بازار خودروهای وارداتی

روز گذشته بازار خودروهای داخلی هم‌زمان با ریزش نرخ ارز همچنان روند نزولی داشت و علاوه‌بر مدل‌های داخلی، چینی‌ها و کره‌ای‌های بازار نیز سقوط آزاد قیمت را تجربه کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته بازار خودروهای داخلی هم‌زمان با ریزش نرخ ارز همچنان روند نزولی داشت و علاوه‌بر مدل‌های داخلی، چینی‌ها و کره‌ای‌های بازار نیز سقوط آزاد قیمت را تجربه کردند. خودروهای چینی با وجود آن‌که هفته گذشته شاهد افزایش بهای زیادی بودند، توانستند از ابتدای هفته با کاهش قیمت در برخی مدل‌ها تا حدودی از سنگینی بار بازار بکاهند. این اتفاق درحالی افتاد که از کاهش نرخ ارز، به‌عنوان دلیل اصلی‌ روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو یاد می‌شود. در این میان در بازه زمانی یادشده نه‌تنها خودروهای داخلی و چینی بلکه اغلب خودروهای کره‌ای نیز مجبور به‌عقب‌نشینی شدند و کاهش قیمت را در دستور کار خود قرار دادند. با این همه شاهد آن بودیم که خودروهای داخلی با کاهش قیمت جزئی پا به‌بازار گذاشتند و این کاهش نرخ درحالی اتفاق افتاد که پژو پارس دوگانه با 4 میلیون‌تومان افت بها، بیشترین ریزش قیمت را در میان خودروهای داخلی به‌خود اختصاص داد و با ‌قیمت 420 میلیون‌تومان معامله شد. همچنین در میان خودروهای چینی نیز 5 مدل خودرو، کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین درمیان خودروهای خارجی پریمیوم نیز 6 مدل خودرو روند نزولی قیمت را تجربه کردند و هیوندای i20 با 10 میلیون‌تومان کاهش به‌یک میلیارد و 75 میلیون‌تومان، کیا اپتیما هیبرید با 10 میلیون‌تومان کاهش به 2 میلیارد و 620 میلیون‌تومان، هیوندای اکسنت با 5 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 65 میلیون‌تومان، هیوندای الانترا با 5 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 825 میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با 5 میلیون‌تومان کاهش به 3 میلیارد و 45 میلیون‌تومان و کیا سراتو 2000 مونتاژ با 5 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 235 میلیون‌تومان رسید. خودروهای خارجی پریمیوم همانند دو روز گذشته با ثبات قیمت در بازار همراه بودند و روز گذشته خودروهای داخلی کاهش قیمت یک تا 4 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. خودروهای چینی نیز در بازار آزاد با افت بهای یک تا 5 میلیون‌تومانی در برخی مدل‌ها در بازار قیمت‌گذاری شدند. خودروهای خارجی پریمیوم نیز کاهش قیمت 5 و 10 میلیون‌تومانی را در بازار تجربه کردند. اتفاقی که سبب شد روند بها در بازار خودرو در روز گذشته کاهشی باشد و هیچ خودرویی در بازار افزایش قیمت را تجربه نکند. همچنین در بازار روز گذشته به‌دلیل نوسان زیاد بازار ارز، بسیاری از فروشندگان خودرو از اعلام قیمت سر باز می‌زدند تا به‌این ترتیب بازار رکود شدیدی را تجربه کند.
درنهایت همان‌طور که اشاره شد، روز گذشته با توجه به‌ریزش نرخ ارز و نوسان آن همچنان شاهد کاهش قیمت برخی خودروها بودیم. این درحالی است که نرخ ارز در بازار روز گذشته با 32 هزار و 300 تومان کارش را آغاز کرد و پس از این‌که در یک روند نزولی ارزش آن به 32 هزار و 140 تومان رسید، در ادامه روز با روندی صعودی 32 هزار و 620 تومان معامله شد و درنهایت با قیمت 32 هزار و 670 تومان به‌کار خود پایان داد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    4 0
    هفته قبل حداقل ۴۰میلیون به یه فرغون اضافه شدولی الان همان فرغون ۴میلیون کاهش پیداکرده پس کاهش قیمتی وجودنداردخواهشاچرت وپرت نگید.درضمن یکی نیست به اینها بگه که مردم دیگه توان خریدنداشته وباوجوداین رکود بزرگ این همه گران کردن برای چیست . چرا سیر نمیشوید چرا به هموطن خودخیانت میکنیدوتاکجاخیانت؟چرایک آدم حسابی تواین مملکت نیست که به اینها بگه بسه؟؟!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =