پرشیاخودرو

وضعیت حال حاضر بازار خودرو مخصوصا خودروهای وارداتی و لوکس به‌گونه‌ای است که خودرو از حالت یک محصول مصرفی خارج شده و به‌صورت یک کالای سرمایه‌ای درآمده و نگاه دلالان و سودجویان معطوف به‌این بازار شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،وضعیت حال حاضر بازار خودرو مخصوصا خودروهای وارداتی و لوکس به‌گونه‌ای است که خودرو از حالت یک محصول مصرفی خارج شده و به‌صورت یک کالای سرمایه‌ای درآمده و نگاه دلالان و سودجویان معطوف به‌این بازار شده است. این موضوع تا آن‌جا پیش رفته که خودرو از دسترس مصرف‌کننده واقعی خارج شده و به‌وسیله‌ای برای کسب سود بین دلالان تبدیل شده است. متاسفانه شرایط حال حاضر بازار خودرو و سوداگری فروشندگان متفرقه سبب شده است اعتماد برای یک خرید سالم همراه با ریسک باشد. همچنین مصرف‌کنندگان درحالی به‌وضعیت کنونی چشم دوخته‌اند که خود را به‌شدت بلاتکلیف می‌بینند و منتظر معدود شرایط مناسب برای صاحب خودرو شدن هستند.
درچنین شرایطی شرکت «پرشیاخودرو» به‌عنوان تنها ارائه‌دهنده خدمات فروش و پس از فروش ب‌ام‌و و مینی در کشور با ارائه طرح «اجاره ‌به‌شرط ‌تملیک» به‌کمک خریداران و فروشندگان برند ب‌ام‌و و مینی آمده تا در سایه شرایط مناسب و مطمئن، بار سنگینی را از روی دوش آن‌ها بردارد و به‌ خودرودار شدن آن‌ها کمک کند. درادامه با رحمان پناهی، مدیر بخش تامین خودروهای کارکرده «پرشیاخودرو» گفت‌وگویی را ترتیب داده‌ایم تا شما با مطالعه آن از شرایط این طرح بیشتر آگاه شوید.

این طرح چگونه به‌خریداران برای صاحب خودرو شدن به‌روش مطمئن کمک می‌کند؟
در این طرح توسط شرکت پرشیاخودرو قراردادی با عنوان اجاره‌ به‌شرط‌ تملیک بین پرشیاخودرو و خریدار منعقد می‌شود و خریدار با درنظرگرفتن بودجه خود می‌تواند از بین پیش‌پرداخت‌های متنوع 30 الی 60 درصدی شرایط مورد نظر خود را انتخاب کند و با بازپرداخت 12 ماه تا حداکثر 36 ماه باقی مبلغ را به‌صورت اقساط پرداخت کند. گفتنی است در این طرح فروش (اجاره‌ به‌شرط ‌تملیک) قرارداد سند مالکیت خودرو تا زمان تسویه کامل به‌نام پرشیاخودرو باقی می‌ماند و هر زمان آخرین قسط توسط خریدار پرداخت شود، بلافاصله سند به‌نام وی صادر خواهد شد. بر این اساس خریداران باید به‌این موضوع توجه داشته باشند که در مدت‌زمانی که خودرو درمالکیت پرشیاخودرو قرار دارد و اقساط آن به‌شکل کامل تسویه نشده است، امکان فروش آن به‌غیر فراهم نیست و درصورتی که خریدار، خودرو را درشرایط «اجاره ‌به‌شرط ‌تملیک» به‌دیگری واگذار کند، طبق قانون این عمل «فروش مال غیر» و «خیانت‌ در امانت» محسوب می‌شود و پرشیاخودرو حق پیگرد قانونی خواهد داشت.

درصورتی ‌که در مدت قرارداد مشکلاتی مانند توقیف یا تصادف برای خودرو پیش آید، موضوع چگونه حل‌وفصل می‌شود؟
در مواردی که نیاز به‌خارج‌کردن خودرو از توقیف باشد نامه‌ای برای خریدار خودرو تنظیم می‌شود تا موضوع به‌سرعت برطرف شود. درمورد تصادف‌هایی که نیاز باشد خریدار به‌بیمه مراجعه کند نیز معرفی‌نامه‌ای به‌خریدار می‌دهیم تا بتواند چک خسارت را با ذی‌نفعی پرشیاخودرو از بیمه تحویل بگیرد و سپس شرکت مبلغ را برای او واریز خواهد کرد؛ بنابراین همه‌چیز در این طرح در نظر گرفته شده و درشرایط مختلف جای نگرانی برای خریداران وجود ندارد.

مدارک لازم برای خرید و اعتبارسنجی خریداران چیست؟
خریدار حقیقی باید یک‌سری مدارک اعم از معدل ۳ ماهه حساب بانکی به‌میزان 1.5 برابر قیمت قرارداد، گردش حساب، سند ملکی، مدارک احراز سکونت و قبض برق و تلفن‌همراه را به‌شرکت پرشیاخودرو ارائه کند و تمام فرآیند اعتبارسنجی مشتریان درطرح خرید خودرو به‌صورت اجاره ‌به‌شرط ‌تملیک کمتر از 24 ساعت طی خواهد شد. گفتنی است برای خرید خودروهای با ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان نیازی به‌ضامن نیست و افراد می‌توانند به‌راحتی با همین مدارک خودرو را خریداری کنند.

مزیت این طرح‌های خرید خودرو در پرشیاخودرو نسبت به نمایشگاه‌های متفرقه چیست؟
پرشیا خودرو به‌عنوان مرجع تعیین قیمت خودروهای ب‌ام‌و و مینی در بازار شناخته شده و به‌طور متوسط دو روز درهفته پرشیاخودرو مبنای قیمت تمام مدل‌ها را به‌بازار اعلام می‌کند و این از اعتبار بالای شرکت در امر خریدوفروش خودروهای ب‌ام‌و و مینی حکایت می‌کند. مردم نیز به‌پشتوانه سابقه و اعتبار این برند در بازار، اعتماد بیشتری می‌کنند و خیالشان در خریدوفروش راحت‌تر است؛ چه کسی که به‌صورت قسطی خرید می‌کند و چه کسی که خودرو را امانی برای فروش می‌گذارد.
گفتنی است رئیس سابق شماره‌گذاری استان تهران هم‌اکنون در پرشیاخودرو به‌عنوان متصدی کنترل اصالت مدارک خودروها و اسناد مالکیت آن‌ها فعالیت می‌کند و درواقع اسناد را از حیث هرگونه مشکلات و مسائل حقوقی بررسی و تایید می‌کند. همچنین خودروهایی که برای فروش به‌ما ارجاع داده می‌شوند، باید تمام مراحل اعم از تایید اصالت مدارک کارشناسی فنی و بدنه را طی کرده باشند و برگه کارشناسی رسمی پرشیاخودرو را دریافت کنند. همچنین تمام خودروهایی که در این طرح به‌فروش می‌رسند دارای گارانتی طلایی پرشیاخودرو هستند. به‌طور مثال پشت هر چراغ مدل X4 سه یونیت قرار دارد که هرکدام حدود 30 میلیون‌تومان قیمت دارد و اگر مشتری از سلامت آن‌ها آگاه نباشد ممکن است مجبور به‌پرداخت هزینه‌های هنگفت شود؛ اما این قطعات مشمول گارانتی طلایی هستند و خیال خریدار از این بابت راحت است.

مزایای طرح اجاره ‌به‌شرط ‌تملیک شرکت پرشیاخودرو برای خریدار چیست؟
پرشیاخودرو طی یک فرآیند کاملا شفاف و بی‌دردسر خودرو آن‌ها را خریداری می‌کند و فروشندگان خودرو ضمن مراجعه به‌دفتر مرکزی یا هر یک از نمایندگی‌های رسمی پرشیاخودرو درسراسر کشور، از بهای کارشناسی‌شده خودرو خود مطلع می‌شوند و درصورتی‌ که قیمت مورد قبول فروشنده باشد، خودرو به‌صورت نقدی از ایشان خریداری می‌شود. اما اگر قیمت بالاتری را درنظر داشته باشد، خودرو به‌صورت امانی در دفتر مرکزی قرار داده می‌شود و درفهرست موجودی‌های نمایندگان شرکت پرشیاخودرو به‌منظور فروش به‌ثبت می‌رسد. به‌طور معمول فهرستی نیز برای نیازمندی‌های خرید خودرو وجود دارد که همکاران ما سریعا به‌آن رسیدگی می‌کنند و درصورت اضطرار حتی ممکن است کمتر از یک ساعت خودرو به‌فروش برسد. همچنین باید به‌این نکته توجه داشت که پرشیاخودرو امانت‌دار فروشندگان است و خودرو آن‌ها در سلامت کامل نگهداری خواهد شد.
فروشندگان خودرو در شهرستان‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به‌یکی از نمایندگی‌های پرشیاخودرو در استان خود، درخواست فروش خودرو را ثبت کنند و دفتر مرکزی آن خودرو را بیمه کرده و با خودروبر به‌تهران منتقل می‌کند و بابت این کار هزینه‌ای از فروشنده اخذ نمی‌شود. درنهایت اگر آن مدل خودرو درفهرست نیازمندی‌های همان استان باشد، فرآیند معرفی به‌خریدار و فروش آن درهمان استان صورت خواهد گرفت.

فهرست خودروهای موجود در پرشیاخودرو از چه‌طریق قابل استعلام است؟
مشخصات و سایر جزئیات مربوط به‌خودروها به‌محض ورود به‌دفتر مرکزی و بعد از انجام مراحل کارشناسی، درفهرست وب‌سایت «ب‌ام‌و لند» به‌نشانی www.bmwland.ir و همچنین صفحه اینستاگرام bmwland قرار گرفته و قابل مشاهده خواهد بود و خریداران می‌توانند ضمن تماس با دفتر مرکزی از کارشناسان ما بخواهند زمانی را برای بازدید حضوری تعیین کنند یا عکس و فیلم‌های بیشتری از خودروها را دراختیارشان بگذارند و از قیمت روز هریک از مدل‌ها مطلع شوند.

آیا اخذ گارانتی طلایی برای تمام طرح‌های فروش پرشیاخودرو اجباری است؟
تمام خودروهای موجود در طرح اجاره‌ به‌شرط ‌تملیک دارای گارانتی طلایی هستند؛ اما در فروش نقدی این موضوع دراختیار خریدار است و قیمت گارانتی بسته به‌مدل و قیمت خودرو حداقل 57 میلیون‌تومان (یک‌ساله) و 67 میلیون‌تومان (دوساله) برای خودرو ب‌ام‌و 120 با کارکرد 20 هزار کیلومتر و حداکثر 103 میلیون‌تومان (یک‌ساله) و 118 میلیون‌تومان (دوساله) برای خودرو ب‌ام‌و 730 با کارکرد 20 هزار کیلومتر است که برای خریداران نقدی خودرو، بین 15 تا 25 درصد تخفیف لحاظ می‌شود.
درانتها گفتنی است که سایر روش‌های نوین فروش نظیر استفاده از شیوه‌های LC داخلی نیز درشرکت پرشیاخودرو تعریف و عملیاتی شده است و مشتریانی که دارای اعتبار در بانک‌های کشور (بخصوص بانک صادرات) هستند، می‌توانند از این شرایط ویژه بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =