استلانتیس

افزایش طول عمر باتری خودروهای برقی، کاهش اثرات زیست‌محیطی و همچنین پایین آوردن هزینه تولید و البته افزایش برد باتری‌ها موضوعاتی است که خودروسازان و شرکت‌های صاحب فناوری‌ باتری را به‌خود مشغول کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،افزایش طول عمر باتری خودروهای برقی، کاهش اثرات زیست‌محیطی و همچنین پایین آوردن هزینه تولید و البته افزایش برد باتری‌ها موضوعاتی است که خودروسازان و شرکت‌های صاحب فناوری‌ باتری را به‌خود مشغول کرده است. هرچند فناوری باتری‌ها طی پنج سال اخیر به‌شکل بی‌سابقه‌ای پیشرفت کرده، اما به‌عقیده دانشمندان هنوز بحث تولید باتری به‌کمال خود نرسیده و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برای تولید باتری‌های نسل جدید با ویژگی‌هایی نظیر برد زیاد، وزن کم، قیمت ارزان و... وجود دارد. با این حال شرکت‌های خودروسازی به‌دنبال ورود به‌مسیرهایی هستند که آینده خودروهای کاملا برقی را تضمین می‌کند.
در این راستا خودروسازی استلانتیس و CEA نخستین پیشرفت‌های همکاری خود را درزمینه مدل‌سازی دیجیتال باتری‌ها ارائه کردند. این مدل‌ها که امکان تجزیه و تحلیل استراتژی‌های زمان شارژ و مکانیسم‌های تخریب باتری را فراهم می‌کنند، برای افزایش طول عمر خود برای مشتریان وکنترل بهتر اثرات زیست‌محیطی فناوری‌های مختلف باتری در پنج‌سال آینده در نظر گرفته شده‌اند.
نیکولاس چمپتیر، معاون ارشد سیستم‌های پیشرانه مهندسی پیشرفته استلانتیس در این خصوص گفت: «خوشحالیم که از تخصص CEA بهره می‌بریم و مدل‌سازی دیجیتال تاثیر مثبتی بر عملکرد و هزینه استفاده از باتری‌ها برای مشتریان خواهد داشت.»
وی اظهار کرد:‌ «همان‌طور که در برنامه استراتژیک Dare Forward ارائه شده است، استلانتیس قصد دارد براساس ایده‌های پیشرفته خود به‌مشتریان راه‌حل‌های نوآورانه، پاک، ایمن و مقرون به‌صرفه در زمینه حمل‌ونقل ارائه دهد. دراستراتژی الکتریکی‌سازی، مشارکت‌های فناورانه استلانتیس با شرکت‌های کلیدی، نقش اساسی درتوانمندسازی این شرکت برای تبدیل شدن به‌قهرمان صنعت در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی دارد. به‌لطف فناوری‌های پیشرفته باتری این شرکت در زمینه بهره‌وری انرژی و کاهش هزینه مشتریان پیشگام خواهد بود.»
استفان سیبرت، مدیر تحقیقات فناوری CEA نیز گفت: «این شرکت مفتخر است با درنظر گرفتن تمام مراحل چرخه عمر محصول، از طراحی تا پایان عمر، تخصص فناورانه خود را به‌استلانتیس ارائه کند.»
ماموریت CEA که یک بازیگر اصلی در نوآوری است، ترویج و توسعه فناوری‌هایی برای حمایت از رقابت شرکت‌هاست. تخصص ارائه‌شده توسط CEA و نوآوری‌های وابسته به آن، 30 سال است که کل صنعت‌خودرو را در برگرفته است که شامل تولیدکنندگان، سازندگان تجهیزات و پیمانکاران فرعی، مدیران شبکه و شرکت‌های دیجیتال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =