ابتدا باید گفت در طراحی هر خودرو قبل از ساخت آن، ایمنی مورد برسی قرار می‌گیرد و همان‌طور که می‌دانید خودروهای هیبرید یا الکتریکی برای تولید قدرت در موتور الکتریکی نیاز به‌یک برق با فشار بالا دارند که تامین آن به‌لطف باتری با ولتاژ بالا و سیستم‌های جدید الکتریکی امکان‌پذیر شده است.

خودرو تویوتا پریوس دارم و در زمان باز کردن درِ صندوق‌عقب یک اخطار روی درِ صندوق نوشته شده که این خودرو دارای برق ولتاژ بالا و قوی است. چه سیستمی در این خودرو به‌کار گرفته‌شده که باتوجه به این برق ولتاژ قوی، ایمنی سرنشین به‌خطر نیفتد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت در طراحی هر خودرو قبل از ساخت آن، ایمنی مورد برسی قرار می‌گیرد و همان‌طور که می‌دانید خودروهای هیبرید یا الکتریکی برای تولید قدرت در موتور الکتریکی نیاز به‌یک برق با فشار بالا دارند که تامین آن به‌لطف باتری با ولتاژ بالا و سیستم‌های جدید الکتریکی امکان‌پذیر شده است. از سوی دیگر مدارهای برق فشار قوی و ضعیف در این خودروها با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و از هر نظر عایق‌بندی شده‌اند. مدارهای برق ولتاژبالای این خودروها را معمولا با رنگ نارنجی مشخص می‌کنند که نشانگر ایزوله و ایمن بودن آن‌ها در هر شرایطی است. جالب است بدانید ایمنی برقی این خودروها به‌حدی بالاست که اگر خودرو در دریا نیز بیفتد هیچ خطری سرنشینان را تهدید نمی‌کند. از سوی دیگر استانداردهای تعریف‌شده برای تست ایمنی این خودروها بسیار سختگیرانه‌تر انجام می‌شود.
همچنین در خودروهای هیبرید یک سیستم فوق هوشمند ایمنی تعبیه شده که اجازه ورود برق ولتاژ قوی را به‌کابین نمی‌دهد. از طرفی در زمان نگهداری، باید مالکان این دسته از خودروها تمام توجه خود را بر نگهداری صحیح خودرو متمرکز کنند.
زیرا خودروهای هیبرید دارای سیستم‌های الکترونیکی بسیار حساسی هستند که اگر به‌نوع نگهداری صحیح آن‌ها که در کتابچه راهنمای خودرو ذکر شده توجه نشود، می‌تواند خرابی‌های بسیاری را به‌وجود آورد. بنابراین مالکان خودروهای هیبرید باید مطابق آن‌چه کمپانی سازنده توصیه کرده است، عمل کنند تا کمترین خرابی برای این دسته از خودروهای کم‌استهلاک به‌وجود آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

آخرین اخبار