ایران‌خودرو

در نشست هم‌اندیشی اخیر با نمایندگی‌های منتخب، بر لزوم بهبود در بازرسی قبل از تحویل، اجرای دقیق مراحل تحویل و آموزش نکات فنی خودرو به‌ مشتری، دقت در حمل و لجستیک خودروهای تحویلی به مشتریان، تاکید شده و نقاط قابل بهبود شناسایی شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، یکی از محورهای فرامین هشت‌گانه رئیس‌جمهور و برنامه‌های وزارت صمت، ارتقای کیفیت خدمات خودروسازان در بخش خودرو بوده است. بر این اساس، شناسایی عوامل افزایش رضایت مشتریان در حوزه حمل، لجستیک و تحویل خودرو در دستور کار گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار گرفته و رفع مشکلات نمایندگی‌های مجاز این خودروساز با تعریف طرح‌های بهبود و با هدف ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات و درنهایت رضایت مشتریان با جدیت درحال پیگیری است. در همین راستا، برگزاری جلسات منظم و بازدیدهای دوره‌ای از نمایندگی‌ها توسط معاونت بازاریابی و فروش و همچنین شرکت ایساکو از انتهای سال گذشته آغاز شده است. در نشست هم‌اندیشی اخیر با نمایندگی‌های منتخب، بر لزوم بهبود در بازرسی قبل از تحویل، اجرای دقیق مراحل تحویل و آموزش نکات فنی خودرو به‌ مشتری، دقت در حمل و لجستیک خودروهای تحویلی به مشتریان، تاکید شده و نقاط قابل بهبود شناسایی شده است.

یکپارچه‌سازی نظام نظارتی سایت‌های تولیدی مختلف
باتوجه به دستورات صریح مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، درحال‌حاضر اقدامات اصلاحی به‌صورت ویژه و خارج از رویه‌های سابق پیگیری و در همین راستا جلسات پایش فرآیند اجرای برنامه‌های بهبود، با حضور مدیر حوزه مدیرعامل، مدیرعامل شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو و معاون کیفیت و معاون بازاریابی و فروش، به‌صورت منظم برگزار می‌شود. در این نشست‌ها، راهکارهای بهبود کیفیت تحویل خودرو شناسایی و مقرر شده است سریعا پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت مورد نیاز در سطح گروه صنعتی ایران‌خودرو تعریف و اجرا شود که یکپارچه‌سازی نظام نظارتی سایت‌های تولیدی مختلف و افزایش بازرسی قبل از تحویل و حمل از آن جمله است. براساس راهبردهای استقراریافته در گروه صنعتی ایران‌خودرو، نمایندگان به‌عنوان عضو خانواده و شریک تجاری ایران‌خودرو، نقش پررنگی در جلب رضایت‌مندی مشتریان دارند و هم‌اندیشی شبکه فروش، خدمات پس از فروش و حمل خودرو و آغاز طرح تشریک‌مساعی با نمایندگی‌های مجاز سراسر کشور برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان در حال اجراست که در آینده نزدیک نتیجه اقدامات صورت‌گرفته و دستاوردهای این هم‌افزایی برای مشتریان محرز خواهد شد.

تحویل پیش‌از موعد تعهدات به مشتریان در سایت فارس
در همین حال، در نیمه فروردین‌ماه، مدیرعامل ایران‌خودرو فارس از افزایش ۱۰درصدی تولید در سال ۱۴۰۰ نسبت‌به سال ۱۳۹۹ و تحویل پیش از موعد تعهدات به مشتریان خبر داد. عبدالرضا ملاکی گفت: «در سال ۱۴۰۰ موفق به تولید ۱۹هزار و ۴۶۲ دستگاه خودرو شدیم که علاوه‌بر رشد ۱۰درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹، بیش‌از هدف تعیین‌شده سال ۱۴۰۰ بود.» وی افزود: «با هماهنگی صورت‌گرفته، بخشی از تعهدات فروردین و اردیبهشت مشتریان را پیش از فرا رسیدن موعد آن اجرا کرده و خودروها را تحویل مشتریان داده‌ایم.» ملاکی از تکمیل تمام خودروهای دارای کسری قطعه در این سایت تولیدی و اجرای دستورات دادستانی شیراز خبر داد و گفت: «از ۱۴ بهمن‌ماه طبق دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، 3هزار و ۵۵۹ دستگاه خودرو به‌صورت شبانه‌روزی رفع کسری و تعداد 2هزار و ۴۰۴ دستگاه نیز در مدت کوتاهی با هماهنگی راهور ناجا شماره‌گذاری و تحویل مشتریان شده است.» ملاکی، افزایش کیفیت را یکی از رویکردهای مهم این شرکت براساس راهبردهای گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: «درحال تدوین برنامه ویژه برای ارتقای کیفیت محصولات و تحقق اهداف راهبردی ابلاغی در ایران‌خودرو فارس هستیم.»
رشد ۱۲۰۴درصدی تحویل حضوری در سایت کرمانشاه
ازسوی‌دیگر، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه نیز با اشاره به تحقق اهداف این شرکت در سال ۱۴۰۰ گفت: «مطابق با راهبردهای گروه صنعتی ایران‌خودرو توانستیم به اهداف تعیین‌شده دست یابیم.» محمد ملکی رشد 5درصدی تولید، رشد حدود ۲۴درصدی تجاری‌سازی خودروها، رشد حدود پنج‌درصدی حمل جاده‌ای، رشد ۹۶۲درصدی حمل ریلی و رشد ۱۲۰۴درصدی تحویل حضوری محصولات را از دیگر موفقیت‌های کسب‌شده در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.
وی ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای یک سال گذشته ایران‌خودرو کرمانشاه را کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران و اخذ دو گواهی‌نامه بین‌المللی ایزو ۴۵۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ عنوان کرد و گفت: «افزایش تیراژ و تنوع تولید محصولات و همچنین ارتقای کیفیت محصولات تولیدی بر اساس برنامه‌ریزی و با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و آموزش‌دیده که در راستای منویات مقام‌معظم رهبری است، در سال ۱۴۰۱ دنبال خواهد شد.»

ایجاد امکان تحویل در محل سایت مازندران و تنوع محصول در سایت خراسان
شرکت ایران‌خودرو مازندران نیز در سال ۱۴۰۰ توانست برای رفاه حال مشتریان، امکان تحویل در محل کارخانه را هم فراهم کند. این شرکت در راستای تحقق اهداف کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو، موفق شد با رشد 5درصدی و تولید ۳۶۳۶۸ دستگاه خودرو، رکورد تولید سال ۱۳۹۹ را پشت سر بگذارد.
بیژن زاهدی‌فرد، مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان نیز اعلام کرده است: «با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام‌شده برای سال ۱۴۰۱، علاوه بر رشد تولید و تنوع‌بخشی به سبد محصول، به‌منظور تحقق راهبردهای کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو، اشتغال‌زایی با اولویت بومی‌گزینی از افراد دارای دانش‌فنی و آماده به‌کار برنامه‌ریزی
شده است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

آخرین اخبار