R8 کوپه

سوپراسپرت آئودی از سال 2007 بهجهان معرفی شده و تا بهامروز شاهد دو نسل از آن هستیم. نسل اول این سوپراسپرت ژوئن سال 2006 رونمایی شد و نسل دوم این کوپه تماماسپرت پس از گذشت 9 سال یعنی سال 2015 بهجهان معرفی شد. این سوپراسپرت در دو مدل کوپه و کانورتیبل بهبازار آمده است.

نقد طراحی خارجی

با نگاهی به پروفیل این سوپراسپرت به خوبی درمییابیم که خطوط تیز درکنار سطوح تخت پیکره فوق اسپرتی را به وجود آورده که هر بیننده ای را مجذوب خود میکند. خط تیز زاویه دار افقی که روی بدنه طراحی شده با سطوح تخت و حجم های ارگانیک به وجودآمده روی گلگیرهای جلو و عقب و پوزه نسبتا کوتاه با پشت بلند، همراه با رینگهای 20 اینچی، کاراکتر نافذ و اسپرتی را به خود گرفته است.

هرچند که رینگهای 20 اینچی پنجپره دوبل فورجشده وقار بیشتری بهاستایل بدنه میبخشد. در نمای جلو، چراغ های کشیده با LEDهای L شکل، خطوط تیز روی کاپوت، جلوپنجره شش ضلعی و ورودی های هوای درون سپر، چهره کاملا خشنی به این سوپراسپرت میدهد و از طرفی در نمای عقب چراغ های باریک کشیده با LED به فرم F افقی، حجم پردازی صریح و طراحی دو اگزوز کروی شکل بزرگ در طرفین، چهرهای کاملا زیبا و دلفریب را بهنمایش میگذارد. همچنین طراحی لیپ سپر جلو، قاب آینه های مشکی پیانویی، رکاب مشکیرنگ، ورودی های هوا کنار در مزین به فیبرکربن، اسپویلر فعال بخش عقب، اگزوزهای کروی شکل درطرفین سپر و دیفیوزر بزرگ، چاشنی اسپرت بودن این خودرو را چندبرابر میکند.

R8 کوپه؛ نماد مهندسی آئودی!

کابین و تجهیزات

با ورود بهکابین با طراحی مینیمال و البته اسپرتی مواجه میشویم و یک کلاستر 12 اینچی مقابل راننده تعبیه شده که فضای کاملا مدرنی را بهوجود میآورد. هرچند که طراحی داشبورد ساده، سه دکمه روتاری و دو دریچه ذوزنقه ای شکل بسیار جذاب بهنظر میرسد.

طراحی صندلیها و غربیلکفرمان اسپرت دی-کات RS با دو پدال شیفتر پشت فرمان و دکمه های گرد روی غربیلک فرمان، طراحی دسته دنده اسپرت و طراحی موس وسط، رانندگی با R8 کوپه را بسیار جذاب و هیجان انگیز می کند و از مهمترین امکانات رفاهی این سوپراسپرت میتوان به کروزکنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار نقاط کور، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، هشت ایربگ، صندلی راننده با 12 جهت تنظیم و صندلی سرنشین جلو با هشت جهت تنظیم، شش حالت رانندگی مختلف و سیستم صوتی بنگاندالفسن با 13 بلندگو اشاره کرد.

پیشرانه قدرتمند!

قلب تپنده آئودی R8 کوپه را یک موتور 10 سیلندر ویشکل خورجینی 5204 سیسی تنفس طبیعی مزین به تکنولوژی FSI تشکیل میدهد و این پیشرانه با توجه به طراحی سیستم مدیریت جرقه زنی، زمانبندی متغیر هوشمند سوپاپها، نسبت تراکم 10.9 به یک و سیستم پاشش سوخت داخل سیلندر FSI حداکثر میتواند 602 اسب بخار قدرت را در 8250 آرپیام (دور در دقیقه) و حداکثر 560 نیوتونمتر گشتاور را بهارمغان آورد. این قدرت و گشتاور بهکمک یک گیربکس هفت سرعته اس-ترونیک اتوماتیک بهچهار چرخ منتقل میشود.

این خودرو ظرف 3.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست مییابد. نهایت سرعت این سوپراسپرت آئودی نیز به 328 کیلومتر برساعت میرسد. البته ناگفته نماند که کمپانی آئودی برای بهبود پرفورمنس این سوپراسپرت، سیستم تعلیق تطبیقی را نیز برای آن درنظر گرفته است. این سیستم تعلیق با سیستم پایداری دینامیکی هماهنگ شده و پایداری بالایی را برای R8 کوپه فراهم میآورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =