کامیون

روز گذشته شرکت صنعتی ارس‌خودرودیزل (آمیکو) طی مراسمی از محصول جدید خود رونمایی کرد. این محصول که با نام «۱۹۲۹» به بازار عرضه می‌شود، در سگمنت کمپرسی‌ها قرار دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته شرکت صنعتی ارس‌خودرودیزل (آمیکو) طی مراسمی از محصول جدید خود رونمایی کرد. این محصول که با نام «۱۹۲۹» به بازار عرضه می‌شود، در سگمنت کمپرسی‌ها قرار دارد. پیش از این مدیر فروش این شرکت اعلام کرده بود کامیون ۱9۲۹ محصول این شرکت در نسخه باری به‌زودی وارد چرخه حمل‌ونقل کشور خواهد شد که در کمتر از دو هفته به وعده خود عمل کرد. این محصول باتوجه به ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند یکی از مطرح‌ترین محصولات باری برای مشتریان باشد. مهم‌ترین ویژگی این کامیون قدرت 400اسب‌بخاری است که در این سگمنت بی‌نظیر بوده و هنوز رقیب آن وارد بازار نشده است.
رونمایی از کامیون «1929» آمیکو
بعد از آن که خودروسازی آمیکو در دو هفته گذشته از محصول جدید «2631» خود رونمایی کرد و وعده عرضه محصول 1929 را داد، روز گذشته نسل جدید کامیون باری 1929 خود را به نمایش گذاشت. این کامیون جدید آمیکو با توان 400اسب‌بخار به بازار خودروهای کار و تجاری معرفی شد که در مقایسه با سایر رقبا برای این کامیون در بازار خودروهای تجاری کشور یک برتری محسوب می‌شود. براساس اعلام شرکت آمیکو، طرح فروش نقدی ویژه نسل جدید کامیون باری 1929 با قیمت 2میلیارد و 600میلیون تومان و تحویل 60روزه آغاز شده است.
رونمایی «2631» و «1929» در کمتر از دو هفته
با فاصله بسیار کمی از محصول 1929، آمیکو به‌تازگی از کامیون ۲۶۳۱ خود رونمایی کرده بود. براساس اعلام این شرکت کامیون 2631 با کاربری کمپرسی-معدنی با قابلیت‌های کار در معدن و نسخه کمپرسی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. این کمپرسی طبق گفته آمیکو با قیمت ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان عرضه می‌شود. محصول ۲۶۳۱ آمیکو همچنین با کاربری دیگری به عنوان میکسر با قیمت ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به فروش می‌رسد و قرار است کاربری آتش‌نشانی نیز برای این خودرو تولید و عرضه شود.

400اسب‌بخار قدرت بی‌بدیل در رده کامیون‌های ۱۹ تُن
کامیون ۱۹۲۹ آمیکو که در رده خودروهای ۱۹تن به بازار عرضه می‌شود، از موتورWEICHAI شش‌سیلندر خطی مجهز به توربوشارژ و اینترکولر است که قدرتی معادل ۴۰۰اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۲۰ نیوتون‌متر برای این کامیون به همراه دارد. باتوجه به قدرت موتور این خودرو به نظر می‌رسد در سگمنت خود قوی‌ترین محصول حال حاضر بازار باشد. موتور این کامیون در هماهنگی کامل با یک گیربکس ۱۴سرعته کار می‌کند. این کامیون مجهز به امکاناتی مانند کولر و بخاری درجا، تهویه مطبوع، 4آینه و شیشه برقی و همچنین آینه گرم‌کن است. فاکتورهایی مانند شتاب بالا، توانایی عبور از مسیرهای دشوار، جابه‌جایی بارهایی با تناژ بالا و همین‌طور استهلاک کم قطعات موجب شده‌اند این محصول از محبوب‌ترین محصولات برای کار در شرایط سخت نظیر معادن باشد. با توجه به ارتقای 130اسب‌بخاری و 140نیوتون‌متری در نسل جدید کامیون 1929، انتظار می‌رود توان حمل بار و قدرت مانور این کامیون نیز افزایش یابد. ازسویی‌دیگر، استاندارد آلایندگی این کامیون نیز از یورو3 به یورو6 ارتقا یافته است که نقش مهمی در کاهش آلودگی محیطی کامیون 1929 جدید ایفا خواهد کرد.

مروری بر محصولات آمیکو؛ از تراکتور تا محصولات بازار
آمیکو در این مراسم که با حضور مدیران شرکت، نمایندگی‌ها و جمعی از خبرنگاران برگزار شد، علاوه‌بر رونمایی از محصول 1929، محصولات سنگین و نیمه‌سنگینی را که در سال‌های فعالیت خود طراحی و تولید کرده است به معرض نمایش گذاشت که شامل تراکتور، کامیونت‌ها، کشنده‌ و کمپرسی این برند بودند. کامیون 19تن آمیکو نخستین‌بار در سال 1385 وارد ایران شد و یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود. این کامیون 290 اسب‌بخاری که ظرفیت حمل بار در حدود 19 تن را داشته، در معادن کاربرد گسترده‌ای دارد، چراکه قادر است به‌راحتی بارهای سنگین را جابه‌جا کند.

توسعه سبد محصولات آمیکو در بازار باری‌ها

به‌نظر می‌رسد خودروسازی آمیکو برنامه‌های بسیاری برای توسعه سبد محصولات خود در نظر داشته است. این خودروسازی در سال‌های اخیر با عرضه پیکاپ آسنا دنده‌ای و اتوماتیک توانست به بازار این خودروها هم وارد شود. پیکاپ آسنا ازجمله محصولاتی بود که عرضه آن توانست توجه طرفداران این سگمنت را به خود جلب کند و البته سهم مهمی از بازار آفرود و خودروهای باری شهری و حتی خودروهای شخصی را به خود اختصاص داده است. پیکاپ آسنا از سال ۹۷ وارد بازار کشور شده و یکی از مطرح‌ترین محصولاتی است که در سگمنت پیکاپ کشور وجود دارد. براساس اعلام شرکت آمیکو، نسخه جدید و بهبودیافته این محصول از سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که آمیکو در سال‌های فعالیت خود در بخش باری کشور نقش مهمی را ایفا کرده است و با عرضه مدل‌های نیمه سنگین، بخشی از نیاز ناوگان توزیع شهری را هم به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =