لنت‌ترمز امکو

اتحادلنت پیشرو (EMCO ) از برندهای معروف در بازار قطعات و لوازم‌یدکی به‌خصوص لنت‌ترمز به‌شمار می‌رود که رفته‌رفته توانسته از سهم بازار مطلوبی برخوردار شود و به‌تازگی قیمت محصولاتش را افزایش داده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،اتحادلنت پیشرو (EMCO ) از برندهای معروف در بازار قطعات و لوازم‌یدکی به‌خصوص لنت‌ترمز به‌شمار می‌رود که رفته‌رفته توانسته از سهم بازار مطلوبی برخوردار شود و به‌تازگی قیمت محصولاتش را افزایش داده است. پیش‌بینی می‌شود همگام با افزایش نرخ ارز و سیر صعودی قیمت مواداولیه، دیگر تولیدکنندگان نیز در این حوزه بهای محصولاتشان را افزایش دهند. این درحالی است که روز گذشته مجددا سایت فروش محصولات این شرکت بسته شد و خبرهایی به‌گوش می‌رسد مبنی بر این‌که این شرکت قصد دارد قیمت لنت‌های کفشکی خود را نیز تا 15درصد افزایش دهد.
تامین مواداولیه برای تولید به‌یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان لوازم‌یدکی خودرو بدل شده است. این درحالی است که ورق سیاه فولادی این روزها با نرخ 25 هزارتومان در انبارهای دیگر استان‌ها موجود است؛ اما تولیدکنندگان امکان خرید این محصولات را به‌دلیل نوسانات شدید قیمت در این گروه کالایی ندارند.
یکی از فعالان و کارشناس حوزه لنت‌ترمز با ابراز ناخرسندی از موانعی که بر سر راه تامین مواداولیه برای تولید در این صنعت به‌وجود آمده، به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «گرانی مواداولیه برای تولید لنت‌ترمز بخشی از فشارها و موانع هستند؛ اما موضوع اصلی، عدم‌عرضه محصولات مورد احتیاج از جمله فولاد، رزین، پشم آهن و لاستیک در بازار برای تولید این قطعه است.» وی همچنین با اشاره به‌نوسانات نرخ ارز طی روزهای گذشته افزود: «با افزایش نرخ ارز در این روزها و تامین مواداولیه احتمال افزایش قیمت این محصولات از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز وجود دارد.»
یکی از نمایندگان فروش محصولات امکو در بازار افزود: «بسته شدن سایت فروش محصولات لنت‌ترمز امکو با واکنش منفی متقاضیان در این بخش مواجه شده و تمایل برای خرید این محصولات تا حدی کمرنگ‌ شده است هر چند شرکت این روزها جوابگوی نیاز نماینده‌های خودنیست. این درحالی است که به‌عنوان مثال محصول پرایدی این شرکت درگذشته 175 هزارتومان قیمت داشت و حالا این محصول حدود 207 هزارتومان به‌فروش می‌رسد و لنت عقب پراید نیز 168 هزارتومان به‌فروش می‌رفت و حالا با نرخ 187 هزارتومان خریدوفروش می‌شود.»
این فعال صنعت قطعه و لوازم‌یدکی در ادامه افزود: «برخی از لنت‌های ترمز با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای مواجه شده‌اند و این موضوع درمورد گروه خودروهای پرتیراژ داخلی بیشتر از دیگر محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد. به‌طور مثال لنت‌ترمز جلو محصولات تیبا، ساینا، کوییک و ریو با قیمت 315 هزارتومان به‌فروش می‌رسید و حالا بهای آن به 364 هزارتومان رسیده و قیمت لنت عقب آن نیز از 323 هزارتومان به 360 هزارتومان رسیده است.»
براساس گزارش میدانی خبرنگار ما در بازار لوازم‌یدکی تهران، در گروه خودروهای پرتردد درسطح کشور قیمت لنت جلو پژو 405 پیش از گرانی‌ها 320 هزارتومان بود و حالا با بهای 357 هزارتومان به‌فروش می‌رسد و لنت عقب این خودرو نیز در گذشته 338 هزارتومان قیمت داشت و حالا 377 هزارتومان در بازار عرضه می‌شود. از سویی ارزش لنت جلو سمند درحالی درگذشته 382 هزار تومان بود که هم‌اکنون با قیمت 425 هزارتومان خریدوفروش می‌شود و لنت عقب این خودرو نیز درگذشته با قیمت 387 هزارتومان معامله می‌شد و حالا بهای آن به 432 هزارتومان رسیده است.
همچنین لنت جلو خودرو تندر 364 هزار تومان قیمت داشت و حالا 405 هزارتومان به‌فروش می‌رود. لنت عقب آن نیز درحالی با قیمت 316 هزارتومان خرید و فروش می‌شد که حالا بهای آن به 353 هزارتومان رسیده است. لنت جلو رانا نیز قبلا 362 هزارتومان قیمت داشت و حالا بهای آن به 403 هزار تومان رسیده و لنت جلو پژو206 تیپ‌های 2 و 3 با قیمت 345 هزارتومان به‌فروش می‌رسید و حالا بهای آن به 385 هزارتومان رسیده و قیمت لنت عقب 206 تیپ 5 از 306 هزارتومان به 342 هزارتومان رسیده است.»
حال باید دید با این اتفاق آیا سایر تولیدکنندگان لنت نیز دست به‌افزایش قیمت خواهند زد یا خیر؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =