از آنجا که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، در زمانی که استارت می‌زنید  اگر چراغ‌چک دو بار چشمک بزند و پس از آن خاموش شود، این مشکل به‌راه‌اندازی ECU موتورسیکلت مربوط می‌شود.

موتورسیکلت بنللی TNT25 دارم و حدود دو هفته است پس از روشن شدن آن، چراغ‌چک تنها دو مرتبه چشمک می‌زند و خاموش می‌شود. این درحالی است که به‌تازگی روغن‌موتور و فیلترهوای آن را تعویض کردم. از سوی دیگر اگر بخواهم گاز بدهم و دورموتور را به‌بالاتر از 4500 برسانم، صدای زیادی از موتور تولید می‌شود و این درحالی است که درگذشته چنین صدایی تولید نمی‌شد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،این نکته را فراموش نکنید که عیب‌یابی وسایل نقلیه موتوری از راه دور و بدون بررسی‌های دقیق صحیح نیست. از آنجا که موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، در زمانی که استارت می‌زنید اگر چراغ‌چک دو بار چشمک بزند و پس از آن خاموش شود، این مشکل به‌راه‌اندازی ECU موتورسیکلت مربوط می‌شود. برای برطرف کردن چنین مشکلی باید واحد پردازشگر مرکزی را به‌دستگاه عیب‌یاب متصل کرد یا این‌که به‌نمایندگی مراجعه کنید و ECU را راه‌اندازی مجدد کنید. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت تولید صدای بیش از حد از موتور به‌خرابی یا همان لقی قطعات داخلی موتور مربوط می‌شود. همچنین لازم به‌ذکر است اگر ساختار ظاهر رینگ‌های پیستون از حالت خود خارج شده باشد (به‌عبارتی از حالت آب‌بندی خارج شده باشد) موقعی که پیستون در جداره به‌حرکت خطی خود ادامه می‌دهد، رینگ‌ها به‌دیواره سیلندر برخورد کرده و این امر منجر به‌تولید صدای بسیار زیادی می‌شود. درچنین حالتی باید موتور باز و قطعات داخلی آن یعنی پیستون و رینگ‌های آن بررسی و درصورت معیوب بودن تعویض شوند. شایان ذکر است شاید این صدا به‌علت فاصله بین پیکاپ و فلایویل نیز باشد که این مورد نیز به‌بررسی بیشتری نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =