خودروهای برقی

سرمایه‌گذاری شرکت‌های خودروسازی درحوزه خودروهای برقی به‌مراحل تازه‌ای رسیده است و درعین این‌که بین غول‌های خودروسازی جهان در این بخش شاهد رقابت چشمگیری هستیم اما شاهد همکاری برخی از آن‌ها با هم یا با قطعه‌سازان بزرگ برای تولید خودرو برقی و همچنین زیرساخت استفاده از این خودروها هستیم. 

به گزارش «اخبار خودرو»،سرمایه‌گذاری شرکت‌های خودروسازی درحوزه خودروهای برقی به‌مراحل تازه‌ای رسیده است و درعین این‌که بین غول‌های خودروسازی جهان در این بخش شاهد رقابت چشمگیری هستیم اما شاهد همکاری برخی از آن‌ها با هم یا با قطعه‌سازان بزرگ برای تولید خودرو برقی و همچنین زیرساخت استفاده از این خودروها هستیم.
درجدیدترین اقدام فولکس‌واگن و زیمنس در برنامه‌های رشد Electrify America سرمایه‌گذاری می‌کنند. Electrify America بزرگ‌ترین شبکه عمومی شارژ فوق سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی از همه فروشندگان در آمریکای شمالی است. فولکس‌واگن و زیمنس 450 میلیون‌دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و
این سرمایه‌گذاری از پیشرفت فناوری در راه‌حل‌های شارژ و انرژی در سراسر عرضه‌های عمومی، خانگی و تجاری پشتیبانی کرده و همکاری‌های آتی بین زیمنس و Electrify America را تقویت می‌کند. زیمنس نخستین سرمایه‌گذار خارجی و شریک فناوری استراتژیک Electrify America است و تصمیم فولکس‌واگن برای سرمایه‌گذاری ناشی از استراتژی NEW AUTO این شرکت است که حول محور گسترش زیرساخت شارژ در ایالات‌متحده و کانادا متمرکز شده است.
مدیرعامل شرکت خدمات مالی زیمنس در این خصوص گفت: «این مشارکت استراتژیک با Electrify America به‌نمایندگی از یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های زیمنس در حمل‌ونقل الکتریکی انجام شــــــــــده که هدف از آن رشد یک اکوسیستم مشترک برای پذیرش خودروهای الکتریکی در سراسر ایالات‌متحده و کانادا خواهد بود.»
با استراتژی NEW AUTO گروه فولکس‌واگن روی توسعه زیرساخت‌های مربوط به‌شارژ و انرژی متمرکز خواهد شد. این شرکت درحال سرمایه‌گذاری روی توسعه یک شبکه شارژ سریع در سراسر جهان است و این شرکت برنامه‌ریزی کرده تا سال 2025 حدود 45 هزار نقطه شارژ با توان بالا را با همکاری شرکای خود در اروپا، چین و ایالات‌متحده آمریکا راه‌اندازی کند.
این محصولات همچنین شامل طیف وسیعی از راه‌حل‌های شارژ برای مشتریان و شرکت‌های خصوصی، ایستگاه شارژ سریع و انعطاف‌پذیر تا خدمات شارژ و تعرفه‌های هوشمند و خلاقانه حمل‌ونقل سبز است.
توماس اشمال، عضو هیات‌مدیره فناوری گروه فولکس‌واگن و مدیرعامل قطعات گروه فولکس‌واگن گفت: «برنامه این است که تا سال 2026 زیرساخت شارژ آمریکا را به‌بیش از دو برابر برق‌رسانی، 1800 مکان و 10 هزار شارژر سریع برسانیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =