خودروهای برقی

خودروهای الکتریکی آینده به‌لطف طراحی ترمز جدید Continental برد بیشتری خواهند داشت. محصول جدید کانتیننتال کالیپر سبز نامیده می‌شود. این کالیپر ترمز جدید توسعه‌یافته برای ترمزهای دیسکی به‌طور قابل توجهی سبک‌تر از طرح‌های قبلی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای الکتریکی آینده به‌لطف طراحی ترمز جدید Continental برد بیشتری خواهند داشت. محصول جدید کانتیننتال کالیپر سبز نامیده می‌شود. این کالیپر ترمز جدید توسعه‌یافته برای ترمزهای دیسکی به‌طور قابل توجهی سبک‌تر از طرح‌های قبلی است.
در محصول جدید شاهد جرم کمتر - در موارد جداگانه تا 5 کیلوگرم در هر ترمز - و کاهش اصطکاک بین لنت‌ترمز و دیسک هستیم که به‌افزایش برد خودرو الکتریکی کمک می‌کند. این پیشرفت بزرگ با توسعه بیشتر برای برآوردن الزامات ترمز در یک وسیله‌نقلیه الکتریکی امکان‌پذیر شد.
برخلاف ترمز خودروهای معمولی، ترمز خودروهای برقی با دفعات کمتری فعال می‌شوند. این به‌دلیل آن است که در بیش از 80 درصد تمام موقعیت‌های کاهش سرعت، به‌دلیل بازیابی انرژی به‌ترمز نیازی نیست. با این حال این بدان معنا نیست که کالیپر سبز باید بتواند کمتر از یک کالیپر ترمز معمولی کار کند. برعکس به‌دلیل وزن باتری در یک خودرو الکتریکی، عملکرد کاهش سرعت توسط ترمزها اغلب باید حتی بیشتر و دقیق‌تر باشد.
از طرف دیگر بار حرارتی آن‌ها کمتر است؛ زیرا ترمز بسیار کمتر استفاده می‌شود و دقیقا برای این مساله در طراحی جدید، کالیپر ترمز بهینه شده است.
افزایش بهره‌وری یک هدف اولیه در بهینه‌سازی وسایل نقلیه الکتریکی است و دومینیک هیس، رئیس مرکز محصولات ترمزهای اصطکاکی و سیستم‌های ترمز هیدرولیک در کانتیننتال گفت: «هرچه اتلاف انرژی الکتریکی کمتر باشد، برد خودرو بیشتر می‌شود و ترمزها می‌توانند در این امر نقش داشته باشند که تا به‌امروز از آن استفاده نشده است. با Green Caliper جدید پتانسیل بیشتری برای برد یک خودرو الکتریکی فراهم می‌شود.»
وی افزود: «طرح کالیپر سبز نتیجه تجزیه و تحلیل سیستم ترمزهای خودرو است و ترمز جدید دقیقا الزامات یک وسیله‌نقلیه الکتریکی را برآورده می‌کند.»
توسعه‌دهندگان در Continental تغییرات طراحی را از مشخصات نیازمندی‌های درحال تغییر استخراج کرده‌اند. Green Caliper یک کالیپر چدنی بسیار جمع‌وجور و دارای لنت‌های ترمز کوچک‌تر و ضخیم‌تر است. درعین حال کالیپر ترمز کوچک‌تر با ارتفاع پل پایین‌تر، امکان نصب دیسک ترمز چدنی بزرگ‌تر را فراهم می‌کند. به‌دلیل کاهش بار حرارتی، دیسک را می‌توان به‌طور قابل توجهی نازک‌تر کرد که سبب کاهش وزن بیشتر می‌شود. همچنین به‌منظور بهره‌وری رانندگی، کالیپر سبز دارای قابلیت جمع شدن فعال لنت‌های ترمز پس از هر بار ترمزگیری است. این امر گشتاور ترمز باقیمانده بین لنت‌ها و دیسک را به‌کمتر از 0.2 نیوتون‌متر کاهش می‌دهد. یعنی عملا بدون تلفات.
در ترکیب با سیستم ترمز به سیم MK C2 و یک پدال الکترونیکی، مسیر طولانی‌تر لنت‌ها (به‌نفع کاهش گشتاور باقیمانده) را می‌توان بدون هیچ اثر قابل توجهی روی پدال ترمز نشان داد. لزوم سازش بین پدال و گشتاور باقیمانده که در غیر این صورت برای هر ترمزگیری ضروری است، در این‌جا اعمال نمی‌شود. کالیپر ترمز Green Caliper تا حدی توسعه یافته است که می‌تواند در خودروها با زمان معمول برای توسعه برنامه دو تا سه سال ادغام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =