هر قطعه‌ الکترونیکی و مکانیکی در خودرو دارای عمری مفیدی است. بر این اساس اگر سیکل کاری و عمرمفید یک قطعه به‌پایان رسیده باشد، دیگر آن قطعه مانند سابق، به‌درستی عمل نمی‌کند. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که هرقطعه‌ای پس از کارکرد مشخصی معیوب می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»، خیر؛ هر قطعه‌ الکترونیکی و مکانیکی در خودرو دارای عمری مفیدی است. بر این اساس اگر سیکل کاری و عمرمفید یک قطعه به‌پایان رسیده باشد، دیگر آن قطعه مانند سابق، به‌درستی عمل نمی‌کند. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که هرقطعه‌ای پس از کارکرد مشخصی معیوب می‌شود.
براین اساس وایرهای شمع موتور نیز دارای عمرمفیدی هستند و معمولا این قطعه به‌دلیل پوسیدگی یا شکستگی در مسیر سیم، دچار ضعف و اشکال می‌شود. درصورتی که وایر معیوب شود، کیفیت جرقه‌زنی کاهش می‌یابد که این عامل سبب به‌وجود آمدن احتراق ناقص و افت توان خودرو حین حرکت می‌شود. درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما نیز باید گفت وایر یک قطعه ارتباط‌دهنده بین کوئل‌دوبل و شمع‌هاست که جریان الکتریکی تقویت‌شده از آن را به‌سر شمع‌ها هدایت می‌کند.
در خودروهای جدید مهندسان از کوئل‌های جدیدی به‌نام مدادی استفاده کرده‌اند که در آن اصطلاحا وایر حذف شده است. اما قطعه‌ای کوچک سر کوئل وجود دارد که آن را به‌شمع مرتبط می‌کند.
در این سیستم عمر کوئل دوبل و شمع بسیار زیاد است و اگرچه در تکنولوژی‌های جدید، خبری از سیم‌های بلند وایر نیست، اما وایر کتابی یا وایر مدادی همچنان وجود دارند. زیرا وایرها تنها قطعاتی هستند که برق را به‌شمع انتقال می‌دهند تا بتوانند به‌جرقه‌زنی شمع کمک کنند. براین اساس امکان حذف کامل وایرهای شمع در موتور وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =