Wuxi Lead، باتری‌ساز مطرح چینی که فناوری‌های جدیدی درحوزه تولید باتری در دست دارد، برای تولید باتری با کارایی بالا نخستین کارخانه تولید اروپایی خود را در Naila واقع در فرانکونیای آلمان جنوبی، با همکاری فولکس‌واگن افتتاح کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،Wuxi Lead، باتری‌ساز مطرح چینی که فناوری‌های جدیدی درحوزه تولید باتری در دست دارد، برای تولید باتری با کارایی بالا نخستین کارخانه تولید اروپایی خود را در Naila واقع در فرانکونیای آلمان جنوبی، با همکاری فولکس‌واگن افتتاح کرده است.
Wuxi که «مرکز شایستگی» نام دارد، همکاری با چندین شرکت آلمانی از جمله زیمنس، ABB و Festo را هم اعلام کرده است. این اعلامیه پس از آن منتشر شد که این شرکت چینی با فولکس‌واگن برای تامین تجهیزات تولید باتری برای یک کارخانه 20 گیگاوات-ساعتی در سالزگیتر قرارداد امضا کرد.
تجهیزات مورد بحث شامل کلندرینگ، پخت رول، خط مونتاژ سلولی، پر کردن الکترولیت، پخت سلولی و درنهایت تولید باتری‌های لیتیومی با کارایی بسیار بالا خواهد بود.Wuxi Lead گفته است که قصد دارد تا سال 2030 به‌تامین‌کننده اصلی یک کارخانه فولکس‌واگن با ظرفیت 240 گیگاوات-ساعت تبدیل شود و درحال حاضر 65 درصد از کل تجهیزات در سالزگیتر را ایجاد کرده است.
یکی از نکات بسیار مهم درخصوص منطقه نایلا قرار گرفتن در مرکز اروپاست. همچنین در این منطقه بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های فنی پیشرفته، از جمله Hof، Jena و Ilmenau وجود دارد. این مساله می‌تواند توسعه صنعت باتری در این منطقه را افزایش دهد. رئیس Vertical Battery زیمنس آلمان گفت: «از این‌جا دسترسی به مراکز صنعتی آلمان و کارخانه‌های باتری در سراسر اروپا بسیار آسان است.» وی بر نقش Wuxi به‌عنوان «پیشرو بازار و فناوری برای صنعت» تاکید کرد.
چو چن، مدیرعامل Lead Intelligent Equipment ، زیرمجموعه آلمانی Wuxi Lead نیز اظهار کرد: «سرب نقش مهمی در بازار جهانی ایفا می‌کند و بدون شک به‌گسترش سهم بازار خود تحت‌حمایت برقی‌سازی جهانی ادامه خواهیم داد. در استراتژی «ساخت اروپا»، آلمان به‌عنوان یک مکان پیشرو در صنعت‌خودرو و فناوری پیشرفته نقش کلیدی ایفا می‌کند و این یکی از بیش از 10 زیرمجموعه‌ای است که Wuxi در سراسر جهان افتتاح کرده است.» Wuxi اکنون دارای 870 هزار مترمربع فضای تولید و تحقیق و توسعه درسطح جهان است و بیش از 17 هزار نفر نیروی کار دارد. به‌نظر می‌رسد چینی‌ها برای به‌دست آوردن سهم بالا از بازار باتری اروپا رقابت سنگینی را آغاز کرده‌اند و طی ماه‌های اخیر شاهد انتشار اخبار متفاوتی از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در بخش زیرساخت شارژ و همچنین تولید باتری خودرو در کشورهای اروپایی بوده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =