باتری‌های کریستالی

«Theion» به‌عنوان تولیدکننده جهانی باتری، به‌تازگی نوعی باتری کریستال را معرفی کرده که از فناوری نوآورانه کاتد لیتیوم سولفور در آن بهره گرفته شده است تا برد و زمان استفاده از باتری ‌خودروهای برقی را درمقایسه با سلول‌های لیتیوم-یون معمول تا سه‌برابر ارتقا دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،«Theion» به‌عنوان تولیدکننده جهانی باتری، به‌تازگی نوعی باتری کریستال را معرفی کرده که از فناوری نوآورانه کاتد لیتیوم سولفور در آن بهره گرفته شده است تا برد و زمان استفاده از باتری ‌خودروهای برقی را درمقایسه با سلول‌های لیتیوم-یون معمول تا سه‌برابر ارتقا دهد.
این باتری که برای نخستین‌بار دربخش هوا-فضا استفاده می‌شود، می‌تواند برای خودرو و همچنین لوازم الکترونیکی مصرفی نیز کاملا مناسب باشد. این ماده بر پایه گوگرد است؛ ماده‌ای که به‌وفور بدون استخراج مضر معدن (محصول فرعی فرآیندهای صنعتی) در دسترس است. گوگرد جایگزین مواد کاتدی با هزینه پردازش بالا و محتوای فلزات گران‌قیمتی مانند نیکل و کبالت می‌شود. درنتیجه، منبع سولفور نه‌تنها 99 درصد ارزان‌تر از مواد کاتدی است که در باتری‌های پیشرفته لیتیوم-یون استفاده می‌شود، بلکه سلول‌های باتری Theion نیز به 90 درصد انرژی کمتری برای تولید نیاز دارند.
فرآیند تولید این محصول Theion با ترکیب مواد کریستالی گوگرد با نانولوله‌های کربنی و یک الکترولیت جامد اختصاصی، عمر چرخه باتری‌ها را افزایش می‌دهد.
این شرکت اواخر امسال مواداولیه را ابتدا به‌مشتریان هوا-فضا عرضه می‌کند. همچنین عرضه محصول به‌شرکت‌های هواپیماسازی، تاکسی‌های هوایی، هواپیماهای بدون سرنشین، تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ و درنهایت به‌بخش‌ خودرو در سال 2024 در دستور کار این شرکت است.
مارک اسلاویک، یکی از بنیانگذاران Theion و CTO گفت: «ما از پتانسیل گوگرد به‌عنوان حامل انرژی استفاده می‌کنیم. درواقع فراوانی گوگرد درسراسر جهان در کاهش هزینه مواد اولیه نقش چشمگیری دارد. درنهایت طراحی فرآیند تولید بسیار کارآمد ما، باتری‌های کریستالی ما را کاملا پایدار می‌کند.»
دکتر Ulrich Ehmes، مدیرعامل Theion دراین‌باره گفت: «من به Theion پیوستم؛ زیرا متقاعد شده‌ام که انتخاب مواد مناسب برای باتری که دارای خاصیت ذخیره‌سازی بالا باشند، صنعت باتری را به‌سطح دیگری هدایت خواهد کرد.»
باتری کریستالی Theion درحالی که نشان داده بسیار پایدار بوده برای تمام کاربردهای حرکتی مناسب است. هدف از تولید این محصول افزایش زمان استفاده از دستگاه‌های تلفن‌همراه، برد رانندگی خودروهای الکتریکی و زمان پرواز ایمن برنامه‌های eVTOL و هواپیماهای الکتریکی است و درصورت تولید کامل، این پتانسیل وجود دارد که هر باتری در هر دستگاه متحرکی روی زمین استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

آخرین اخبار