کد خبر: 242825
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

معرفی موتورسیکلت بنلی مدل s180 سال 1401

بنلی از یکی شرکت‌های خوب و شناخته شده در زمینه فروش موتور سیکلت است. این کمپانی معروف ایتالیایی تاکنون محصولات خوبی را روانه بازار کرده است. بنلی که احترام خاصی به سلیقه مشتریان و طرفداران خود قائل است، موتورهای مختلفی را برای سلیقه‌های مختلف عرضه کرده است. موتور بنلی مدل s180 یکی از این محصولات در راستای پاسخ به سلیقه و نیاز مشتریان است. بنلی s180 محصولی جدید بنلی است که به تازگی وارد بازار شده است. این موتور قابلیت‌های خوبی دارد و نظر مساعد بسیاری از علاقه‌مندان به موتور را جلب کرده است. ما در اینجا به برخی از ویژگی‌های خوب این موتور پرداخته‌ایم تا اگر قصد خرید یک موتور جدید و یا تعویض موتور قدیمی خود را دارید، یک گزینه خوب برای خرید داشته باشید.

نقاط قوت

برای بررسی عملکرد بنلی s180 ابتدا به ویژگی‌های کلی و نقاط قوت این موتور می‌پردازیم:

کلاس موتور بنلی مدل s180

اولین موضوعی که درخصوص بنلی s180 باید بدانید کلاس موتور است. موتور بنلی مدل اس 180، یک موتور زیبا با کلاس شهری است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت موتور بنلی s180 برای سرگرمی و یا کارهای روزمره در سطح خیابان‌های شهری مناسب است. از این رو اگر به دنبال موتوری با کارکرد کوهستانی یا اصطلاحا برون‌شهری هستید، ممکن است بنلی s180 چندان برای شما مناسب نباشد.

طراحی موتور و اجزای وابسته به آن

سیستم موتور بنلی s180 دارای 3 شمع است که راندمان فوق‌العاده‌ای به آن داده است. قلب موتور سیکلت بنلی s180 که بسیاری آن را به مانند یک جانور جنگنده می‌دانند، به یک موتور 175.3 سی سی تک سیلندری و 4 سوپاپ خنک کننده مایع مجهز است. این موتور با قابلیت‌های خاص خود، قادر به تولید قدرت 18 اسب بخار در 9500 دور در دقیقه و گشتاور 14 نانومتر در 7000 دور در دقیقه است. این موتور همچنین به یک گیربکس ۶ سرعته متصل شده و از یک کلاچ چند صفحه‌ای بهره می‌برد.

سرعت موتور بنلی s180

حداکثر سرعت بنلی s180، 120 کیلومتر در ساعت و برد سواری آن 400 کیلومتر است. به ادعای سازنده موتور، این سرعت با توجه به ویژگی‌های بنلی s180، جز قابلیت‌های تحسین‌برانگیز این موتور است. سوخت موتور بنلی s180 بنزین است و مخزن سوخت آن حدود 10 لیتر ظرفیت دارد.

سیستم کنترل EFI

بنلی s180 به سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI) نیز مجهز است. EFI با پمپاژ الکترونیکی سوخت به داخل محفظه احتراق کاربراتور، هوا و سوخت را جایگزین می‌کند. جریان این عملکرد در موتور باعث می‌شود استارت‌ها در شرایط خاص بدون هر گونه دردسر انجام شود.

سیستم ترمز

سیستم ترمز موتور بنلی s180 با ترمزهای دیسکی کالیپر دو پیستونی قدرتمند 260 میلی‌متری و 220 میلی‌متری ارائه شده است. اگرچه چرخ‌های جلو و عقب دارای ترمزهای دیسکی قدرتمندی هستند، اما این موتور پرقدرت فاقد سیستم ترمز ضد قفل که تقریباً در هر موتوری دیده می‌شود، است. با این حال به لطف ترمز دیسکی کالیپر دو پیستونه 260 میلی‌متری می‌توانید ترمزهای قدرتمند و پیشرونده را تجربه کنید.

چرخ‌ها و لاستیک‌های موتور s180

چرخ‌های موتور بنلی s180 از نوع آلیاژ آلومینیومی شش پره است که با لاستیک چسبنده در جلو و عقب بر قدرت موتور افزوده است.

ظاهری جدید و جذاب

بنلی s180 یکی از زیباترین محصولات بنلی است. اگر به ظاهر این موتور از قسمت جلو دقت کنید متوجه می‌شوید که در شکل یک جانور جنگنده و وحشی طراحی شده است. به عبارتی طراحی آن تهاجمی و اسپرت به نظر می‌رسد و چهار گزینه رنگی برای انتخاب دارد. در کنار این طراحی، چراغ‌های جلوی LED نیز زیبایی موتور را دو چندان کرده است و حداکثر روشنایی آن را در هر شرایطی فراهم کرده است.

کیلومترشمار دیجیتالی

کیلومترشمار دیجیتالی از دیگر ویژگی‌های خوب موتور بنلی s180 است که با نوع نوع ال سی دی خود به زیبایی ظاهری موتور افزوده است.

وزن

از آنجایی که قاب و چرخ‌های بنلی s180 از مواد سبک وزن ساخته شده است، وزن آن تنها 147 کیلوگرم است. بنلی اس 180 می‌تواند محموله‌ای در حدود 185 کیلوگرم را تحمل کند.

نقاط ضعف

بنلی s180 در کنار تمام نقاط قوت خودف ضعف‌هایی نیز دارد. این نقطه ضعف‌ها عبارت است از:

عدم برخورداری از ترمز ABS

ABS از همان سیستم ضد قفل است که پیش از نیز اشاره کردیم که بنلی s180 فاقد آن است. ترمز ABS مانع از قفل شدن چرخ‌ها در زمان ترمز گرفتن شدید می‌شود. برخی از موتورها بنا به دلایلی از این سیستم استفاده نمی‌کنند. علیرغم آنکه کمیسیون اروپا تمام موتورهای 125 سی سی به بالا را موظف به استفاده از سیستم ABS کرده است؛ اما بنلیs180 از این قابلیت استفاده نکرده است.

بسیاری معتقدند این سیستم عامل خوبی در جلوگیری از تصادفات و یا خلافی‌ها است؛ اما این موضوع در مورد همه موتورها از جمله بنلی s180 صادق نیست؛ زیرا همان‌طور که گفتیم s180 از ترمز دیسکی استفاده کرده است که به ایجاد ترمزهای سریع و قدرتمند کمک می‌کند. از طرفی واقعیت این است که خلافی موتور بیشتر به مهارت کم موتورسوار و عدم رعایت قوانین مربوط است. بنابراین قبل از تعویض موتور قدیمی و خرید موتور جدید، ابتدا مهارت موتورسواری خود را تقویت کنید، سپس با پرداخت خلافی موتور آنلاین به سراغ موتور جدید بروید.

باریک بودن لاستیک عقب

لاستیک عقب بنلی s180 در مقایسه با رقبای خود نسبتا باریک‌تر است. بسیاری معتقدند باریک بودن لاستیک منجربه پایداری پایین لاستیک می‌شود.

عدم مطابقت با BS6

بنلی s180 مطابق با BS6 نیست. با این حال، با استانداردهای آلایندگی EURO4 مطابقت دارد.

سخن نهایی

بنلی اس 180 یک موتورسیکلت درجه یک است که به دلیل وزن کم، قدرت بالا و طراحی جذاب خود طرفداران زیادی دارد. بنلی با بهره‌گیری از 100 سال تجربه تولید خود، این جانور را با موفقیت به بازار عرضه کرده است. s180 ممکن است از لحاظ برخی از ویژگی‌ها شبیه به نسل‌های پیش از خود باشد؛ اما قطعا ویژگی‌های منحصربه فرد خود را دارد. بنلی s180 گرچه فاقد استاندارد آلایندگی BS6 و سیستم ترمز ABS است، اما در عوض عملکردهای جایگزینی دارد که به رفع این عیب‌ها کمک کرده است. کلام آخر آنکه بنلی s180 تمام ویژگی‌های یک موتور خوب را دارد و می‌تواند بهترین گزینه برای کسانی باشد که به دنبال یک موتور ایدئال هستند. نه تنها بنلیs180 بلکه تمام مدل‌های بنلی، قابلیت‌های خوب یک موتور همه فن حریف را دارد. در کنار این قابلیت‌ها، امکان خرید قسطی موتور بنلی نیز باعث شده است تا بنلی s180 موتوری کامل و عالی به نظر برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =