فولکس‌واگن و bp

فولکس‌واگن و بریتیش‌پترلیوم طی هفته‌های اخیر از نخستین شارژر مشترک در دوسلدورف آلمان رونمایی کردند. براساس این مشارکت استراتژیک قرار است شارژ خودروها در سراسر اروپا تسهیل شود. قرار است یک شبکه شارژ سریع دراروپا تا سال ۲۰۲۴ ایجاد شود تا تجربه‌ای بی‌نقص برای رانندگان خودروهای برقی باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،فولکس‌واگن و بریتیش‌پترلیوم طی هفته‌های اخیر از نخستین شارژر مشترک در دوسلدورف آلمان رونمایی کردند. براساس این مشارکت استراتژیک قرار است شارژ خودروها در سراسر اروپا تسهیل شود. قرار است یک شبکه شارژ سریع دراروپا تا سال ۲۰۲۴ ایجاد شود تا تجربه‌ای بی‌نقص برای رانندگان خودروهای برقی باشد.
واحدهای شارژ 150 کیلوواتی Flexpole فولکس‌واگن، هرکدام دارای دو نقطه شارژ بوده و دارای یک سیستم ذخیره باتری یکپارچه هستند. این مورد یکی از بزرگ‌ترین موانع در راه‌اندازی سریع زیرساخت‌های شارژ سریع در اروپا بوده است و واحدهای Flexpole را می‌توان مستقیما به‌یک شبکه ولتاژ پایین متصل کرد که نیاز به‌پست اختصاصی و کار ساخت‌وساز پرهزینه را از بین می‌برد و زمان نصب را به‌میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. درعین حال سرعت شارژ سریع تا 150 کیلووات را فراهم می‌کند. یعنی خودروها کمتر از 10 دقیقه، بسته به‌مدل وسیله‌نقلیه الکتریکی شارژ خواهند شد.
مرحله نخست عرضه این مشارکت استراتژیک تا 24 ماه آینده رخ خواهد داد و طی آن چهارهزار شارژر درسایت‌های خرده‌فروشی آرال bp در آلمان و سایت‌های خرده‌فروشی bp دربریتانیا نصب خواهد شد. تا پایان سال 2024 حداکثر هشت‌هزار نقطه شارژ در سراسر آلمان، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی دردسترس خواهد بود. بریتیش‌پترلیوم به‌سرعت درحال گسترش شبکه شارژ EV خود به‌ویژه در سایت‌های خرده‌فروشی خود است.
هربرت دیس، مدیر اجرایی فولکس‌واگن گفت: «فولکس‌واگن پیشگام تحول درحوزه خودروهای الکترونیکی درسراسر اروپا بوده است و امروز ما بیشترین مدل خودروهای الکتریکی را در بازار داریم و درسال گذشته بیش از هر خودروساز دیگری خودروهای برقی در این منطقه فروخته‌ایم. سرمایه‌گذاری در همه‌چیز، از نرم‌افزار گرفته تا باتری‌ها و شارژ کردن، بخشی از استراتژی ماست. کربن‌زدایی در اروپا مستلزم همکاری نزدیک درسراسر مرزها و بخش‌هاست و ما خوشحالیم که با bp همکاری می‌کنیم تا راه‌اندازی شبکه شارژ سریع درسراسر اروپا را تسریع کنیم.»
برنارد لونی، مدیر اجرایی bp گفت: «شارژ الکتریکی یکی از موتورهای کلیدی است که bp را به‌یک شرکت یکپارچه انرژی تبدیل می‌کند. به‌همین دلیل است که ما از همکاری خود با فولکس‌واگن بسیار هیجان‌زده هستیم. وقتی یکی از خودروسازان پیشرو و یکی از شرکت‌های پیشرو انرژی درجهان را گرد هم می‌آورید، فرصت بسیار بزرگی است. این گام مهمی درسفر ما برای تسریع برقی‌سازی حمل‌ونقل در اروپاست.»
قرار است مکان‌های شارژر در ناوبری و سایر برنامه‌های داخلی خودروهای فولکس‌واگن، سئات و اشکودا با یکدیگر ادغام ‌شوند و این یافتن نقاط شارژ موجود را برای رانندگان آسان‌تر می‌کند.
توماس اشمال، عضو هیات‌مدیره گروه فولکس‌واگن و مدیرعامل کامپوننت‌های گروه فولکس‌واگن گفت: «همان‌طور که قول داده بودیم، توسعه زیرساخت‌های شارژ در اروپا را با سرعت بالا هدایت می‌کنیم و همراه با bp، ما هزاران ایستگاه شارژ سریع را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی توسعه خواهیم داد. گسترش سریع شبکه شارژ درحال حاضر بسیار مهم است و برای تحقق این امر، شارژرهای انعطاف‌پذیر و پیشگام ما راه‌حل عالی ارائه می‌دهند؛ زیرا زمان و هزینه‌های لازم برای نصب آن بسیار پایین است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =