به‌صورت کلی می‌توانید سه مورد را بررسی کنید. یکی از دلایلی که در افزایش دمای آب موثر است، نامیزان کار کردن سیستم جرقه‌زنی یا معیوب بودن متعلقات این سیستم است. به‌بیان ساده‌تر شمع‌های موتور اگر معیوب باشند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورند که در این حالت برای رفع مشکل باید شمع‌های موتور تعویض شود.

خودرو پژو GLX405 مدل 88 دارم و بیش از دو هفته است در زمان روشن شدن خودرویم، دمای موتور نسبت به‌قبل خیلی بالاتر می‌رود. این درحالی است که فن و یونیت را دو روز پیش تعویض کردم. همچنین آب داخل رادیاتور را چک کردم و سطح آب کم نشده بود. از سوی دیگر حدود سه روز است موقع حرکت صدای بسیار زیادی از بخش عقب خودرویم به‌گوش می‌رسد و لاستیک‌ها به‌تازگی بالانس شده‌اند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، این مشکل در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری به‌سه علت اصلی مربوط می‌شود. اما این نکته را فراموش نکنید که عیب‌یابی خودرو از راه دور دقیق نیست و باید توسط فرد مکانیک انجام شود. به‌صورت کلی می‌توانید سه مورد را بررسی کنید. یکی از دلایلی که در افزایش دمای آب موثر است، نامیزان کار کردن سیستم جرقه‌زنی یا معیوب بودن متعلقات این سیستم است. به‌بیان ساده‌تر شمع‌های موتور اگر معیوب باشند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورند که در این حالت برای رفع مشکل باید شمع‌های موتور تعویض شود. همچنین اگر با تعویض سنسور دمای آب مشکل مرتفع نشود، باید مهم‌ترین قطعه در سیستم خنک‌کاری موتور یعنی ترموستات بررسی شود. چراکه این قطعه مکانیکی دارای سوپاپ و فنری است که اگر معیوب شود، وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد و سبب افزایش دمای موتور می‌شود. درچنین حالتی باید ترموستات را تعویض کرد تا دیگر دمای موتور بالا نرود و در دمای کاری خود کار کند. اما بارزترین مشکلی که در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری به‌وجود می‌آید، خرابی سنسور دمای آب است. سنسور دمای آب اگر معیوب شده باشد یا به‌درستی کار نکند، در چنین صورتی دمای آب بالاتر از استاندارد خود می‌رود و برای رفع مشکل باید دستگاه عیب‌یاب را به ECU متصل کرد تا پس از پاک کردن خطای مربوطه، سنسور دمای آب تعویض شود. اما وجود صدا و کوبش در عقب خودرو شما تنها به‌دلیل خرابی متعلقات سیستم تعلیق است. به‌عبارت دیگر اگر قطعاتی چون کمک‌فنرها یا حتی اتصالات سیستم تعلیق در محور عقب معیوب شده باشند، قادر به‌جذب ضربات ناشی از حرکت روی دست‌اندازها نیستند و این عامل منجر به‌تولید صدا و حتی کوبش می‌شود.
در این حالت باید کمک‌فنرهای محور عقب را تعویض کرد. اما این نکته را فراموش نکنید که اگر بلبرینگ‌های خودرو شما معیوب باشد چنین اشکالی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین برای رفع مشکل باید بلبرینگ‌ها را تعویض کرد. این مورد را نیز نباید فراموش کرد که با توجه به‌این‌که نزدیک فصل سرد سال هستیم، بسیاری از قطعات مصرفی موتور نیاز به‌تعویض دارند. به‌عبارت دیگر هم‌اکنون باتوجه به‌این‌که در فصل گرم سال قرار داریم، نیاز است که قطعه‌ای مانند ترموستات تعویض شود.
اگرچه این قطعه هر 6 ماه یک‌بار نیاز به‌تعویض دارد. همچنین بهتر است پس از تعویض ترموستات، لوله و اتصالات مربوط به‌سیستم خنک‌کاری نیز تعویض شوند. زیرا اتصالات سیستم خنک‌کننده موتور، هر سال یک‌بار باید تعویض شوند.
درواقع اتصالات سیستم خنک‌کننده، پس از مدتی انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند و در زمان عبور سیال مربوطه مانند آب و خنک‌کننده رادیاتور، رسوبات ناشی از سیالات به‌درون سیستم خنک‌کننده راه پیدا کرده و این مساله سبب خرابی بیشتر این سیستم در خودرو می‌شود. بنابراین هر 6 ماه یک‌بار نیاز است که خودرویتان در نمایندگی یا مراکز تخصصی تعمیرات خودرو بررسی شود و درصورت نیاز تمام قطعات مصرفی موتور تعویض شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =