ترمز اضطراری خودکار

ترمز اضطراری خودکار (AEB) استاندارد جدیدی است که در اکثر خودروهای جدید فروخته‌شده در ایالات‌متحده دیده می‌شود. این سیستم در طول سال‌ها، تصادف‌ها را که می‌تواند منجر به‌جراحات، آسیب‌های مالی و تلفات جانی شود با موفقیت مهار کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،ترمز اضطراری خودکار (AEB) استاندارد جدیدی است که در اکثر خودروهای جدید فروخته‌شده در ایالات‌متحده دیده می‌شود. این سیستم در طول سال‌ها، تصادف‌ها را که می‌تواند منجر به‌جراحات، آسیب‌های مالی و تلفات جانی شود با موفقیت مهار کرده است. با این حال تحقیقات جدید AAA در آخرین نسل AEB نشان می‌دهد با افزایش سرعت، کارایی این فناوری کاهش می‌یابد . Mike Hoshaw، معاون خدمات خودرو AAA East Central گفت : «ترمز اضطراری خودکار در بحث تصادفات از عقب، با جلوگیری از تصادف یا کاهش قابل توجه سرعت عملکرد خوبی دارد؛ اما استانداردهای آزمایشی درطول سال‌ها تغییر نکرده است.» از آن‌جا که اکثر جراحات و تلفات در سرعت‌های بالا رخ می‌دهند، AAA معتقد است که الزامات آزمایشی برای این فناوری باید به‌روز شود تا سرعت‌های سریع‌تر را مدیریت کند.
ترمز اضطراری خودکار از دوربین‌های رو به‌جلو و سنسورهای دیگر استفاده می‌کند تا در زمان تهدید به‌تصادف، ترمز را فعال کند. بر این اساس تصادفات از عقب با سرعت‌ کم کاهش داشته و وضعیت این فناوری درطول سال‌ها با سخت‌افزار و نرم‌افزار ارتقایافته بهبود یافته است. محققان AAA عملکرد تصادف AEB از عقب را هنگام مواجهه با یک وسیله‌نقلیه ساکن در سرعت‌های 30 و 40 مایل برساعت بررسی کرده‌اند و همچنین عملکرد آن هنگام برخورد با وسایل نقلیه متحرک در یک تقاطع نیز بررسی شده است. این سناریوهای برخورد شامل T-bone و گردش بدون محافظت به‌چپ (چرخش خودرو آزمایشی به‌چپ درمقابل خودرو روبه‌رویی) بود. گفتنی است دو مدل از متداول‌ترین تصادفات مرگبار در تقاطع‌ها شامل T-bones و انحراف به‌چپ از سال 2016 تا 2020، 39.2 درصد از کل تلفات را به‌خود اختصاص داده است.
بر این اساس در سرعت 30 مایل بر ساعت، این فناوری در 17 مورد از 20 بار آزمایشی یا 85 درصد از برخورد از عقب جلوگیری کرده و برای اجرای آزمایشی که منجر به‌تصادف شود، سرعت ضربه 86 درصد کاهش یافته است. اما درسرعت 40 مایل بر ساعت AEB تنها در 6 مورد از 20 بار آزمایشی یا 30 درصد از تصادف از عقب جلوگیری کرده است. بار دیگر برای اجرای آزمایشی که منجر به‌تصادف شود، سرعت ضربه 62 درصد کاهش یافته و هم در تست T-bone و هم در انحراف به‌چپ در مقابل خودرو روبه‌رویی، تصادفات در صددرصد مواقع رخ داده و AEB نتوانسته به‌راننده هشدار دهد سرعت خودرو را کاهش دهد و از تصادف جلوگیری کند.
از اول سپتامبر 2022، 20 خودروساز که بیش از 99 درصد از بازار ایالات‌متحده را نمایندگی می‌کنند متعهد شده‌اند که تجهیزات استاندارد AEB را در تمام محصولات جدید خود به‌کار گیرند. AAA قویا از خودروسازان و آژانس‌های نظارتی می‌خواهد روی طراحی سیستم و پروتکل‌های آزمایشی تمرکز کنند تا درصورت بروز تصادفات منجر به‌جرح و فوت بتوان به‌شکل حداکثری تبعات آن را مدیریت کرد. درنهایت خودروسازان باید سیستم‌های AEB را برای کمک به‌رانندگان درسناریوهای تصادف مبتنی بر تقاطع (از کنار) بهبود دهند و سیستم‌های AEB را به‌عنوان تجهیزات استاندارد در تمام مدل‌های خود بگنجانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =