تایر

همکاری اخیر کمپانی ویستفرونت (Wastefront) و دانشگاه نیوکاسل در انگلستان منجر به بررسی خصوصیات و بهبود عملکرد دوده استفاده‌شده در صنعت تایر یا کربن سیاه بازیافتی (rCB) شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،همکاری اخیر کمپانی ویستفرونت (Wastefront) و دانشگاه نیوکاسل در انگلستان منجر به بررسی خصوصیات و بهبود عملکرد دوده استفاده‌شده در صنعت تایر یا کربن سیاه بازیافتی (rCB) شده است. هدف این مشارکت، ارائه نوآوری در صنعت با استفاده از نتایج تحقیقات در شمال انگلستان است، البته درعین‌حال این اطمینان حاصل می‌شود که آنها برای اقتصاد پاک چرخشی و پیشرفت این تفکر در سراسر اروپا تلاش می‌کنند. مدل کسب‌وکار ویستفرونت باعث می‌شود این شرکت تلاش کند صادرات لاستیک‌های ضایعاتی بریتانیا را با ارائه یک راه‌حل محلی برای این مشکل بین‌المللی کاهش دهد. این کمپانی به جای سوزاندن لاستیک‌های فرسوده در کوره‌های سیمان، از فناوری‌های تجاری برای تبدیل تایرهایی که به پایان عمرشان رسیدند برای دستیابی به (ELTs) به rCB و سایر محصولات مفید استفاده می‌کند.
این مطالعه روش‌هایی را برای کاهش اجزای معدنی در rCB، بهبود خواص شیمیایی و مواد آن توسعه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود ویستفرونت محصول بهتری نسبت به رقبای خود تولید می‌کند. این رقابت در زمینه شناسایی عوامل تقویت‌کننده عملکرد rCB در کالاهای لاستیکی است. تیم دانشگاه نیوکاسل متشکل از پروفسور استیو بول؛ محقق مشترک این پروژه و رئیس مواد مهندسی گروه کوکسون است.
پروفسور کاترینا نواکویچ نیز به عنوان محقق اصلی پروژه و مطالعه‌گر در مهندسی پلیمر، دکتر دیپاشری تومباراتی؛ دانشیار پژوهشی فوق دکترا در زمینه مهندسی شیمی و دکتر تیم بلکبرن؛ مدیر توسعه کسب‌وکار این پروژه معرفی شده‌اند.
هنریک سلستام؛ مدیر تکنولوژی‌های ویستفرونت گفت: «پاک‌گرایی و اقتصاد دوار در پروژه‌ای که ویستفرونت برای مقابله با بلایا و خطرات جانبی ELTs می‌گذاد، بسیار مهم است؛ همچنین گسترش درک ما از دوده «کربن‌سیاه» بازیافت‌شده کلید تحقق این هدف است. همانطور که به رشد خود ادامه می‌دهیم، کاربردها و قابلیت‌های محصولاتی که تولید می‌کنیم نیز افزایش می‌یابند. درواقع اینجا چیزی بیشتر از کربن سیاه بازیافت‌شده را در اختیار مشتریانمان می‌گذاریم؛ خوشحالیم که با دانشگاه نیوکاسل برای پیشبرد بیشتر قابلیت‌های تجاری کربن سیاه بازیافت شده از طریق مطالعات مشترک همکاری می‌کنیم.»
پروفسور برایان واکر؛ معاون استراتژیک این تحقیقات افزود: «در دانشگاه نیوکاسل خوشحالیم که شاهد این مشارکت هیجان‌انگیز با ویستفرونت برای انجام مجموعه تحقیقاتی هستیم. هدف ما نوآوری پایدار و اقتصاد چرخشی را پیشرفت می‌دهد و حالا می‌توان ادعا کرد امکان حرکت به سمت اقتصاد بدون کربن هم وجود داد. به طور ویژه خرسندیم که ویستفرونت رشد اقتصادی فراگیر را در شمال شرق کشور با درنظر گرفتن اقتصاد منطقه محلی و ساخت کارخانه جدید خود در بندر ساندرلند گسترش
داده است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =