کوییک S

کوییک از خودروهای محبوبی است که این روزها یک مدل آن در 3 تیپ پایه، آر و اتومات و مدل دیگر آن در تیپ اِس از سوی گروه خودروسازی سایپا عرضه می‌شود و همگی طرفداران خاص خود را دارند. کوییک در مدل پایه در کارخانه 168میلیون و 61هزار تومان و در بازار 214میلیون و 500هزار تومان قیمت خورده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،کوییک از خودروهای محبوبی است که این روزها یک مدل آن در 3 تیپ پایه، آر و اتومات و مدل دیگر آن در تیپ اِس از سوی گروه خودروسازی سایپا عرضه می‌شود و همگی طرفداران خاص خود را دارند. کوییک در مدل پایه در کارخانه 168میلیون و 61هزار تومان و در بازار 214میلیون و 500هزار تومان قیمت خورده است. کوییک‌آر سفید-قرمز و کوییک‌آر سفید-مشکی نیز گرچه در کارخانه هم‌قیمت هستند و 178میلیون و 13هزار تومان فاکتور شده‌اند، در بازار به‌ترتیب 221میلیون و 500هزار تومان و 223میلیون و 500هزار تومان قیمت خورده‌اند که نشان از گران‌تر بودن 2میلیون تومانی کوییک‌آر سفید-مشکی در بازار دارد. اما کوییک‌پلاس اتومات نیز که لقب ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر اتوماتیک بازار را از آن خود کرده است، در کارخانه 277مییون و 863هزار تومان و در بازار 338میلیون و 500هزار تومان قیمت دارد. با این‌حال، در سایت فروش سایپا صفحه جداگانه‌ای به کوییک‌اس اختصاص داده شده و این خودرو به‌اصطلاح «مدل» و نه تیپ به‌شمار آمده است. کوییک‌اس که در ادامه به تفاوت‌های آن خواهیم پرداخت، در کارخانه 184میلیون و 656هزار تومان و در بازار 379میلیون تومان قیمت خورده است. بدین‌ترتیب می‌توان گفت حاشیه سود انواع کوییک در بازار بین حدود 40میلیون تا بیش از 50میلیون تومان است که کمترین آن به کوییک‌پلاس اتومات و بیشترین آن به کوییک‌اس اختصاص دارد. فضای کابین مناسب یکی از ویژگی‌های مثبت این خودرو است و به‌رغم ابعاد کلی نه‌چندان بزرگ، فضای پای کافی برای سرنشینان جلو و عقب مشاهده می‌شود. گروه خودروسازی سایپا با هدف پاسخگویی به تقاضای روبه‌رشد این خودرو، تحقق تولید اقتصادی و افزایش تیراژ آن طی سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

از کوییک معمولی تا کوییک‌اس
اواخر سال ۹۵، کوییک به‌عنوان یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای داخلی رونمایی شد. سایپا که پیش از عرضه این محصول، با افزودن تیبا۲ به سبد محصول خود در کنار پراید۱۱۱ سهم خوبی از بازار هاچ‌یک‌ها گرفته بود، درخصوص این محصول چشم‌انداز گسترده‌تری داشت؛ ارتفاع بیشتر این خودرو نسبت به تیبا هاچ‌بک، اضافه‌شدن باربند، زه پلاستیکی گلگیرها و حک‌شدن لوگو CROSS در زیر آینه‌ها نشان از این داشت که این محصول سودای سهم بیشتری از بازار دارد، به‌ویژه آن‌که در نخستین نمونه اتوماتیک این خودرو از جعبه‌دنده CVT استفاده شد و در میان محصولات داخلی که اصطلاح ملی را یدک می‌کشند، بی‌سابقه به نظر می‌آمد. نسخه اتوماتیک همچنین به امکاناتی مانند نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن، استارت دکمه‌ای و فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی و... مجهز است. اما داستان کوییک به همین‌جا ختم نشد و پس از آن کوییک‌اس به بازار آمد که جذابیت‌هایی در ظاهر و امکانات خود دارد.

کوییک؛ از همه نوع، از همه رنگ!
حدود یک‌سال بعد از شروع تولید کوییک، سایپا از آغاز تولید کوییک‌آر در پارس‌خودرو خبر داد؛ هاچ‌بکی که با نام «کوییک دو رنگ» نیز شناخته می‌شود و از اوایل زمستان ۹۸ نیز نخستین سری آن تحویل مشتریانش شد. کوییک‌آر در واقع همان نسخه پایه کوییک است، اما اندکی زیباتر! در بخش بیرونی خودرو، سه قسمت کوییک‌آر با یکدیگر همرنگ شده‌اند. اولین قسمت، سقف خودرو، دومین قسمت قاب آینه بغل و سومین قسمت نیز ناحیه داخلی مه‌شکن‌ها و همچنین ناحیه زیرین سپر جلو است. اما همین اتفاق ساده، در بخش داخلی کوییک.آر هم رخ داده است، یعنی قاب دور دریچه‌های تهویه وسط، قاب دور سیستم پخش و بخشی از رودری‌ها نیز همرنگ شده‌اند. در ادامه و در اوایل تابستان ۹۹ پارس‌خودرو کوییک‌آر پلاس را معرفی کرد؛ محصولی که در واقع نسخه پرآپشن‌تر کوییک‌آر به حساب می‌آید و در رنگ‌بندی نیز با کوییک‌آر تفاوت دارد. خلاصه تغییرات صورت‌گرفته در سایپا کوییک‌آر پلاس شامل شیشه‌های دودی عقب، رینگ آلومینیومی جدید، لوگو جدید کوییک، برچسب پارکابی با طرح +R، روکش چرمی فرمان، فرمان دی‌کات جدید با دکمه‌های کنترلی، مولتی‌مدیا (مانیتور، دوربین و نویگیشن)، روکش چرم صندلی‌ها، برچسب گرافیکی R+ در زیر آینه‌ها، کفپوش سه‌بعدی برای صندوق و کابین می‌شود. آر پلاس در چهاررنگ سفید-مشکی، سفید-قرمز، مشکی-قرمز و مشکی/نقره‌ای عرضه شد. البته خاص‌ترین رنگ کوییک‌آر پلاس، مربوط به مدل‌هایی بود که سقف قرمز دارند، چراکه پارس‌خودرو برای مدل سقف قرمز، آپشن‌هایی همچون کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز برای روکش صندلی‌ها، تریم قرمز برای روکش فرمان، جاسوئیچی چرمی با دوخت قرمز، قاب قرمز برای دور مانیتور و پنل تهویه و سیستم پخش لحاظ کرده بود.

کوییک‌پلاس اتومات و کوییک‌.اس
در کوییک‌پلاس اتومات موتور ام‌15جی‌اس‌آی در این خودرو با یک گیربکس CVT چهارسرعته ساخت شرکت پانچ بلژیک هماهنگ شده است. فرمان برقی نیز از تمایزات کوییک‌پلاس اتومات محسوب می‌شود. از دیگر تجهیزات و امکانات این نسخه می‌توان به سیستم استارت دکمه‌ای، ورود به خودرو بدون کلید PEPS، مالتی‌مدیا با نمایشگر ۷اینچی، دوربین عقب، سنسور پارک دنده‌عقب، سیستم تهویه‌مطبوع نیمه‌اتوماتیک، روف‌رک، دستگیره آسان بازشو، مه‌شکن جلو و عقب، نمایش دمای هوای بیرون، نمایشگر سیستم کنترل فشار تایر، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی، آینه‌جانبی برقی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سیستم ضدسرقت، کامپیوتر سفر، برف‌پاکن عقب، گرمکن شیشه عقب، ریموت‌کنترل و قفل مرکزی، قابلیت تاشوندگی و برخورداری از نگهدارنده صندلی کودک در صندلی‌های عقب، قابلیت‌تنظیم دستی شش‌حالته صندلی راننده و چهارحالته صندلی مسافر اشاره کرد. در ادامه این مسیر، سایپا کوییک‌اس را معرفی کرد که کابینی شبیه به کوییک اتومات داشت. در کوییک‌اس علاوه بر تغییر سپرها و گرافیک چراغ‌ها، شاهد فرمان دی‌کات به همراه صفحه‌کیلومتر جدید هستیم. سپر جلوی کوییک‌اس یادآور چهره و خطوط زیر چشمان یوزپلنگ ایرانی است. این خودرو نیز مجهز به موتور دارای دریچه گاز برقی برای مصرف کمتر سوخت و سیستم برق یکپارچه همراه با کنترل مرکزی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =