خودرو های خارجی

بازار خودرو در نخستین روز کاری هفته درحالی با افزایش قیمت محصولات داخلی و چینی همراه بود که اغلب مدل‌های خارجی بازار، ثبات قیمت را تجربه کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در نخستین روز کاری هفته درحالی با افزایش قیمت محصولات داخلی و چینی همراه بود که اغلب مدل‌های خارجی بازار، ثبات قیمت را تجربه کردند. اتفاقی که سبب شد بازار خودروهای خارجی با آرامش خاصی در نیمه دوم بهمن‌ماه به‌کار خود ادامه دهد؛ هرچند که روند افزایش قیمت خودروهای داخلی تا حدود زیادی در بازار آزاد جلب‌توجه می‌کرد. جایی که شاهد رشد بهای یک تا 10 میلیون‌تومانی خودروهای داخلی و افزایش قیمت 5 تا 20 میلیون‌تومانی مدل‌های چینی در بازار آزاد بودیم. این درحالی است که برخی کارشناسان بازار خودرو معتقدند علاوه‌بر نرخ ارز که یکی از عوامل رشد و کاهش بهای خودرو است، کش‌وقوس‌های عرضه یا عدم‌عرضه این محصول در بورس کالا نیز که روزانه پیرامون آن بحث‌های مختلفی مطرح می‌شود، می‌تواند از دیگر عوامل نوسان قیمت خودرو در بازار آزاد باشد. از طرفی برخی کارشناسان معتقدند شروط ثبت‌نامی جدید نیز به‌دلیل این‌که با قدرت خرید بخش قابل توجهی از متقاضیان همخوانی ندارد، به‌خودی خود به‌سوءاستفاده برخی از واسطه‌ها و افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد دامن می‌زند. بر این اساس به‌اعتقاد برخی از کارشناسان واریز وجه ثبت‌نام پیش از قرعه‌کشی ترفند جدیدی است که خودروسازان آن را به‌کار گرفته‌اند تا به‌گمان خود، بخشی از تقاضای کاذب بازار را از مسیر قرعه‌کشی‌ها حذف کرده و خودرو را به‌دست مصرف‌کننده واقعی برسانند. طرحی که گویا با توجه به‌شرایط نقدینگی اکثر متقاضیان، به‌انگیزه‌ای برای جذب بیشتر دلالان تبدیل شده است.
بر این اساس خودروهای داخلی در بازار نخستین روز کاری این هفته، رشد بهای یک تا 10 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که سورن پلاس فول با 10 میلیون‌تومان افزایش 538 میلیون‌تومان و تارا اتومات با 8 میلیون‌تومان افزایش قیمت 798 میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین در میان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 5 تا 20 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش فونیکس تیگو 7 پرو اکسلنت با 20 میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و 850 میلیون‌تومان، لاماری ایما با 20 میلیون‌تومان افزایش به 2 میلیارد و 70 میلیون‌تومان، تیگو 7IE با 20 میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و 510 میلیون‌تومان، دیگنیتی با 15 میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و 810 میلیون‌تومان و فیدلیتی 7 نفره با 10 میلیون‌تومان افزایش به‌یک میلیارد و 765 میلیون‌تومان رسید. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 50 میلیون‌تومانی چند مدل خودرو بودیم. جایی که میتسوبیشی اوتلندر با 50 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 450 میلیون‌تومان، میتسوبیشی اوتلندر هیبرید PHEV با 50 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 900 میلیون‌تومان، نیسان ایکس‌تریل با 50 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 850 میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با 50 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 600 میلیون‌تومان و هیوندای توسان با 50 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 150 میلیون‌تومان خرید و فروش شدند. در این میان خودروهای خارجی لوکس، تنها گروه خودرویی بودند که در روز گذشته ثبات قیمت را تجربه کردند. در نخستین روز کاری هفته، با وجود روند نزولی نرخ ارز، شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی و چینی در بازار بودیم. قیمت دلار در بازار روز یکشنبه با 44 هزار و 830 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند نزولی بهای آن به 44 هزار و 500 تومان رسید، در پایان روز با قیمت 44 هزار و 630 تومان به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =