کانو

طبق گزارش‌های منتشرشده در آمریکا، کامیون‌ها و خودروهای سنگین تقریبا سهم 24درصدی از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص دادند. برای مبارزه با این حجم از آلایندگی چند خودرو مفهومی و در انتظار تولید وجود دارد که برای آینده نزدیک هدف‌گذاری شده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،طبق گزارش‌های منتشرشده در آمریکا، کامیون‌ها و خودروهای سنگین تقریبا سهم 24درصدی از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص دادند. برای مبارزه با این حجم از آلایندگی چند خودرو مفهومی و در انتظار تولید وجود دارد که برای آینده نزدیک هدف‌گذاری شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از کشورها هنوز موفق به ارائه راهکاری برای رهایی از آلاینده‌های زیست محیطی ناشی‌از سوخت‌های فسیلی در خودروها نشده‌اند اما به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان آمریکایی برنامه‌هایی را در اکثر سگمنت‌ها در نظر گرفته‌اند.

ون‌ و باری‌های الکتریکی «کانو»
کانو (Canoo) درحال‌حاضر طرح‌هایی را برای سه مدل جداگانه رونمایی کرده است؛ یک مینی‌ون، یک پیکاپ یا یک وسیله نقلیه چند منظوره که مدل دوم درحال‌حاضر شامل دو خودرو است؛ یکی با فضای 200 فوت مکعب فضای بار و برد رانندگان تا 230 مایل.
در حالی که مدل دوم دارای450 فوت مکعب فضای ذخیره‌سازی و برد تخمینی کمتر از 190 مایل است. هر دو با سه گزینه باتری در دسترس خواهند بود؛ باتری‌های 40، 60 و 80 کیلووات ساعتی. Canoo قصد دارد اواخر سال 2022 این خودروها را در دسترس قرار دهد. البته انتظار می‌رود تولید این خودرو در مقیاس بزرگ‌تر در سال 2023 آغاز شود.

در انتظار تراکتور الکتریکی و خودران «جان‌دیر»
خودروهای کشاورزی شاید نخستین محصولاتی نباشند که به الکتریکی‌سازی آن‌ها فکر می‌کنیم اما برخی تولیدکنندگان تا امروز محصولات الکتریکی را در این بخش طراحی کرده‌اند. در نمایشگاه CES سال 2022 جان‌دیر یک تراکتور خودران را رونمایی کرد.
این تراکتور بی‌نام مجهز به شش جفت دوربین روبه‌بیرون برای بررسی مسافت و تشیخص موانع است.
این تراکتور خودران به طور مستقل از کاربر فعالیت خود را ادامه می‌دهد و کاربر می‌تواند از طریق تلفن‌همراه بر عملکرد آن نظارت داشته باشد. متقاضیان این خودرو می‌توانند انتظار داشته باشند که تراکتور خودران جان‌دیر اواخر سال 2022 در دسترس باشد.

خودرو شارژی «هوندا» برای حمل کالا
هوندا نیز از یک خودرو کار الکتریکی رونمایی کرده است که عمدتا برای حمل لوازم مورداستفاده قرار می‌گیرد.
هوندا ادعا می‌کند این خودرو با هر بار شارژ مسافت 28 مایلی را طی می‌کند و برای شارژ کامل نیاز به زمان 6ساعته و یک اتصال خانگی استاندارد ۱۲۰ولتی دارد. با استفاده از ترکیبی از دوربین‌های استریوسکوپی، حسگرهای رادار و لیدار و نرم‌افزار موقعیتی‌یاب می‌تواند به‌راحتی حرکت و در مقصد مورد نظر خود توقف کند. ظرفیت حمل بار این خودرو 880پوند است و قدرت یدک‌کشی 1600 پوندی را دارد.

کامیون‌های سنگین «فریت‌لاینر»؛ راهکار الکتریکی‌سازی ناوگان باری
فریت‌لاینر، لیدر فعلی آمریکا در فروش کامیون‌های سنگین، ورود خود به بازار خودروهای الکتریکی را با کشنده e-scadia و eM2 به‌طور رسمی اعلام کرد. ای‌اسکادیا دارای یک باتری قابل‌استفاده تا 475 کیلووات ساعت با برد تقریبا 250 مایلی است، در حالی که eM2 دارای باتری قابل‌استفاده تا 315 کیلووات ساعت بوده و حداکثر برد آن 315 مایل اعلام شده، فریت‌لاینر مدعی است این باتری تنها در ۹ دقیقه تا 80درصد شارژ می‌شود. فریت‌لاینر با استفاده از شبکه گسترده نمایندگی خود، تعمیر 24ساعته این دو کامیون را نیز تضمین می‌کند. مدل‌های پیش‌تولید این خودروها در جاده‌های آمریکا هستند و تاکنون بیش از یک‌میلیون مایل را طی کرده‌اند. انتظار می‌رود مدل‌های کامل امسال برای هر دو مدل در سال جاری تولید شوند.

محصولات خاص «Udelv» با قابلیت اجرای 80 برنامه
پس از نخستین تحویل خودروهای خودکار در جاده‌های عمومی در سال 2018، Udelv به سمت طراحی یک خودرو کار رفته است. این شرکت مدعی شده با استفاده از فناوری دوربین 360درجه، بدون‌کابل و بدون دخالت انسان قادر به حرکت درخیابان‌ها خواهد بود. محموله‌های بار در محفظه‌ای که Udelv آن را upPOD می‌نامد، با محفظه‌های قابل‌تنظیم، سیستم بارگیری و تخلیه نگهداری می‌شود. بسته‌های بار از طریق درهای کشویی که هم به‌صورت عمودی و هم به‌شکل افقی وجود دارند، قابل دسترسی خواهند بود. این شرکت مدعی است خودرو جدید می‌تواند تا 80 توقف را به طور هم‌زمان برنامه‌ریزی کند، همچنین با حداکثر سرعت 70مایل در ساعت، سفرهای بین‌ایالتی برای این خودرو امکان‌پذیر خواهد بود. انتظار می‌رود اولین تحویل این خودروها در سال 2023 اتفاق بیفتد.

ون‌های باری «ریویان» تا پایان سال 2022 آماده می‌شوند
با کمک ریویان، آمازون دو ون تحویل الکتریکی خود را معرفی کرد که EDV700 و EDV500 نامیده می‌شوند. عدد روی مدل‌ها اندازه محفظه بار را نشان می‌دهد. ریویان می‌گوید مدل700 با یک پلت‌فرم کاملا جدید با برد 201 مایل تولید شده است. هر وسیله نقلیه ای که به آمازون ارسال می‌شود، دارای سیستم ناوبری ریویان است؛ یک سرویس اشتراک به مالکان اجازه می‌دهد موقعیت خودرو و وضعیت شارژ را از دیگر موارد ردیابی کنند. آمازون تاکنون سفارش 100هزار واحدی برای این سیستم دریافت کرده است. این دو مدل تا پایان سال جاری در دسترس قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =