پاناسونیک

پاناسونیک درحال ساخت کارخانه باتری 4 میلیارددلاری دیگری در ایالات‌متحده است. قرار است این کارخانه در کانزاس ساخته شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،پاناسونیک درحال ساخت کارخانه باتری 4 میلیارددلاری دیگری در ایالات‌متحده است. قرار است این کارخانه در کانزاس ساخته شود. این کارخانه در ادامه سرمایه‌گذاری این شرکت ژاپنی درحوزه باتری خودروهای برقی است و این شرکت بخش بزرگی از نیاز شرکت تسلا را تامین می‌کند. کارخانه جدید باتری 4 میلیارددلاری EV در کانزاس ممکن است تنها کارخانه‌ای نباشد که پاناسونیک در آینده نزدیک در ایالات‌متحده خواهد ساخت. به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، این شرکت ژاپنی درحال مذاکره برای ساخت یک کارخانه باتری در آمریکا (غیر از کارخانه کانزاس) با هزینه مشابه 4 میلیارددلاری است.
به‌طور بالقوه کارخانه جدید ممکن است در اوکلاهما ساخته شود که برای نخستین سرمایه‌گذاری نیز در نظر گرفته شده است. اگر نخستین کارخانه در کانزاس ساخته شود، شاید این بار اوکلاهاما بتواند پاناسونیک را جذب کند. براساس این گزارش، اوکلاهاما یک مکان محتمل برای کارخانه جدید است؛ اگرچه هیچ تضمینی برای دستیابی به‌توافق وجود ندارد. پاناسونیک به‌منظور پوشش نیاز دو شرکت تسلا و تویوتا در آمریکا اقدام به‌این سرمایه‌گذاری بسیار سنگین کرده است. هرچند گفته می‌شود این شرکت قرار است با شرکت‌های جدیدی هم قرارداد منعقد کند. موضوعی که از سوی افراد مطلع منتشر شده و نمی‌توان رسمی بودن آن را تایید کرد.
بنا به‌گفته مدیران پاناسونیک این‌که سرمایه‌گذاری‌ها در آمریکا انجام خواهد شد یا خیر و این‌که در کدام منطقه کارخانه‌های تولید باتری ایجاد می‌شوند بسیار به‌هدف سرمایه‌گذاری بستگی دارد. این‌که مشتری این باتری‌ها کیست و این‌که نوع باتری (فاکتور شکل و شیمی) چیست.
مدیران تسلا اظهار کرده‌اند که تاکنون بزرگ‌ترین مشتری باتری پاناسونیک، تسلا و دومین مشتری بزرگ تویوتا بود؛ اما تا زمانی که تایید نشود، نمی‌توانیم هیچ خودروساز دیگری را استثنا کنیم.آن‌چه مهم است این‌که دو کارخانه باتری 4 میلیارددلاری (در بالای پروژه مشترک با تسلا در کارخانه گیگا نوادا) موقعیت پاناسونیک را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. درسال‌های اخیر، چیزهای بیشتری در مورد سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های کره‌جنوبی منتشر شده و به‌نظر می‌رسد در این زمینه ژاپنی‌ها هم دست‌به‌کار شده‌اند تا بازار رو به‌رشد خودروهای برقی و باتری این خودروها را به‌کره‌ای‌ها واگذار نکنند.
به‌گزارش «رویترز» تسلا درمورد سرمایه‌گذاری جدید پاناسونیک و این‌که این سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید تســـلا درآینده ساخته ‌خواهد شد یا خیر اظهار نظر نکرده است. درحالی که سخنگوی پاناسونیک گفــــت: «ما درحال بررسی استراتژی‌های رشد مختلف برای کسب‌وکار باتری‌های خودرویی خود هستیم؛ اما اطلاعات بیشتری وجود ندارد که بتوانیم به‌اشتراک بگذاریم.»
با این وجود این شایعه نشانه دیگری از این مساله است که تجارت باتری خودروهای برقی در ایالات‌متحده در حال رونق گرفتن است. زیرا بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ باتری درحال راه‌اندازی پروژه‌های جدید یا برنامه‌ریزی برای تولید هستند.
هزاران شغل جدید در هر یک از این کارخانه‌ها ایجاد خواهد شد و سود سرمایه‌گذاری در صنعت باتری بسیار بالاست و این مساله سبب رقابت برای سرمایه‌گذاری از جانب کشورهای مختلف از جمله کره‌جنوبی و ژاپن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =