فورد

طی روزهای گذشته شرکت فورد از حضور خود در اسپانیا و ایجاد خط‌تولید خودروهای برقی در این کشور خبر داد. فورد به‌دنبال حضور قدرتمند در اروپا و به‌ویژه در غرب این قاره بوده و امیدوار است بتواند بخش بزرگی از نیاز بازار اروپا و البته نقاط دیگر از جهان به‌خودروهای برقی را برطرف و تامین کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،طی روزهای گذشته شرکت فورد از حضور خود در اسپانیا و ایجاد خط‌تولید خودروهای برقی در این کشور خبر داد. فورد به‌دنبال حضور قدرتمند در اروپا و به‌ویژه در غرب این قاره بوده و امیدوار است بتواند بخش بزرگی از نیاز بازار اروپا و البته نقاط دیگر از جهان به‌خودروهای برقی را برطرف و تامین کند.
مدیران فورد انتخاب کارخانه خود در والنسیای اسپانیا را به‌عنوان مکان ارجح برای مونتاژ خودروهای الکتریکی براساس «معماری نسل بعدی خودروهای الکتریکی» اعلام کردند.
خط تولید والنسیا به‌احتمال فراوان تا اواخر دهه جاری میلادی شاهد عرضه نسل جدید خودروهای برقی شرکت فورد خواهد بود. همچنین قرار است فورد اواخر سال ۲۰۲۳ دو کراس‌اوور و اس‌یووی را در کلن آلمان تولید کند. درعین حال این شرکت در رومانی نیز درسال ۲۰۲۴ خط‌تولید محصولات خود را راه‌اندازی خواهد کرد و مدل پوما در این کشور تولید خواهد شد.
از نظر خودروهای تجاری، فورد درحال حاضر تولید E-Transit را در کوجالی ترکیه آغاز کرده است که در نیمه دوم سال 2023 مدل E-Transit Custom به‌آن ملحق خواهد شد. همچنین درادامه استراتژی فورد در بازار اروپا این شرکت قصد دارد به‌همراه SK On و Koç Holding یک کارخانه تولید سلول‌های باتری لیتیوم-یون ایجاد کند.
تمرکز کوتاه‌مدت اصلی فورد، کارخانه‌ای در کلن آلمان (مرکز کسب و کار الکترونیک مدل اروپایی آن) است که برای آن بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. انتظار می‌رود این خودروساز دو مدل خودرو برقی مبتنی بر MEB را با حجم سرمایه بالغ بر 1.2 میلیون‌دلار در یک دوره شش‌ساله (میانگین 100 هزار دستگاه در هر مدل در سال) تولید کند.
فورد مایل است تا سال 2026 سالانه حدود 600 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه الکتریکی را به‌عنوان بخشی از دو میلیون دستگاه درنظرگرفته‌شده برای فروش در سراسر جهان تنها در اروپا بفروشد و درهمین حال هنوز مشخص نیست آیا کارخانه سارلوئیس فورد درآلمان نیز برقی خواهد بود یا خیر. هم‌اکنون این سایت شرکت فورد به‌ساخت مدل Focus مشغول است.
فورد درمورد نسل بعدی معماری خودروهای برقی که قرار است در اروپا استفاده شود توضیح بیشتری ارائه نکرده و این اقدام را به‌عنوان «گام مهمی در تحول فورد در اروپا برای دستیابی به‌آینده‌ای تمام‌الکتریکی و ایجاد یک تجارت پررونق» توصیف کرده است.
این حرکت نشان می‌دهد فورد به‌جای گسترش استفاده از پلت‌فرم MEB گروه فولکس‌واگن در اروپا، بیشتر بر فناوری داخلی خود تکیه خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =