برقی

آلمان به‌زودی برای پشتیبانی از الکتریکی‌سازی بازار خودرو، زیرساخت‌های شارژ سریع dc خود را تقویت خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،آلمان به‌زودی برای پشتیبانی از الکتریکی‌سازی بازار خودرو، زیرساخت‌های شارژ سریع dc خود را تقویت خواهد کرد.
پس از اعلام توافق جهانی (gfa)، دو شرکت شل و ABB از نخستین پروژه بزرگ در این زمینه پرده‌برداری کردند. این پروژه منجر به‌نصب بیش از 200 شارژر Terra360 در سراسر این کشور طی 12 ماه آینده خواهد شد.
این شارژرها تا 360 کیلووات رتبه‌بندی می‌شوند و همچنین می‌توانند تمام خودروها را با توزیع یکسان قدرت شارژ کنند. نمونه‌هایی از این شارژرها به‌تازگی در نروژ مستقر شده‌اند. گمانه‌زنی‌ها نشان از آن دارد که شرکت شل قصد دارد شارژرها را درجایگاه‌های سوخت خود و تحت شبکه‌ای با عنوان «شارژ شِل» نصب کند.
انتظار می‌رود تا سال 2025 حدود 500 هزار نقطه شارژ AC و DC درسراسر جهان نصب شود و این رقم تا سال 2030 به 2.5 میلیون نقطه در سراسر جهان برسد.
هدف از این اقدام، تامین صددرصدی برق مورد نیاز شبکه با انرژی تجدیدپذیر است. معاون اجرایی جهانی شرکت شِل در این خصوص گفت: «شارژرهای Terra360 به‌زودی در سایر بازارها نیز مستقر خواهد شد. بدیهی است که مقیاس پروژه‌ها به‌تدریج به‌هزاران مورد در سراسر اروپا افزایش یابد. »
وی همچنین گفت: «در شِل، هدف ما این است که با ارائه شارژ به‌مشتریان خود در زمان و مکان مناسب، پیشرو درشارژ خودروهای الکتریکی باشیم. برای رانندگان به‌ویژه آن‌ها که در سفرهای طولانی به‌سر می‌برند، سرعت شارژ موضوعی کلیدی است و هر دقیقه انتظار می‌تواند تفاوت بزرگی در سفر آن‌ها ایجاد کند. برای دارندگان ناوگان، سرعت شارژ مجدد درطول روز مهم است؛ چراکه می‌تواند زمان توقف ناوگان خودروهای برقی را مشخص کند. به‌همین دلیل است که از طریق همکاری با ABB توانستیم سریع‌ترین شارژ موجود را ابتدا در آلمان و به‌زودی در سایر بازارها ارائه کنیم.»
به‌نظر می‌رسد این صنعت شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های شارژ سریع است؛ زیرا اخیرا شرکت BP و فولکس‌واگن نیز اعلام کرده‌اند که تا چهار هزار شارژر 150 کیلوواتی را در بریتانیا و آلمان طی 24 ماه آینده نصب و راه‌اندازی خواهند کرد. این تغییرات برای پشتیبانی از الکتریکی‌سازی بسیار مهم است و طی 10 سال گذشته بیش از 800 هزار دستگاه خودرو تمام‌الکتریکی ثبت شده‌اند که بیش از 300 هزار دستگاه در 12 ماه گذشته و حدود 600 هزار دستگاه خودرو در دو ماه گذشته به‌ثبت رسیده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود زیرساخت‌های این صنعت درسال‌های آتی بتوانند یک‌میلیون دستگاه خودرو الکتریکی را پوشش دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =