کد خبر: 243000
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
ترمزهای کاسه‌ای

جدیدترین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ارزش نقدی بازار جهانی سیستم ترمز تا سال 2029 به 29 میلیارددلار برسد که در مقایسه با رقم 19.33 میلیارد دلاری در سال 2020، با نرخ رشد ترکیبی سالانه 4.5 درصدی از سال 2022 تا 2029 همراه خواهد بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،جدیدترین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ارزش نقدی بازار جهانی سیستم ترمز تا سال 2029 به 29 میلیارددلار برسد که در مقایسه با رقم 19.33 میلیارد دلاری در سال 2020، با نرخ رشد ترکیبی سالانه 4.5 درصدی از سال 2022 تا 2029 همراه خواهد بود. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد در توسعه بازار جهانی سیستم ترمز در سال‌های آتی عوامل بسیاری دخیل هستند؛ از جمله توسعه صنعت‌خودرو در بخش سواری و تجاری و افزایش پروژه‌های زیرساختی. همچنین با توسعه فناوری‌ خودروهای پاک و الکتریکی، نیاز به‌مدل‌های جدید و به‌روز سیستم‌های ترمز افزایش می‌یابد که توسعه هرچه‌بیشتر این صنعت را به‌همراه خواهد داشت.
رشد صنعت‌خودرو محرک اصلی برای بازار سیستم‌های ترمز است. تا زمانی که بازار خودروهای تجاری و کامیون‌های صنعتی در حال رشد است، بازار سیستم ترمز شانس خوبی برای حفظ و احیای خود دارد. تخمین زده می‌شود رشد صنعت لجستیک سبب افزایش فروش خودروهای تجاری‌ ‌شود. این افزایش در تولید و فروش خودروهای تجاری مستقیما منجر به‌افزایش ارزش بازار سیستم ترمز شده است. دور از ذهن نیست که با افزایش تقاضا برای خودروهای تجاری و فناوری‌های جدید در این صنعت، نیاز به‌سیستم‌های ترمز جدید و توسعه‌یافته بیش از پیش احساس شود. افزایش تعداد پروژه‌های زیرساختی و افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت معدن نیز به‌رشد بازار سیستم ترمز کمک می‌کند.
با توسعه خودروهای الکتریکی و پاک، خودروسازان و سازندگان ترمز درحال توسعه نسل‌های جدید ترمزهای بسیار بی‌صدا هستند. سازندگان ترمز درحال راه‌اندازی سیستم‌های ترمز ساخته‌شده از مواد جدید مانند لنت‌ترمز سرامیکی هستند و همچنین آیرودینامیک کالیپرهای ترمز را بهبود می‌بخشند و صدای باد را کاهش می‌دهند. از سوی دیگر تولیدکنندگان سیستم‌های ترمز در سال‌های اخیر به‌دنبال کاهش آلایندگی ناشی از ترمز، به‌دنبال راه‌حلی برای تولید سیستم پاک و مطابق با خودروهای سبز هستند. درمجموع تولیدکنندگان سیستم‌های ترمز در مسیر توسعه این صنعت مجبور به‌افزایش تولید در سال‌های آتی خواهند بود تا بتوانند سهم مناسبی از بازار را در اختیار بگیرند و جایگاه خود را ارتقا دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =