نسبتا مینیمال مواجهیم و طراحی کلاستر با صفحه‌نمایش چهار اینچی و صفحه‌نمایشگر هفت‌اینچی لمسی فضای داخلی را مدرن به‌نمایش می‌گذارد. هرچند طراحی سقف پانوراما به‌فضای داخلی جلوه و جذابیت خاصی بخشیده است.

با یک میلیارد و 350 میلیون‌تومان میتسوبیشی بخریم؟


طراحی غربیلک‌فرمان و دو پدال شیفتر بزرگ در پشت آن و دسته‌دنده اسپرت رانندگی با این اس‌یووی کراس‌اوور ساب‌کامپکت را جذاب می‌کند. البته کیفیت ساخت در قطعات دکوراتیو و چرم صندلی‌ها و متریال داشبورد درسطح بالایی ارزیابی می‌شود؛ اما کیفیت پایین پلاستیک‌های سخت در داشبورد کاملا ملموس است. اما عایق‌بندی صدا و حرارت در کابین خودرو فوق‌العاده است.
از سوی دیگر از مهم‌ترین امکانات ASX می‌توان به‌سیستم چهارچرخ‌دیسکی به‌همراه سیستم ABS، کنترل فعال پایداری ASC، کنترل کشش TCS، سیستم کنترل آغاز حرکت در سربالایی، هفت ایربگ، پدال‌های شیفتر در پشت فرمان، سیستم تنظیم الکترونیکی چهارچرخ‌محرک، کی‌لس (سیستم ورود بدون کلید)، استارت دکمه‌ای، آینه میانی الکتروکرومیک، کروزکنترل، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، سردکن داخل محفظه داشبورد، شیشه‌های برقی، سنسور پارک، گرم‌کن صندلی، سقف پانوراما، سیستم صوتی حرفه‌ای با شش اسپیکر و دو تیوتر و ساب‌ووفر اشاره کرد.
زیر کاپوت میتسوبیشی یک موتور چهارسیلندر خطی 16 سوپاپ به‌حجم 1998 سی‌سی تنفس‌طبیعی قرار گرفته و این پیشرانه به‌سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است که حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت را در شش‌هزار آرپی‌ام (دور در دقیقه) و 197 نیوتون‌متر گشتاور را در 4200 آرپی‌ام تولید می‌کند.
این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس CVT با قابلیت تعویض دنده در پشت فرمان به‌چهارچرخ انتقال داده می‌شود. همچنین فرمان برقی نیز برای میتسوبیشی ASX تعبیه شده تا پرفورمنس این خودرو را بهبود بخشد.
با توجه به‌این‌که تکنولوژی ساخت پیشرانه میتسوبیشی ASX در سطح بالایی قرار دارد، این موتور نسبت به‌نوع سوخت و شرایط آب‌وهوایی کشور نسبتا سازگار است. میتسوبیشی ASX از نظر استهلاک در سطح پایینی قرار دارد و حداکثر تا 150 هزار کیلومتر خودرو کم‌استهلاک و مناسبی است.
اما قطعات محصولات میتسوبیشی کمی به‌سختی تامین می‌شود و از نظر هزینه نگهداری درسطح بالایی قرار دارد. یکی از نقاط ضعف محصولات کمپانی میتسوبیشی، هزینه نگهداری بالای این خودرو نسبت به‌رقبای کره‌ای خود است. میتسوبیشی ASX مدل 2018 با کارکرد 55 هزار کیلومتر در بازه قیمتی یک میلیارد و 350 میلیون‌تومان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =