تجاری‌ های  برقی

برخی کشورهای اروپایی که قبلا از برنامه‌های خود برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی رونمایی کرده بودند، حالا نخستین گام‌هایشان را برای دستیابی به این هدف برداشته‌اند. محدودیت تردد خودروهای تجاری دیزلی و آلاینده ازجمله اقداماتی است که این کشورها در سال‌های اخیر برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بعید به‌نظر نمی‌رسد که در بحرانی‌ترین روزهای مربوط به آلایندگی و مسائل زیست‌محیطی در دنیا، کشورهای غربی مانند بسیاری از موضوعات، این بار نیز در حل مشکلات پیشگام باشند. برخی کشورهای اروپایی که قبلا از برنامه‌های خود برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی رونمایی کرده بودند، حالا نخستین گام‌هایشان را برای دستیابی به این هدف برداشته‌اند. محدودیت تردد خودروهای تجاری دیزلی و آلاینده ازجمله اقداماتی است که این کشورها در سال‌های اخیر برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. در همین راستا شرکت‌هایی هم در قاره سبز به دنبال ارائه راه‌حل‌های پاک و پایدار برای دستیابی به این هدف بوده‌اند. ازجمله آنکه این شرکت‌ها با استفاده از ناوگان الکتریکی و تولید مدل‌های پاک در این مسیر پیشگام شده‌اند.
تولید نخستین اتوبوس و کامیون‌ الکتریکی برای سوئد

شرکت H2X، یک شرکت خودروسازی و نیروگاه جهانی مستقر در استرالیاست که در زمینه هیدروژن تخصص دارد، با یکی از شهرداری‌های سوئد توافقی را امضا کرده تا نخستین اتوبوس‌ها و کامیون‌های زباله هیدروژنی تولید کند و به این شهر تحویل دهد. براساس این پروژه که با همکاری شرکت انرژی Trelleborg انجام می‌شود، قرار است یک اتوبوس جدید سازگار با محیط‌زیست تولید شود. این اتوبوس نخستین اتوبوس هیدروژنی دراروپاست. اتوبوس‌های جدید دارای سلول‌های سوختی هیدروژنی و خازن‌های فوق‌العاده برای استفاده به عنوان اتوبوس مدرسه در سراسر شهر و مناطق بیرونی خواهند بود. از دیگر مزایای این تفاهم‌نامه ایجاد مشاغل بیشتر در سوئد خواهد بود. مدیرعامل شرکت انرژی Trelleborg در این خصوص گفت: «این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها نشان‌دهنده جهش روبه‌جلو دیگری برای دستیابی به کربن صفر در ناوگان شهرداری‌هاست. نشان خواهیم داد راه‌حل‌های انرژی پایدار در صنعت حمل‌ونقل مربوط به آینده نیستند، بلکه وابسته به ایجاد تغییرات امروز است. اولین اتوبوس هیدروژنی و کامیون زباله ثابت می‌کند می‌توان گام‌های مشخصی برای حمل‌ونقل بدون آلایندگی برداشت. از ژانویه 2023 این ابتکارات آغاز شگفت‌انگیزی در بخش خودرو این منطقه ایجاد خواهند کرد.»
تجهیز ناوگان الکتریکی آمازون به خودروهای الکتریکی

آمازون برای نخستین‌بار از 5 دستگاه کامیون الکتریکی سنگین در ناوگان خود در بریتانیا استفاده خواهد کرد. خودروهای تمام‌الکتریکی 37 تنی در حال حاضر در مراکز انجام آمازون در تیلبری و میتون‌کینز کار می‌کنند و از انرژی باتری بهره می‌برند. این 5 دستگاه وسیله‌نقلیه جایگزین مدل‌های دیزلی می‌شوند و از انتشار 170 تن دی اکسیدکربن درسال جلوگیری می‌کنند.
این خودرو نخستین نمونه از 9 دستگاه کامیون کشنده تحویلی هستند که قرار است تا پایان سال 2022 به این خـــــــودروسازان تحویل شود. پیش از این نیز ناوگان آمازون در بریتانیا یک هزار دستــــــگاه از ون‌های الکتریکی را به ناوگان خود اضافه کرده بود.
نخستین کامیون‌های الکتریکی آمازون در بریتانیا نقطه عطف مهمی در راستای الکتریکی شدن ناوگان این کشور محسوب می‌شود. وسایل نقلیه سنگین حدود 16درصد آلایندگی را به خود اختصاص می‌دهند.
با استفاده از آخرین نوآوری‌ها در فناوری باتری، کامیون‌های برقی به زودی از نقاط شارژ الکتریکی سریع 360 کیلوواتی در سایت‌های آمازون استفاده خواهد کرد.

تبدیل اتوبوس‌های آلاینده به مدل‌های الکتریکی
یک عملیات اورهال برای تبدیل اتوبوس‌های دیزلی با آلایندگی بالا به وسایل نقلیه پاک، پایدار و بدون آلاینده توسط شرکت Saietta درحال انجام است.این شرکت از طریق بخش Retromotion خود به تخصص فنی، تجربه مهندسی و سیستم‌های پیشرانه و نرم افزار پیشرفته مجهز شده تا به اپراتورهای ناوگان راه‌حلی مقرون‌به صرفه و موثر و بهینه برای الکتریکی‌سازی اتوبوس‌های موجود ارائه دهد.
طی این عملیات، ارائه‌دهندگان خدمات اتوبوس می‌توانند ناوگان قدیمی و آلاینده دیزلی خود را با یک راه‌حل تحت عنوان «مقاوم‌سازی پیشرانه» که مدرن، تمام الکتریکی، پاک، بی‌صدا و پایدار است، احیا کنند.
بسته به مشخصات فردی، کاربرد و اندازه خودرو، این خودروها قابلیت رانندگی با برد صفر تا 350 کیلومتر با آلایندگی صفر و پیشرانه کاملا الکتریکی را در اختیار خواهند داشت.
استراتژی این شرکت بخشی از برنامه‌های گسترده آن برای اطمینان از تبدیل شدن مراکز شهری پرجمعیت به فضاهای زندگی پاک، سبز و ساکت است. تحویل نسل اول از محورهای الکترونیکی این شرکت به مشتریان در سال 2009 آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

آخرین اخبار