خودرو

بازار خودرو در نخستین روز هفته با ریزش شدید قیمت‌ها همراه بود. جایی که به‌واسطه کاهش نرخ ارز و رسیدن بهای دلار به‌کانال ۴۰ هزارتومان، قیمت برخی خودروها با کاهش معنی‌داری همراه شد. این کاهش نرخ در بازار خودرو سبب شد قیمت خودرویی مانند تارا اتومات با ریزش ۷۰ میلیون‌تومانی همراه شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در نخستین روز هفته با ریزش شدید قیمت‌ها همراه بود. جایی که به‌واسطه کاهش نرخ ارز و رسیدن بهای دلار به‌کانال ۴۰ هزارتومان، قیمت برخی خودروها با کاهش معنی‌داری همراه شد. این کاهش نرخ در بازار خودرو سبب شد قیمت خودرویی مانند تارا اتومات با ریزش ۷۰ میلیون‌تومانی همراه شود. اتفاقی که علاوه‌بر کاهش قیمت محصولات داخلی، روی بهای برخی خودروهای چینی و خارجی پریمیوم نیز تاثیرگذار بود. در نخستین روز هفته، فروشندگان خودرو از ریزش شدید قیمت‌ها در بازار غافلگیر شدند. داستان عرضه خودرو در بورس کالا نیز این روزها نه‌فقط برای سهامداران خودرویی و صنایع وابسته، بلکه برای اهالی بازار سرمایه نیز به‌مساله مهمی تبدیل شده است. از سوی دیگر ادامه این روند نشان‌دهنده خط‌مشی دولت در توجه به‌نظام بازار برای یکی از حاشیه‌سازترین محصولات تولیدی کشور در سال‌های اخیر است.
بر این اساس خودروهای داخلی روز گذشته با افت بهای ۲۰ تا ۷۰ میلیون‌تومانی همراه بودند. جایی که قیمت تارا اتومات با ۷۰ میلیون‌تومان کاهش به ۷۳۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما با ۶۷ میلیون‌تومان کاهش به ۶۱۵ میلیون‌تومان، پارس TU5 موتورجدید با ۶۰ میلیون‌تومان کاهش به ۶۱۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف‌قرمز MC با ۶۰ میلیون‌تومان کاهش به ۶۹۰ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو اتومات با ۵۸ میلیون‌تومان کاهش به ۶۹۷ میلیون‌تومان، دنا پلاس با ۵۵ میلیون‌تومان کاهش به ۶۳۵ میلیون‌تومان و دنا پلاس توربو با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۶۷۰ میلیون‌تومان رسید. همچنین در گروه خودروهای چینی شاهد افت بهای ۶۰ تا ۲۵۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که تیگو ۸ پرو پریمیوم با ۲۵۰ میلیون‌تومان کاهش ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، لاماری ایما با ۲۰۰ میلیون‌تومان کاهش ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌تومان، جک S5 نیوفیس با ۱۵۲ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با ۱۵۰ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان و کی‌ام‌سی T8 با ۱۴۰ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان معامله شدند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز با افت بهای ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی همراه بودند. جایی که ارزش کیا اسپورتیج GT لاین با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۶۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان و هیوندای الانترا با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان رسید. اما در میان خودروهای خارجی لوکس، شاهد رشد قیمت ۱۰۰ میلیون‌تومانی ولوو XC90 بودیم و بر این اساس ارزش این خودرو به ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان رسید.
در نخستین روز هفته، کاهش نرخ ارز سبب ریزش شدید بهای اغلب خودروها در بازار آزاد شد. قیمت دلار در بازار روز شنبه با 40 هزار و 750 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند نزولی بهای آن به 38 هزار و 850 تومان رسید، در پایان روز با قیمت 39 هزار و 500 تومان به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =