گالوانیزه  NRS

یکی از مشکلات اساسی برای بسیاری از لنت‌ترمزهای سنتی، زنگ‌زدگی آن‌ها با استفاده مداوم از این قطعات درشرایط رانندگی معمولی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،لنت‌ترمزهای سنتی همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند و شرکت‌های تولیدکننده به‌دنبال راهی برای افزایش دوام و کارایی آن‌ها هستند. یکی از مشکلات اساسی برای بسیاری از لنت‌ترمزهای سنتی، زنگ‌زدگی آن‌ها با استفاده مداوم از این قطعات درشرایط رانندگی معمولی است. بر این اساس ممکن است لنت‌های ترمز در اثر تماس زیاد با رطوبت و سایش طبیعی ناشی از رانندگی دچار خوردگی شوند و این نه‌تنها برای صاحب وسیله‌نقلیه که مجبور است این قطعات را زودبه‌زود تعویض کند مشکل‌ساز و هزینه‌بردار است، بلکه ایمنی را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همین‌طور این مساله می‌تواند خرابی سیستم ترمز و درنتیجه بالا رفتن ریسک تصادف را نیز در پی داشته باشد.
اما به‌تازگی از سوی NRS راه‌حلی برای مشکل زنگ‌زدگی و خوردگی لنت ارائه شده و این قطعه‌ساز لنت‌ترمز گالوانیزه‌ای را به‌بازار عرضه کرده است که حتی درسخت‌ترین شرایط نیز در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت می‌کند.
اما چرا لنت‌های ترمز گالوانیزه NRS بهترین نمونه موجود در بازار به‌شمار می‌روند؟
درپاسخ باید گفت زنگ‌زدگی و خوردگی قطعات از جمله لنت‌ترمز خودرو مشکلاتی هستند که سازندگان خودرو سال‌هاست با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و اخیرا بیش از 292 هزار دستگاه خودرو شاسی‌بلند مرسدس R، ML و GL از سال 2006 تا 2012 در رابطه با این موضوع فراخوان شده است.
دراین‌باره مرسدس اذعان کرده که به‌نظر می‌رسد واحد محفظه ترمز با رطوبت موجود در هوا مشکل دارد و رطوبت سبب ایجاد خوردگی درتمام سیستم‌های ترمز خودروهای فوق شده است و این مساله رانندگان را درمعرض خطر تصادفات احتمالی و دربهترین حالت، ترمز ضعیف قرار می‌دهد.
درواقع وقتی لنت‌های ترمز به‌این شکل خورده شده و زنگ می‌زنند، نمی‌توان آن را مشکل کوچکی دانست و درعین حال این مشکل خودبه‌خود حل نمی‌شود و مرسدس اعتراف می‌کند که رانندگان با شرایط لنت‌ترمز فعلی خودروهایشان حداکثر تا دو سال آینده می‌توانند رانندگی ایمنی داشته باشند.
از مشکلاتی که زنگ‌زدگی و خوردگی می‌تواند ایجاد کند، لایه‌لایه شدن مواد اصطکاکی داخل لنت‌ترمز است و ترمزهای NRS این مشکل را با ساختار فولادی گالوانیزه با کیفیت که به‌مواد اصطکاکی برتر متصل می‌شود، از طریق روش بسیار قوی‌تری نسبت به‌آن‌چه در اکثر لنت‌های ترمز سنتی با آن مواجهیم، حل کرده است.
آبکاری گالوانیزه نه‌تنها تضمین خواهد کرد که لنت‌های ترمز NRS هرگز زنگ نمی‌زنند یا خورده نمی‌شوند، بلکه از لایه‌برداری نیز جلوگیری می‌کند. در این روند برخلاف استفاده از چسب ضعیف در اکثر لنت‌های ترمز سنتی، برای ایمن کردن لنت‌ترمز از طریق فناوری NRS از قلاب‌های گالوانیزه استفاده می‌شود و بنابراین این تکنولوژی پیوند غیرقابل تخریبی را ایجاد می‌کند که توسط خوردگی از بین نمی‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =