مهم‌ترین پارامتر برای تولید قدرت در موتور، سوخت است و به‌هر میزان که تکنولوژی و طراحی موتور به‌روز باشد، درصورتی که کیفیت سوخت و ناخالصی‌های آن بهبود نیابد، قطعا میزان آلاینده‌های تولیدی کاهش نخواهد یافت.

در مقاله‌ای خواندم محصولات خودروسازان اروپایی برخوردار از فناوری‌هایی هستند که سطح آلایندگی‌ آن‌ها را نسبت به‌خودروهای دیگر تا حد چشمگیری پایین آورده است. بر این اساس چرا مدل‌های حاضر از کمپانی‌های اروپایی در کشور از سطح بالای آلایندگی برخوردارند و چرا در این خودروها همچنان از کاتالیست استفاده می‌شود؟

به گزارش «اخبار خودرو»،مهم‌ترین پارامتر برای تولید قدرت در موتور، سوخت است و به‌هر میزان که تکنولوژی و طراحی موتور به‌روز باشد، درصورتی که کیفیت سوخت و ناخالصی‌های آن بهبود نیابد، قطعا میزان آلاینده‌های تولیدی کاهش نخواهد یافت. اما باید بدانید استفاده از کاتالیست در هر خودرویی الزامی است. زیرا دود حاصل از احتراق با هر سوخت و تکنولوژی موتوری، به‌دلیل داشتن گازهای سمی محیط‌زیست را تخریب می‌کند. از این ‌رو مهندسان برای کاهش میزان سمیت گازهای خروجی از اگزوز، کاتالیست‌ها را طراحی و تعبیه کرده‌اند. توجه داشته باشید که هرقدر کیفیت و تکنولوژی موتور پیشرفته‌تر باشد، نیاز است سوختی متناسب با آن در خودرو استفاده شود و علت بیشتر خرابی‌ها و افزایش استهلاک در خودروهای وارداتی، پایین بودن کیفیت سوخت و عدم‌هماهنگی و تطبیق آن با موتور خودروهای وارداتی است. این نکته را نیز باید بدانید که کاتالیست به‌عنوان یکی از قطعات مقرون‌به‌صرفه، در زمینه کاهش آلاینده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا فناوری‌هایی مانند EGR از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نبوده و بر این اساس از کاتالیست استفاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

آخرین اخبار