Adden Energy

تولید باتری که بتواند با یک بار شارژ مسافت طولانی را طی کند در سال‌های اخیر به‌صورت جدی دنبال شده و شرکت‌ها در این زمینه به‌موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده‌اند. اما عمر باتری نیز موضوعی است که پس از مدتی شارژ و دشارژ کاهش می‌یابد و بنابراین بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال روش‌هایی هستند که بتوان پیمایش بیشتری با خودرو داشت و شارژ باتری طولانی‌تر باشد و درنهایت این قطعه در خودرو عمر بیشتری داشته باشد.

شرکت Adden Energy که توسط تیمی از دانشمندان دانشگاه هاروارد تاسیس شده، درحال توسعه یک نوع کاملا جدید از باتری‌های حالت جامد است و قرار است با کمک فناوری این شرکت باتری‌هایی با زمان‌ شارژ ثابت کمتر از ۳ دقیقه و حفظ ظرفیت برای بیش از ۱۰ هزارچرخه در سلولی درمقیاس آزمایشگاهی تولید شود.

Adden Energy درحال توسعه فناوری‌های پیشرفته است تا امکان پذیرش انبوه خودروهای الکتریکی درسراسر جهان را فراهم کند و به‌این شکل به‌داشتن آینده پاک‌تر کمک زیادی شود.

بنابر اعلام این شرکت نوآفرین، توسعه سریع فناوری ذخیره‌سازی انرژی پاک برای مبارزه با تغییرات اقلیمی اهمیت حیاتی دارد و ویلیام فیتزهاگ، مدیرعامل شرکت ادن‌انرژی امیدوار است برای تسهیل پذیرش این باتری، ۳۰ درصد مردم آمریکا که در خانه‌شان پارکینگ ندارند و بنابراین نمی‌توانند خودرو برقی‌شان را درطول شب شارژ کنند، از این باتری استفاده کنند. وی می‌گوید: «برقی کردن کامل ناوگان وسایل نقلیه یکی از مهم‌ترین گام‌های ما برای مبارزه با تغییرات اقلیمی است.»

به‌گفته این مدیر برای رواج گسترده وسایل نقلیه برقی، باتری‌هایی لازم است که مجموعه نیازهای گسترده مصرف‌کننده را برآورده کند. مدت لازم برای شارژ وسایل نقلیه برقی باید به‌اندازه مدتی باشد که درحال حاضر صرف بنزین زدن خودروهای درون‌سوز در پمپ‌بنزین می‌کنیم. برآوردها نشان می‌دهد برقی کردن ناوگان خودروها درجهان به‌تنهایی می‌تواند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۱۶ درصد کاهش دهد و بهره گرفتن از «الگوی جدید باتری‌ها» برای رسیدن به‌این هدف ضروری است.

شین لی، دانشیار علوم مواد هاروارد و مشاور علمی ادن‌انرژی نیز می‌گوید: «اگر می‌خواهیم به‌سوی آینده‌ای با انرژی‌ پاک حرکت کنیم، خودروهای برقی نباید تجملاتی باشند و عملا باید یک درصد از وسایل نقلیه موجود درجاده‌ها را تشکیل دهند و اگر باتری‌ خودروهای برقی فقط سه تا پنج سال دوام بیاورد، بازار خودرو دست‌دوم در ایالات‌متحده از بین خواهد رفت. این فناوری باید در دسترس همگان باشد و محدودیت بنیادی درمسیر تولید انبوه فناوری باتری خود نمی‌بینیم و این فناوری می‌تواند متحول‌کننده باشد.»

به‌گفته مدیران این شرکت، با کنترل دقیق محیط مکانیکی-الکتروشیمیایی باتری‌های حالت جامد، این رویکرد طراحی جدید به‌شدت پایداری الکترولیت جامد و سیستم باتری را بهبود می‌بخشد.

پیشرفت‌های فنی Adden Energy شامل طراحی و سنتز مواد، توسعه الکترولیت جامد داخلی و طراحی سلول‌های جدید می‌شود. این نوآوری‌های ترکیبی مواد، نمایش این فناوری را با آندهای فلزی لیتیومی با چگالی جریان بالا و همچنین کاتدهای ولتاژ بالا امکان‌پذیر کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =