سایپا

در ماه‌های یادشده 94هزار خودرو تحویل مشتریان وفادار سایپا شد و همچنین در راستای عمل به تعهدات از 6 فروردین‌ماه سال جاری بیش‌از یک‌هزار دستگاه خودرو تحویل متقاضیان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه خودروسازی سایپا در راستای آرامش‌بخشی به بازار خودرو و عرضه خودرو به متقاضیان واقعی، نخستین پیش‌فروش یک‌ساله ۶ محصول خود در سال جدید را از امروز (۱۷ فروردین‌ماه) کلید زده است. این خودروساز در راستای عمل به تعهدات و پاسخ مناسب به نیاز متقاضیان، پیش‌فروش یک‌ساله خودروهای شاهین‌ جی، کوییک اس، کوییک آر با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی، ساینا اس و سایپا اس‌ای۱۵۱ با موتور ام۱۳ را آغاز کرده است. طرح یادشده از ساعت ۹ صبح امروز (چهارشنبه) به مدت دو روز و به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و زمان تحویل بخشی از این خودروها از مهرماه سال جاری است. در این روش پیش فروش، قیمت غیرقطعی بوده و هیچ‌گونه مبلغی به‌عنوان پیش‌دریافت، تا قبل از اعلام اسامی انتخاب‌شدگان در قرعه‌کشی اخذ نمی‌شود. بر این اساس فهرست انتخاب‌شدگان نهایی از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا در یک روز پس از اتمام قرعه‌کشی اعلام خواهد شد و پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، منتخبان باید ظرف مدت سه‌روز نسبت به واریز وجه علی‌الحساب قیمت خودرو اقدام کنند.

اجرای همزمان طرحی ویژه مادران
سایپا همچنین نخستین پیش‌فروش یک‌ساله ۵ محصول خود در سال جدید را در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مادران با دو فرزند و بیشتر، از امروز آغاز کرده است. گروه خودروسازی سایپا، براساس قانون مصوب ۱۹آبان‌ماه 1400 مجلس شورای اسلامی، پیش‌فروش خودروهای شاهین جی، کوییک اس، کوییکآر با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی و ساینا اس را به اجرا درآورده است که شرایط کلی آن مشابه طرحی که پیش‌تر به آن اشاره شد و همزمان با این طرح به اجرا درمی‌آید. بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، یک خودرو ایرانی به انتخاب و به‌نام مادر و همچنین به قیمت کارخانه در هر نوبت ثبت‌نام برای یک مرتبه، تحویل داده خواهد شد.

ترخیص خودروها زودتر از موعد مقرر
در سیزدهم فروردین‌ماه، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای دومین‌بار پس از صدور فرمان 8‌ماده‌ای رئیس‌جمهور در حوزه خودرو از گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد و در جریان روند تحویل خودروها و فرآیند کاهش خودروهای کف پارکینگ‌ها قرار گرفت. سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا گفت: «تحقق مطالبه ترخیص خودروهای کف پارکینگ زودتر از موعد مقرر، اتفاق بسیار مناسبی است که طی این مدت ازسوی خودروسازان پیگیری شده است.» وی افزود: «با کاهش مدت‌زمان پرداخت به قطعه‌سازان، امکان مطالبه کیفیت توسط خودروساز به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در این زمینه لازم است؛ رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات ازسوی شرکت‌های خودروسازی با دقت دنبال شود.»
خودروهای ناقص به ۲۰هزار دستگاه کاهش می‌یابند
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در جریان بازدید وزیر صمت، با تاکید بر این‌که بالاترین میزان تحویل خودرو در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته، هر ماه ۴۷هزار دستگاه خودرو بود، گفت: «تعداد خودروهای کف پارکینگ در ۲۳دی‌ماه سال۱۴۰۰، حدود ۸۰هزار دستگاه بود که در اسفندماه سال گذشته به 43500 دستگاه کاهش یافت و همچنین تا اول اردیبهشت‌ماه امسال تعداد خودروهای کف پارکینگ به ۲۰هزار دستگاه خواهد رسید.» محمدعلی تیموری با بیان این‌که تکمیل‌کاری خودروهای کف پارکینگ و افزایش تولید روزانه موجب شد قیمت خودروهای این شرکت در بازار در ماه‌های پایانی سال روند کاهشی به خود بگیرد و به‌عنوان مثال قیمت خودرو تیبا در بازار 9میلیون تومان کمتر شود، گفت: «تمام سعی ما این است با سرعت‌بخشی به تکمیل‌کاری خودروهای کف پارکینگ و افزایش تولید خودرو به سمت اجرای فرمان 8ماده‌ای ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهور و کاهش قیمت خودرو در بازار حرکت کنیم.»

تولید یک‌چهارم از کل تیراژ 1400 طی دو ماه‌ پایانی سال
تیموری با اشاره به این‌که سال گذشته 397هزار خودرو تولید شد که یک‌چهارم این تولید در ماه‌های بهمن و اسفند بود، ادامه داد: «در ماه‌های یادشده 94هزار خودرو تحویل مشتریان وفادار سایپا شد و همچنین در راستای عمل به تعهدات از 6 فروردین‌ماه سال جاری بیش‌از یک‌هزار دستگاه خودرو تحویل متقاضیان شد.» به‌گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در راستای تحقق فرمان ۸ماده‌ای رئیس‌جمهوری که اواخر سال گذشته ابلاغ شد، از ۱۴فروردین‌ماه امسال، میزان تولید روزانه این خودروساز به یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته که گام مهمی برای تحقق تولید ۶۵۰هزار دستگاه خودرو در سایپا طی سال جدید است. لزوم افزایش ۱.۵ برابری میزان تولیدات خودرویی کشور در سال آینده، افزایش کیفیت تولیدات با چند اولویت ویژه، خروج خودروهای دارای پلت‌فرم قدیمی از خطوط تولید و جایگزینی محصولات جدید و به‌روز و افزایش گارانتی خودروهای عرضه شده از ۲سال یا ۴۰هزار کیلومتر به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر از جمله 8 فرمان ابلاغ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =