خدمات خودرویی سامیا

شرکت Carma Care  سبد گسترده‌ای از محصولات مراقبتی خودرو را تولید کرده که با قیمت رقابتی به‌بازار عرضه می‌شوند و خیال مصرف‌کننده از بابت اصالت محصول و گارانتی استفاده از آن راحت است.

به گزارش «اخبار خودرو»،اگر شما نیز تجربه استفاده از محصولات مراقبت خودرویی را داشته باشید، حتما دریافته‌اید که درحال حاضر بازار محصولات مورد نظر به‌شدت غیرقابل اعتماد است و کسی نمی‌داند محصولات خارجی که با قیمت بالا در این حوزه به‌فروش می‌رسند از نوع اصل هستند یا صرفا نمونه‌های تقلبی پرشده در داخل کشور محسوب می‌شوند! در این میان البته بازار نمونه‌های قاچاق هم داغ است. اما خبر خوب این‌که شرکت Carma Care سبد گسترده‌ای از محصولات مراقبتی خودرو را تولید کرده که با قیمت رقابتی به‌بازار عرضه می‌شوند و خیال مصرف‌کننده از بابت اصالت محصول و گارانتی استفاده از آن راحت است. این شرکت در دومین نمایشگاه بین‌المللی تقویت، تزئین خودرو و خدمات وابسته (تیونکس) حضور فعالی داشت که در محل غرفه این شرکت با دکتر جواد امانی‌جوان، مدیر پخش شرکت خدمات خودرویی سامیا گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

لطفا درباره تنوع محصولاتی که در زمینه مراقبت‌های خودرویی توسط شرکت Carma Care به‌بازار عرضه می‌شود، توضیحاتی بیان کنید.
ما تقریبا 38 نوع محصول داریم که برای نگهداری از خودرو عرضه می‌شود. متاسفانه بازار این لوازم درگیر قاچاق و قیمت‌های بالاست و بیشتر محصولات خارجی هم با مشابه‌سازی، همین جا تهیه می‌شوند. وقتی ما با دیتیلرها صحبت می‌کردیم، آن‌ها می‌گفتند که اگر شما این محصولات را عرضه کنید، ما با خیال راحت استفاده می‌کنیم. چراکه درحال حاضر نمی‌دانیم نمونه محصولاتی که به‌اسم خارجی عرضه می‌شود، واقعا خارجی هستند یا همین جا بسته‌بندی می‌شوند. اما حالا که سامیا با برند Carma Care وارد این بازار شده، حسی خوبی به‌مصرف‌کننده‌ می‌دهد که محصول اصلی را می‌خرد که توسط مهندسان داخلی ساخته شده است. این را هم بگویم که در حوزه کارآفرینی ما برای بالای 30 نفر به‌طور مستقیم و برای بالای 100 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده‌ایم. در راستای رسالت اجتماعی هم حوزه فروش را با آموزش همراه کردیم و مثل بقیه برندها تنها به‌فروش اکتفا نمی‌کنیم. نخست به‌مصرف‌کننده یاد می‌دهیم که پولیش چیست و به‌چه‌کاری می‌آید و چقدر می‌تواند از افت قیمت خودرویش جلوگیری کند. پس از آن از مرحله آموزش وارد مرحله فروش می‌شویم و تقریبا در تمام شهرهای بزرگ کشور سمینارهای آموزشی داریم؛ هم برای دیتیلرها، نقاش‌ها و صافکارهای خودرو و هم برای سایر علاقه‌مندان. به‌عنوان مثال در جنوب کشور چراغ بیشتر خودروها تیره و کدر است و بعد از مدتی بسیاری از مالکان آن را تعویض می‌کنند که تحمیل هزینه اضافی به‌مالک خودرو است. بر این اساس ما محصولی ساختیم که چراغ‌های کدرشده را بدون نیاز به‌تعویض براق می‌کند.

بنابراین با استفاده از این محصولات، عملا هزینه‌های نگهداری از خودرو در میان‌مدت و بلندمدت کاهش می‌یابد.
دقیقا ... به‌عنوان مثال این مهم است که مالک خودرو بداند وقتی می‌خواهد ماشینش را بفروشد، اگر آن را پولیش کند، چند میلیون‌تومان روی قیمت خودرو می‌آید. حتی خود فرد هم می‌تواند با خرید پولیش محصول ما شخصا آن را به‌خودرو خود بزند. درگذشته افراد به‌خودروهای‌شان توجه زیادی داشتند و کارهای پولیش آن را هم خودشان انجام می‌دادند. بر این اساس ما نمونه‌های 500 گرمی پولیش را برای مصرف شخصی به‌بازار عرضه می‌کنیم و یک محصول حرفه‌ای به‌نام واش‌اندواکس هم داریم که فرد خودش می‌تواند بعد از بردن خودرو به‌کارواش، با پنبه آن را به‌بدنه خودرو بزند. بعد از انجام این کار، دیگر باران و گل و لای هم روی این خودرو نمی‌نشیند و تا سه‌ماه مثل سرامیک عمل کرده و از رنگ خودرو محافظت می‌کند. حتی این‌که می‌گویند خود سرامیک هم سه‌سال روی خودرو دوام می‌آورد، چندان درست نیست و معمولا با چند بار کارواش رفتن، اثر سرامیک هم روی خودرو کم می‌شود. چون در کارواش‌های ما از مواد شوینده استاندارد استفاده نمی‌شود. درعین حال محصولات مراقبت خودرویی ما به‌گونه‌ای است که درنهایت استفاده از آن‌ها به‌نفع مشتری است و کسی که با این محصولات خودرو را تمیز کند، تعداد دفعات کمتری به‌کارواش مراجعه می‌کند و از نظر هزینه‌ای به‌نفع فرد است. این را هم بگویم که اگر افراد وارد مراکز احیای رنگ شوند و بخواهند از برند ما استفاده کنند، هزینه‌ای که از مشتری دریافت می‌شود کمتر از نمونه‌های مشابه دیگر است. چراکه ما قیمت محصول را طوری تعیین کردیم که به‌مصرف‌کننده فشاری وارد نشود. معادل پولیش‌های ما در نمونه‌های خارجی به‌طور متوسط قیمت یک‌میلیون و 150 هزارتومانی به‌بالا دارند و برخی محصولات ایرانی‌ها هم که کیفیت جالبی ندارند، حدود 300 تا 400 هزار تومان هزینه دارند. ما سعی کردیم وسط این دو بازه قیمتی قرار بگیریم. درواقع کیفیت محصول خارجی را ارائه می‌دهیم؛ اما قیمت را به‌خاطر حفظ حقوق مصرف‌کننده بالا نمی‌بریم.

آیا هم‌اکنون مرکزی هم دارید که به‌صورت مستقیم این خدمات را با برند خودتان به‌علاقه‌مندان ارائه کند؟
فعلا در تهران مرکز صادقیه سامیار را داریم که به‌علاقه‌مندان خدمات مربوطه را ارائه می‌کند و دو مرکز دیگر را هم در دست تاسیس داریم که درصورت افتتاح حتما درمورد آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم. ما فعلا محصولات تخصصی‌مان را تنها به‌مراکز دیتیلینگ می‌فروشیم و خودمان هم فروش اینترنتی انجام می‌دهیم. البته محصولاتی مثل خوشبوکننده‌های هوای‌ خودرویمان در همه فروشگاه‌ها عرضه می‌شود؛ اما محصولات تخصصی‌مان فقط در مراکز تخصصی پخش می‌شوند. دلیلش هم این است که ممکن است افراد عادی شیوه استفاده اصولی از محصولات تخصصی نگهداری از خودرو را ندانند و با استفاده از دستورالعمل‌های نادرست، سبب آسیب رسیدن به‌خودروی‌شان شوند و درنهایت ایراد کار را هم از محصول ما ببینند؛ نه شیوه نادرست استفاده خودشان. ما برنامه داریم که در تمام ایران شعبه داشته باشیم و حتی خانم‌هایی که در غرفه ما در این نمایشگاه خودروهایی را به‌عنوان نمونه پولیش می‌زنند، از نیروهای تربیت‌شده خودمان هستند. به‌خصوص این‌که خانم‌ها با ظرافت بیشتری این کار را انجام می‌دهند.

آیا از محصولات شما برای خدمات نگهداری از خودروهای لوکس هم استفاده می‌شود؟
درحوزه دیتیلینگ رنگ ماشین‌ها را به‌چهار دسته آلمانی، ژاپنی، کره‌ای، ایرانی و چینی تقسیم می‌کنند. ما در هر چهار دسته توانستیم تست‌های موفقی بگیریم و به‌تمام دیتیلینگ‌هایی که رفتیم، قوطی بدون نام محصول را در اختیار افراد متخصص قرار دادیم تا آن را تست کنند. آن‌ها فکر می‌کردند این محصول آلمانی است. تست‌هایی که گرفتیم روی هر چهار مدل جواب داده؛ از ایرانی و چینی گرفته تا آلمانی. الان همین خودرویی که در غرفه ما درحال پولیش خوردن است، یک خودرو خارجی چندمیلیاردی است. در روزهای آینده هم خودرو پورشه‌ای را به‌غرفه می‌آوریم و با محصولات خودمان آن را درحضور بازدیدکنندگان پولیش می‌زنیم.


در مورد گارانتی محصولات Carma Care توضیحاتی ارائه دهید.
درحوزه گارانتی در دیتیلینگ شاید دو تا سه شرکت تولیدکننده در کشور داشته باشیم که بتوانند محصولات‌شان را واقعا گارانتی کنند. درمورد محصولات خارجی که بحث گارانتی اصلا پایه و اساسی ندارد؛ چراکه اصلا معلوم نیست این محصولات واقعا خارجی هستند یا در داخل بسته‌بندی شده‌اند. حتی ممکن است بسیاری از آن‌ها قاچاق باشند. اما شرکت ما با توجه به‌پیشینه‌ای که دارد محصولاتش را گارانتی می‌کند.

درباره اهمیت استفاده از محصولات مراقبت خودرویی چه‌نکاتی به‌ذهن‌تان می‌رسد؟
ما در کشوری هستیم که وقتی می‌خواهیم خودرویی بخریم یا بفروشیم، با رنگ خودرو کار داریم و تا حالا نشده کسی موقع خرید یا فروش خودرو دنبال بحث فنی خودرو باشد. همه دنبال خودرو بی‌رنگ یا دارای رنگ‌شدگی اندک هستند و بنابراین وقتی رنگ خودرو این‌قدر مهم است، چرا به‌آن رسیدگی نمی‌کنیم؟ درحال حاضر اگر فردی بخواهد خودرو بی‌رنگش را بفروشد، می‌گویند خط و خش دارد و اگر این فرد آگاهی داشت و حین استفاده از خودرو، آن را پولیش می‌کرد و موقع فروش هم یک پولیش به‌آن می‌زد، می‌توانست خودرویش را بدون خط و خش و با قیمت بالاتر بفروشد. به‌نظرم این اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی برای مصرف‌کننده و مردم سود دارد. مردم نباید فکر کنند خرج پولیش و کلا محصولات مراقبت خودرویی تنها یک هزینه سربار است؛ بلکه باید به‌این مساله توجه داشت که مالک یک مدل خودرو با 2 تا 3 میلیون‌تومان هزینه می‌تواند خودرویش را به‌لحاظ رنگ احیا کند و به‌عنوان مثال آن را تا 10 میلیون‌تومان گران‌تر بفروشد. درنهایت باید گفت که با توجه‌ به‌تمرکز مردم روی رنگ خودرو، این محصول می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز مشتریان باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    مرسی بابت انتشار این مطلب خوب من قبل از تحریم ها از برندهای خارجی میخریدم اما الان یه برند ایرانی برای خرید شامپو وشویندهای خودرو به اسم هافنر بهم معرفی کردن که بسیار راضی بودم و به نظرم بهتره از تولیدات داخلی در این شرایط اقتصادی بیشتر حمایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =