باتوجه به‌کارکرد خودرو شما اگر باتری خودرویتان را تاکنون تعویض نکرده‌اید، باید بدانید که باتری همانند دیگر قطعات تعویضی پس از مدت‌زمان مشخصی نیاز به‌تعویض دارد.

خودرو پژو پارس مدل 93 دارم و دو روز است در زمان استارت و حتی پس از روشن شدن خودرویم، چراغ باتری در پشت آمپر روشن باقی می‌ماند و خاموش نمی‌شود. علاوه‌بر این هنگام حرکت روی دست‌اندازها و سطوح ناهموار اگر سرعت خودرویم پایین‌تر از 20 کیلومتر برساعت باشد، خودرو خاموش می‌شود. همچنین یک هفته‌ است در زمان فشردن پدال ترمز، صدایی مشابه صدای سوت کشیدن از ترمز جلو به‌گوش می‌رسد و اگر در سرعت بالا ترمز بگیرم خودرویم به‌سمت چپ متمایل می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت روشن شدن چراغ باتری و خاموش نشدن آن در پشت آمپر، تنها به‌دو علت اصلی مربوط می‌شود. 1- باتوجه به‌کارکرد خودرو شما اگر باتری خودرویتان را تاکنون تعویض نکرده‌اید، باید بدانید که باتری همانند دیگر قطعات تعویضی پس از مدت‌زمان مشخصی نیاز به‌تعویض دارد. بنابراین در این حالت ممکن است باتری خودرو شما با توجه به‌عمر مفیدی که دارد، توانایی راه‌اندازی خودرو را نداشته باشد و این به‌معنای معیوب شدن صفحات داخلی باتری یا ضعیف شدن آن است. بنابراین روشن شدن چراغ باتری در پشت پنل و خاموش نشدن آن می‌تواند به‌دلیل معیوب بودن باتری یا به‌اصطلاح ضعیف شدن باتری خودرو شما باشد. 2- اما در نظر داشته باشید که در برخی مواقع باتری خودرو شما سالم است و توانایی راه‌اندازی را نیز دارد؛ اما چراغ باتری در پشت پنل روشن باقی می‌ماند و دیگر خاموش نمی‌شود. این موضوع به‌خرابی یا معیوب شدن دینام خودرو شما مربوط می‌شود. زیرا اگر قطعات ثابت و حتی متحرک دینام خودرو شما پس از مدتی کارکرد معیوب شده باشد، دیگر توانایی شارژ کردن باتری را به‌درستی ندارد و در این حالت امکان روشن شدن چراغ‌ باتری در پشت پنل وجود دارد. این نشانه به‌شما اعلام می‌کند که موتور خودرو شما به‌زودی یا در هنگام سرعت یا درحالت سکون و پارک، توانایی روشن ماندن یا روشن شدن را نخواهد داشت. بنابراین برای رفع چنین مشکلی به‌نمایندگی مراجعه کنید تا ابتدا باتری خودرو و سپس دینام آن توسط کارشناس فنی مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت نیاز تعویض شود. از سوی دیگر باتوجه به‌این‌که شما بیان کردید خودرویتان تنها در زمان حرکت روی سطوح ناهموار و دست‌اندازها خاموش می‌شود و این مساله در زمان حرکت خودرو به‌وجود می‌آید، این اشکال تنها به‌یک سیستم الکتریکی هوشمند مربوط می‌شود. این قطعه سوئیچ اینرسی است که وظیفه دارد با وارد آمدن ضربه به‌خودرو (در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری) برق خودرو را قطع کند تا از ایجاد حادثه جدی جلوگیری شود. بنابراین اگر درسرعت‌های پایین و در زمان حرکت روی سطوح ناهموار چنین مشکلی برای خودرو شما به‌وجود آید، به‌خرابی سوئیچ اینرسی مربوط می‌شود. اما در نظر داشته باشید در بسیاری از مواقع به‌دلیل اتصالی در سوکت‌های مربوطه و اتصالات این قطعه، چنین ایرادی به‌وجود می‌آید که با بررسی این قطعه و تعویض آن مشکل برطرف می‌شود. اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت اگر لنت‌ترمز خودرو شما به‌اصطلاح تمام شده باشد به‌دلیل ساییده شدن لنت روی دیسک، قسمت سخت آن با سطح فلز دیسک برخورد کرده و تولید صدا می‌کند. در این زمان باید برای تعویض لنت‌ترمز اقدام کنید تا مشکل به‌صورت کلی برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =