خطیبی مدیرعامل ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در بدو ورود خود به این مجموعه، چهار وعده داد که شامل به صفر رساندن زیان در کل گروه، افزایش کیفیت در تمام تولیدات گروه، رونمایی و عرضه هفت محصول جدید یا فیس‌لیفت و به‌روزآوری شده در کل گروه و نیز جمع‌آوری خودروهای کف بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در بدو ورود خود به این مجموعه، چهار وعده داد که شامل به صفر رساندن زیان در کل گروه، افزایش کیفیت در تمام تولیدات گروه، رونمایی و عرضه هفت محصول جدید یا فیس‌لیفت و به‌روزآوری شده در کل گروه و نیز جمع‌آوری خودروهای کف بود. این موضوع نشان‌دهنده آن است که مدیریت ارشد ایران‌خودرو با اولویت‌شناسی برای تغییرات بنیادین در این گروه صنعتی برنامه داشته و دارد. اولویت نخست هر بنگاه اقتصادی بحث سود و زیان است و مهدی خطیبی که تجربه کار در بخش خصوصی را نیز دارد، با درک همین مهم افزایش تولید با هدف کاهش و به صفر رساندن زیان ایران‌خودرو را در دستور این مجموعه قرار داده است. در راستای قول دوم نیز استقرار کامل طرح جامع کیفیت محصولات و خدمات در برنامه راهبردی گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار گرفت و خطیبی با همین رویکرد در پیام دیروز خود به مناسبت روز کارگر گفت: «با هدف‌گذاری صورت‌گرفته در گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن حفظ بالاترین سهم تولید خودرو در کشور و تلاش پیوسته برای توسعه محصولات، فرمایشات مقام‌معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای مبنی‌بر افزایش کیفیت خودرو و فرمان رئیس‌جمهور در زمینه ضرورت ارتقای کیفیت تولیدات، مهم‌ترین اولویت گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهد بود؛ چراکه جلب رضایت مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی، امید و نشاط در صنعت خودرو و جامعه و خشنودی خداوند و برکت را به دنبال خواهد داشت.» درخصوص وعده سوم نیز جزئیاتی از برنامه رونمایی و عرضه هفت محصول جدید یا فیس‌لیفت و به‌روزآوری شده در کل گروه اعلام شده است. بر این اساس، ایران‌خودرویی‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا پایان سال جاری هر ماه دست‌کم یک رونمایی و معرفی محصول خواهیم داشت.
کاهش خودروهای ناقص به حدود ۳۴هزار دستگاه
چهارمین وعده خطیبی، جمع‌آوری خودروهای کف بود که در این راستا علاوه بر تسریع در تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه، اعلام شده است که از ابتدای خردادماه امسال، طی سه برنامه، تولید خودروهای ناقص برای همیشه متوقف خواهد شد و از این پس معضلی به نام خودرو کف نخواهیم داشت. مدیرعامل ایران‌خودرو که تولید خودرو ناقص را نقص مدیریتی می‌داند، در این باره گفت: «اگر در سال گذشته عبور مستقیم داشتیم و تولید خودرو ناقص صورت نمی‌گرفت، 4هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی هزینه داشتیم و کیفیت محصولات نیز ۲۵درصد افزایش می‌یافت.» حال اما بنابراعلام اخیر، مجموع خودروهای دارای کسری قطعه در تمام سایت‌های گروه صنعتی در سطح کشور، به حدود ۳۴هزار دستگاه رسیده است. تعداد خودروهای تجاری‌سازی‌شده در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۴۹هزار دستگاه رسیده که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته چهار هزار دستگاه رشد داشته است. بدین‌ترتیب و براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در تکمیل‌کاری، آمار تجمیعی خودروهای تجاری‌ و کامل در هفته آینده به بیش از ۶۰هزار دستگاه از ابتدای امسال خواهد رسید. همچنین، عرضه و تحویل خودرو از ابتدای امسال تا هفته دوم اردیبهشت‌ماه، به بیش از ۷۲هزار دستگاه رسیده است ‌که این تعداد بیش‌از مدت مشابه سال گذشته بوده و با گذشت زمان و در روزهای آینده اختلاف آمار موجود، با افزایش سرعت عرضه و تحویل خودرو، افزایش بیش‌تری خواهد یافت. طبق این برنامه‌ریزی‌ها، تعداد عرضه خودرو در هفته آینده به حدود ۹۰هزار دستگاه از ابتدای سال خواهد رسید. درحال‌حاضر، تعداد خودروهای دارای کسری قطعه در گروه صنعتی ایران‌خودرو حدود ۳۴هزار دستگاه است که این عدد در ۱۳ماهه گذشته بی‌سابقه بوده است و تا اواسط هفته جاری تعداد این خودروها باز هم کاهش چشم‌گیر و بی‌سابقه‌ای خواهد داشت. گفتنی است؛ تعداد خودروهای دارای کسری قطعه در روزهای ابتدایی بهمن‌ماه سال گذشته در گروه صنعتی ایران‌خودرو، بیش از ۸۲هزار دستگاه بوده است.

صداقت، شفافیت و شهامت عذرخواهی
پس از برگزاری مراسم رونمایی از کِشنده پرقدرت H5، شرکت ایران‌خودرو دیزل در اطلاعیه‌ای ضمن پوزش از جامعه رسانه‌ای و تولیدکنندگان کشنده اتوماتیک در کشور، به‌کار بردن عبارت اولین کشنده اتوماتیک کشور برای این محصول را خطای سهوی دانست. در این اطلاعیه که نشان‌دهنده حاکم‌شدن روحیه صداقت، شفافیت و شهامت عذرخواهی بر کل گروه صنعتی ایران‌خودرو است، تصریح شده بود: «عنوان مراسم رونمایی و تولید کشنده H5 ایران‌خودرو دیزل که روز چهارشنبه هفته گذشته، هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، در خطایی سهوی روی بنر مراسم، عبارت تولید اولین کشنده اتوماتیک کشور قید شده بود، درحالی‌که نسخه اولیه مورد تایید؛ اولین کشنده اتوماتیک ایران‌خودرو دیزل بوده و در نسخه نهایی با خطای سهوی اپراتور این اشتباه رخ داده است. در سخنرانی مدیرعامل شرکت نیز هیچ‌گاه اسمی از اولین کشنده ایرانی وجود ندارد، با توجه به این نکته که پیش از این، سایر تولیدکنندگان کشور، محصول کشنده اتوماتیک تولید کرده‌اند.» در ادامه این اطلاعیه آمده است: «ایران‌خودرو دیزل، ضمن قدردانی از جامعه رسانه‌ای کشور به دلیل دقت نظر و گوشزد این موضوع، از اصحاب رسانه و سایر تولیدکنندگان کشنده عذرخواهی می‌کند. این شرکت، براساس مشی و راهبرد مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در اخلاق‌مداری و ارتباط صادقانه با جامعه، بر خود فرض می‌داند ضمن شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق، از اشتباه سهوی پیش آمده عذرخواهی کند.»

انصاف در به‌جای آوردن حق زحمات مدیریت سابق
یکی دیگر از روحیات مدیریتی مهدی خطیبی که در مراسم رونمایی از کشنده جدید ایران‌خودرو نمود عینی یافت، انصاف و قدرشناسی وی در به‌جای آوردن حق زحمات مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران‌خودرو بود. وی با بیان این‌که صداقت و شفافیت سرلوحه کار ما در گروه صنعتی ایران‌خودرو است، اظهار کرد: «من از آقای مقیمی، مدیرعامل سابق ایران‌خودرو که در موفقیت امروز مجموعه دیزل و تولید این کشنده پرقدرت، باکیفیت و اتوماتیک سهیم بوده‌اند، دعوت کرده بودم تا در این مراسم شرکت کنند. اما ایشان به‌واسطه مشغله کاری و جلسه‌ای که باید در آن حضور می‌یافتند، امکان همراهی‌کردن ما در این مراسم را نداشتند و از این بابت عذرخواهی کردند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =