ابتدا باید گفت در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری، به‌دلیل عدم‌استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و پردازشگر مرکزی، هرگونه مشکل و ایرادی ممکن است به‌وجود بیاید.

خودرو پژو 2000 مدل 78 دارم و بعد از این‌که خودرویم روشن می‌شود دمای موتور بیش از حد استاندارد بالا می‌رود. این مشکل تنها در زمان ایستادن یا توقف کامل نیست؛ بلکه در زمان حرکت نیز این مشکل به‌وجود می‌آید. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری، به‌دلیل عدم‌استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و پردازشگر مرکزی، هرگونه مشکل و ایرادی ممکن است به‌وجود بیاید. اما افزایش دمای بیش از حد کاری موتور آن هم در پیشرانه‌های کاربراتوری چند علت دارد که در ادامه به‌بررسی آن‌ها می‌پردازیم. نخست‌این‌که اگر آب رادیاتور خودرو شما درسطح پایینی باشد، این موضوع سبب گرم شدن بیش از حد موتور می‌شود. در این صورت باید مقداری آب به‌رادیاتور اضافه کنید و درصورت اضافه کردن آب به‌رادیاتور لازم است هواگیری نیز انجام شود تا مشکلی مانند سوختن واشرسرسیلندر ایجاد نشود. دومین علت به‌تسمه واترپمپ یا همان پمپ آب مربوط می‌شود. یعنی اگر تسمه واترپمپ خودرو شما تنظیم نباشد چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد. در این شرایط دمای کاری موتور افزایش می‌یابد و سبب بالا رفتن آمپر می‌شود. بنابراین باید تسمه را تنظیم یا تعویض کرد. دلیل دیگر این مشکل به‌موتورفن رادیاتور مربوط می‌شود. درواقع اگر این قطعه به‌درستی عمل نکند یا به‌هر دلیلی معیوب شده باشد، این امر سبب افزایش دمای موتور هنگام کار کردن می‌شود. بنابراین برای رفع این مشکل باید موتور فن خودرو تعویض شود. در مرحله آخر عیب‌یابی نیز باید ترموستات را تعویض کنید. زیرا این قطعه نقش مهمی در سیستم خنک‌کاری موتور دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =